Η εικόνα κάποιου που πετά τα κλειδιά του αυτοκινήτου του σε έναν παρκαδόρο ενώ τρέχει να επιβιβαστεί σε ένα αεροπλάνο είναι κάτι που παραπέμπει μάλλον σε ταινία του Τζέιμς Μποντ, ωστόσο κατά κάποιον τρόπο γίνεται πραγματικότητα (και μάλιστα με μια έντονη χροιά επιστημονικής φαντασίας) στο αεροδρόμιο του Ντίσελντορφ, όπου έχει αρχίσει να χρησιμοποιείται ένας ρομποτικός παρκαδόρος.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του CNN, αντί να μπαίνει στη θέση του οδηγού, το εν λόγω ρομπότ «απλά» σηκώνει το όχημα (βάρους μέχρι τρεις τόνους) και το πηγαίνει σε προκαθορισμένες θέσεις. Το όνομα αυτού RAY, και στην ουσία αποτελεί ένα αυτόματο «κλαρκ», «παιδί» της γερμανικής Serva Transport.
Προσανατολίζεται κυρίως προς τον χώρο των επαγγελματιών ταξιδιωτών, οι οποίοι τείνουν να είναι…βιαστικοί, και το συγκεκριμένο σύστημα παρκαρίσματος μπορεί να ελεγχθεί και να «κλειστεί» (θέσεις) μέσω εφαρμογής. Το μόνο που χρειάζεται να κάνει κάποιος είναι να πάει το αυτοκίνητο σε ένα προκαθορισμένο σημείο, να επιβεβαιώσει ότι το αυτοκίνητο είναι άδειο αγγίζοντας μια οθόνη αφής και από εκεί και πέρα ο RAY αναλαμβάνει τα υπόλοιπα.
SERVA
Το σύστημα χρησιμοποιεί αισθητήρες για να προβεί σε μετρήσεις και να φωτογραφήσει το αυτοκίνητο. Ακολούθως το σηκώνει και το πηγαίνει σε μια από 249 θέσεις που είναι κρατημένες για τους ρομποτικούς παρκαδόρους. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι το σύστημα (που χρησιμοποιεί λέιζερ και αισθητήρες για να μετρά όχι μόνο τις διαστάσεις του αυτοκινήτου, αλλά και την παρουσία επιπλέον «αξεσουάρ» που θα έπρεπε να ληφθούν υπόψιν) μπορεί να παρκάρει 60% περισσότερα οχήματα από έναν άνθρωπο παρκαδόρο.
Επίσης, το σύστημα είναι συνδεδεμένο με το σύστημα δεδομένων πτήσης του αεροδρομίου: ο RAY θα ανακτήσει το αυτοκίνητο βάσει των στοιχείων που έχει στη διάθεσή του. Επίσης, ο χρήστης μπορεί να επικοινωνήσει με το σύστημα εάν υπάρχουν καθυστερήσεις.
Το αεροδρόμιο χρεώνει 29 ευρώ την ημέρα ή 4 ευρώ την ώρα για την εν λόγω υπηρεσία. Επίσης η συνεργασία με τη Volkswagen έχει στόχο να αυξήσει την αποδοτικότητά, καθιστώντας δυνατή την άμεση επικοινωνία μεταξύ του ρομπότ και του αυτοκινήτου.
Αντίστοιχου χαρακτήρα είναι και το σύστημα που αναπτύσσει η Boomerang, μια startup στο Νιου Τζέρσεϊ.