Αποστολή στο Γκέτεμποργκ
Μια μοναδική δοκιμή στα χρονικά, παρουσία εκπροσώπων του Τύπου και των ΜΜΕ, πραγματοποιήθηκε, στις εγκαταστάσεις της Volvo, στην Τορσλάντα, λίγο έξω από το Γκέτεμποργκ. Πρόκειται για μέρος του προγράμματος Vision 2020, που, αφορά την πλήρη ανάπτυξη των τεχνολογιών της εταιρίας, σε θέματα ασφάλειας (ενεργητικής και παθητικής), ώστε να μην υπάρχει απώλεια ζωής ούτε καν τραυματισμός, για οδηγό και επιβάτες, σε μοντέλο της.
Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία οργάνωσε τεστ πρόσκρουσης, του νέου Volvo XC 90, με σενάριο εξόδου από το δρόμο, παρουσία 500 περίπου δημοσιογράφων, από πολλές χώρες. Ανάμεσά τους και εμείς, που, μείναμε άφωνοι από το εντυπωσιακό event.
Συγκεντρωθήκαμε νωρίς το πρωί της 3ης Δεκεμβρίου, με πολύ χαμηλή θερμοκρασία, σε ειδικά διαμορφωμένο εξωτερικό χώρο, για να παρακολουθήσαμε το γεγονός. Σε μια σήραγγα δυναμικής προώθησης με ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου, κάμερες και προσομοιωτές, άρχισε η αντίστροφή μέτρηση: 20,15,10, 5, 0 ! Tο ολοκαίνουργιο πορτοκαλί Volvo XC 90 εξέρχεται του τούνελ και αφήνεται με 80 χλμ/ώρα, ελεύθερο, εκτός δρόμου. Παρακολουθήσαμε από κοντά τα αποτελέσματα πρωτοποριακών τεχνολογιών στον τομέα της ασφάλειας
Βουτάει στο σκάμμα, αναπηδά σε ανάχωμα με σωλήνα αποχέτευσης, απογειώνεται, και, σε 60, περίπου, μέτρα σταματάει την ξέφρενη πορεία του πάνω σε μαλακό ύψωμα, διαμορφωμένο, ειδικά, για την περίσταση. Μένουμε άναυδοι και αμέσως μετά μας επιτρέπουν να πλησιάσουμε και να διαπιστώσουμε, από κοντά, το αποτέλεσμα. Είχαν ανοίξει οι αερόσακοι, μπροστινοί, πλευρικοί και γονάτου, ενώ, είχαν καταγραφεί ηλεκτρονικά όλες οι παράμετροι, για να αναλυθούν στη συνέχεια, με κάθε λεπτομέρεια, τα στοιχεία. Ούτε το ανδρείκελο-«οδηγός», ο περίφημος Thor, ούτε η συνεπιβάτης («σύζυγός» του), ούτε, πίσω, στο παιδικό κάθισμα, το υποτιθέμενο «μωρό», είχαν υποστεί την παραμικρή βλάβη -βεβαίως, φορούσαν ζώνες ασφαλείας. Καρέ - καρέ το τεστ πρόσκρουσης
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σε καθημερινή βάση, πραγματοποιούνται ανάλογες δοκιμές, είτε με οχήματα (γύρω στα 65 διατίθενται, συνολικά), είτε σε προσομοιωτές, στο κέντρο της Volvo. Αυτή την περίοδο εξελίσσεται, μάλιστα, μια νέα τεχνολογία, ενεργών καθισμάτων, που, θα απορροφούν τις κάθετες δυνάμεις σε περίπτωση ατυχημάτων, με στόχο να καταπονείται όσο το δυνατό λιγότερο το ανθρώπινο σώμα (μέση, σπονδυλική στήλη κλπ).
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ