Τα νέα ταμπλόιντ της Βρετανίας αναμορφώνουν το τοπίο του Τύπου

Τρίτη, 30 Μαρτίου 2004 18:13
A- A A+

Η λέξη «ταμπλόιντ» ήταν πάντα μια φορτισμένη λέξη στη Βρετανία, καθώς ήταν συνδεδεμένη με τον λαϊκισμό, τα κουτσομπολιά και τις γυμνές φωτογραφίες.

Αυτός είναι ο λόγος που η απόφαση της «Ιντιπέντεντ» να λανσάρει το φθινόπωρο ένα φύλλο ταμπλόιντ ως εναλλακτική λύση στο μεγάλου μεγέθους φύλλο ήταν ένα γενναίο και επικίνδυνο στοίχημα. Τα αποτελέσματα ξεπέρασαν τις προσδοκίες: όχι μόνο η κυκλοφορία αυξήθηκε ύστερα από πολλά χρόνια πτώσης, αλλά τα δεδομένα άλλαξαν για ολόκληρο τον βρετανικό Τύπο.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, η μέση ημερήσια κυκλοφορία της «Ιντιπέντεντ» τον Φεβρουάριο ήταν 256.378 φύλλα, κατά 15% αυξημένη σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο.

«Αντιστρέψαμε 10 χρόνια πτώσης μέσα σε 10 εβδομάδες», λέει ο Τέρι Γκρόουτ, διευθυντής σύνταξης της εφημερίδας. «Δεν θα ήταν υπερβολή να πω ότι τρεις με τέσσερις φορές την εβδομάδα μάς επισκέπτονται εκδοτικοί όμιλοι απ' όλο τον κόσμο για να μελετήσουν αυτό που κάναμε».

Ακολούθησαν οι «Τάιμς» με το δικό τους ταμπλόιντ, που έχει κι αυτό επιτυχία.

Το εγχείρημα της «Ιντιπέντεντ», για το οποίο οι συντάκτες αναμορφώνουν τα άρθρα της μεγάλου μεγέθους εφημερίδας, κόστισε πέρυσι λίγο περισσότερο από 10 εκατομμύρια δολάρια σε παραγωγή, απασχόληση προσωπικού και μάρκετινγκ. Σύμφωνα με τον Γκρόουτ, το πιθανότερο είναι ότι η εφημερίδα θα καταργήσει μια μέρα το μεγάλου μεγέθους φύλλο. Από την άλλη, η μέση ημερήσια κυκλοφορία της «Γκάρντιαν» τον περασμένο μήνα ήταν 369.726 φύλλα, κατά 10% μειωμένη σε σχέση με πέρυσι, και είναι σαφές ότι πολλοί από τους αναγνώστες πήγαν στην «Ιντιπέντεντ». Για τον διευθυντή της «Γκάρντιαν» Αλαν Ρασμπρίτζερ, το φαινόμενο είναι παροδικό. Η δική του εφημερίδα αποκλείεται να γίνει ταμπλόιντ, είπε, αν και παραδέχθηκε ότι στο μέλλον θα πρέπει να αναπροσαρμόσει και εκείνη το σχήμα της, πλησιάζοντας ίσως περισσότερο στην «Ελ Παϊς» ή στη «Μοντ».

Το πρόβλημα με τα νέα ταμπλόιντ είναι ο πειρασμός να μειώσουν τα σοβαρά ρεπορτάζ υπέρ των ιστοριών με ανθρώπινο ενδιαφέρον. Αυτό κατηγορούνται, για παράδειγμα, ότι κάνουν οι «Τάιμς». Όμως ο διευθυντής τους αρνείται την κατηγορία. «Κάναμε πολλά πράγματα για να δείξουμε ότι δεν χάνουμε τη σοβαρότητά μας, όπως το να φέρουμε πιο μπροστά τις σελίδες με τα κύρια άρθρα και με την αλληλογραφία. Από την άλλη πλευρά, δεν μπορείς να έχεις 17 συνεχόμενες σελίδες με πολιτική. Αυτό δεν αντανακλά τη ζωή».

Πηγές: The New York Times, ΑΠΕ

Προτεινόμενα για εσάς


NAFTEMPORIKI TV