Τα κινεζικά του Μαρκ Ζούκερμπεργκ

Παρασκευή, 24 Οκτωβρίου 2014 12:27
UPD:12:27
REUTERS/HANDOUT

Οι επιδόσεις του Ζούκερμπεργκ στον χειρισμό της γλώσσας, όπως αναφέρεται σε πολλά ΜΜΕ, δεν ήταν ακριβώς άψογες, ωστόσο είχε  συνέχεια και συνοχή στον λόγο του, προκαλώντας γενικότερα θετικές εντυπώσεις.

A- A A+

Αίσθηση προκάλεσε στο κοινό του, στο Πανεπιστήμιο Τσινγκουά της Κίνας την Τετάρτη, η επιλογή του Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ιδρυτή του Facebook, να απευθυνθεί σε αυτό στα μανδαρίνικα – γλώσσα την οποία μαθαίνει εδώ και τέσσερα χρόνια- μιλώντας και απαντώντας σε ερωτήσεις.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Guardian, ο Ζούκερμπεργκ είναι δημοφιλής στη χώρα, παρά τον αποκλεισμό της πρόσβασης των χρηστών στο Facebook. Ο λόγος είναι ότι η επιχειρηματικότητα τύπου «Σίλικον Βάλεϊ» είναι κάτι καινούριο στην Κίνα- όπου εταιρείες τεχνολογίας όπως η Alibaba, η Tencent και η Baidu κερδίζουν έδαφος, «πείθοντας» νεαρούς επαγγελματίες να δραστηριοποιηθούν στον χώρο- οπότε είναι πολλοί οι κινέζοι πολίτες που βλέπουν τον «Mr Facebook» ως πρότυπο πάνω στο αντικείμενο.

Οι επιδόσεις του στον χειρισμό της γλώσσας, όπως αναφέρεται σε πολλά ΜΜΕ, δεν ήταν ακριβώς άψογες (ο ίδιος χαρακτήρισε «απαίσιο» το επίπεδό του στα μανδαρίνικα), ωστόσο κατά τη διάρκεια της 30λεπτης ομιλίας ο Ζούκερμπεργκ είχε  συνέχεια και συνοχή στον λόγο του, προκαλώντας γενικότερα θετικές εντυπώσεις- αν και κάποιοι σχολιαστές επέλεξαν να επικεντρωθούν στο θέμα του αποκλεισμού της πρόσβασης στο κοινωνικό δίκτυο από την κυβέρνηση της χώρας- ειδικά στο κινεζικό «Twitter», το Weibo.

Σημειώνεται ότι ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ είναι παντρεμένος με την αμερικανοκινέζα Πρισίλα Τσαν, οπότε και είχε αποφασίσει να μάθει μανδαρίνικα το 2010, εν μέρει για να μπορεί να μιλάει με τους συγγενείς από την πλευράς της οικογένειας της γυναίκας του στην Κίνα.

REUTERS

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, ένα από τα πιο αξιομνημόνευτα λάθη τα οποία έκανε κατά την ομιλία του ήταν όταν, με έναν λάθος τονισμό, δήλωσε ότι το Facebook έχει μόλις… 11 mobile χρήστες. Παρόλα αυτά, ήταν διπλωματικός όσον αφορά στο μέλλον της εταιρείας του στην Κίνα: «βρισκόμαστε ήδη στην Κίνα. Βοηθούμε κινεζικές εταιρείες να αποκτήσουν πελάτες στο εξωτερικό. Θέλουμε να βοηθήσουμε τον υπόλοιπο κόσμο να συνδεθεί με την Κίνα».

Προτεινόμενα για εσάς