Αμελείς σε θέματα ασφαλείας οι χρήστες smartphone

Τρεις στους 10 δεν «κλειδώνουν» τη συσκευή
Σάββατο, 07 Μαρτίου 2015 14:29
UPD:14:29
Shutterstock

Από την έρευνα προκύπτει ότι το 29,3% δεν κλειδώνει το τηλέφωνο ή την οθόνη. Η δε συντριπτική πλειοψηφία, το 55,3%, χρησιμοποιεί αριθμό PIN για κλείδωμα, το 12,5% χρησιμοποιεί δακτυλικά αποτυπώματα και το 3% λειτουργία ανίχνευσης προσώπου.

A- A A+

Καθώς αυξάνεται και εντείνεται η απειλή σε θέματα ασφαλείας διαδικτύου, παράλληλα με την εξάπλωση των «έξυπνων» συσκευών, μεγάλος αριθμός των χρηστών εμφανίζονται εξαιρετικά αμελείς πάνω στον συγκεκριμένο τομέα.

Σύμφωνα με έρευνα πάνω στα social media για τη χρήση των smartphones από την ESET, που παρουσιάστηκε στο Mobile World Congress, πλέον, περίπου το 10% των ερωτηθέντων χρηστών έχει χάσει ή έχει πέσει θύμα κλοπής της συσκευής του, κατά τους τελευταίους 12 μήνες. Επιπλέον, το 29,3% δεν κλειδώνει το smartphone του, ενώ περίπου το 20% δεν πραγματοποιεί καθόλου backup των δεδομένων του.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανάρτηση στην ιστοσελίδα του ΣΕΠΕ, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το 19,7% των χρηστών, στην πραγματικότητα, δεν δημιουργεί καθόλου αντίγραφα ασφαλείας των δεδομένων του. Υπάρχει ένα ποσοστό 35,7%, που το κάνει μόνο κάποιες φορές, με το 19,9% να δηλώνει ότι δημιουργεί αντίγραφα ασφαλείας  καθημερινά, το 14,7% εβδομαδιαία και το 10% μηνιαία.

Από την έρευνα προκύπτει ότι το 29,3% δεν κλειδώνει το τηλέφωνο ή την οθόνη. Η δε συντριπτική πλειοψηφία, το 55,3%, χρησιμοποιεί αριθμό PIN για κλείδωμα, το 12,5% χρησιμοποιεί δακτυλικά αποτυπώματα και το 3% λειτουργία ανίχνευσης προσώπου.

Σύμφωνα με την ESET, ένας από τους καλύτερους τρόπους προστασίας ενάντια στην πρόσβαση σε δίκτυα επιχειρήσεων, καθώς και σε προσωπικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, είναι η χρήση πιστοποίηση διπλού παράγοντα. Στο σημείο αυτό, η έρευνα εντόπισε και ένα θετικό εύρημα, καθώς το 64,9% των ερωτηθέντων χρησιμοποιεί, ήδη, πιστοποίηση για τις online υπηρεσίες (π.χ. μέσω μηνυμάτων κειμένου).

Αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα σημαντικό για υπηρεσίες, όπως τις online τραπεζικές συναλλαγές, οι οποίες  χρησιμοποιούνται από το 53% των ερωτηθέντων χρηστών. Επιπλέον, η έρευνα ανέδειξε τη σημασία της προστασίας του «cloud» των χρηστών smartphone, καθώς, ήδη, το 26,9% χρησιμοποιεί αποκλειστικά αυτές τις υπηρεσίες cloud και το 23,1% αποθηκεύει τα δεδομένα, τόσο τοπικά όσο και στο cloud.

Προτεινόμενα για εσάς