To ναυάγιο του φέρι στη Νότια Κορέα που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 300 και πλέον ανθρώπων προκλήθηκε από έναν ολέθριο συνδυασμό παραγόντων, σύμφωνα με την έκθεση ερευνητών που έδωσε στη δημοσιότητα την Δευτέρα η εισαγγελία.
Η υπερφόρτωση του πλοίου, η ανικανότητα του πληρώματος και οι παράνομες εργασίες επέκτασής του, ήταν μερικά από τα λάθη που έγιναν σύμφωνα με την έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα από το Ανώτατο Γραφείο Εισαγγελέων.
Η αρχική ανεπαρκής ανταπόκριση των λιμενικών αρχών εξηγεί επίσης τον βαρύ απολογισμό, υπογραμμίζεται στην έκθεση.
Το πορθμείο Sewol ναυάγησε την 16η Απριλίου ανοιχτά των ακτών στο νότιο τμήμα της κορεατικής χερσονήσου, με αποτέλεσμα να χάσουν την ζωή τους πάνω από 300 άνθρωποι, στην πλειονότητά τους μαθητές λυκείου που είχαν πάει σχολική εκδρομή.
Η έκθεση αυτή επιβεβαιώνει, όπως έχει αποκαλυφθεί και στη δίκη των μελών του πληρώματος που βρίσκεται σε εξέλιξη, ότι το πορθμείο ήταν υπερφορτωμένο και ανεπαρκώς ερματισμένο.
Η κατασκευή το 2012 πρόσθετων καμπίνων μείωσε τη σταθερότητα του πλοίου.
«Το φέρι είχε χάσει την ικανότητά του να παραμείνει στην επιφάνεια της θάλασσας» έγραψε το Γραφείο της Εισαγγελίας σε ένα δελτίο τύπου που εξέδωσε.
Τη στιγμή της τραγωδίας, το Sewol, ένα πλοίο βάρους 6.825 τόνων, μετέφερε 3.606 τόνους εμπορευμάτων και οχημάτων, ήτοι ένα φορτίο τριπλάσιο από το ανώτατο.
Όταν έπεσε σε ένα ισχυρό ρεύμα, το προσωπικό που ήταν ελλιπώς εκπαιδευμένο θέλησε να κάνει μια πολύ απότομη στροφή.
«Εξαιτίας της ανικανότητας του πηδαλιούχου, το πλοίο πήρε απότομη κλίση γεγονός που προκάλεσε τη μετατόπιση του φορτίου προς τη μία πλευρά και το φέρι να βυθιστεί» αναφέρεται στην έκθεση.
«Ο καπετάνιος δε βρισκόταν στη γέφυρα και είχε αφήσει τον πηδαλιούχο μόνο. Η αμέλεια που επέδειξε υπήρξε μερικώς αιτία» για το ναυάγιο, τονίζεται.
Η δίκη του πληρώματος ξεκίνησε την 10η Ιουνίου στο Γκουανγκτσού, 265 χιλιόμετρα νότια της Σεούλ.
Ο καπετάνιος του Sewol, ο Λι Τζουν-Σέοκ, αναμένεται να καταθέσει την Τρίτη για πρώτη φορά.
Πηγή: ΑΜΠΕ, Γαλλικό Πρακτορείο