Κλιμακούμενης δυσκολίας χαρακτηρίζονται τα θέματα της Αλγεβρας, όπου διαγωνίστηκαν οι μαθητές της Β' τάξης Ενιαίου Λυκείου.
Οι μαθητές της Γ' τάξης διαγωνίστηκαν στο μάθημα της Γλώσσας. Με βάση ένα κείμενο του Ευάγγελου Παπανούτσου του 1976 «Η Παιδεία το μεγάλο μας πρόβλημα», οι τελειόφοιτοι εκλήθησαν να απαντήσουν τι προσφέρει το σχολείο για την απορρόφηση του καθημερινού καταιγισμού πληροφοριών και την ένταξη στην κοινωνία, και ζητήθηκαν προτάσεις για την βελτίωση των προσφορών αυτών http://www.ypepth.gr/docs/glossa_gen_c.pdf .
Εν τω μεταξύ, έντονες είναι οι αντιδράσεις για την κατ' αρχήν υιοθέτηση από το Συμβούλιο Υπουργών Ανταγωνιστικότητας της Ε.Ε. της πρότασης οδηγίας για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων. Σημειώνεται ότι κατά την ψηφοφορία μειοψήφησαν μόνο η Ελλάδα και η Γερμανία.
Με την απόφαση αναγνωρίζονται οι τίτλοι σπουδών που παρέχουν τα κολέγια σε συνεργασία με ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια και αμέσως μετά την έκδοση της σχετικής οδηγίας οι απόφοιτοι αποκτούν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους πτυχιούχους των ΑΕΙ.
Σχολιάζοντας την απόφαση του Συμβουλίου, ο έλληνας υπουργός Ανάπτυξης, Δημήτρης Σιούφας επεσήμανε ότι η υλοποίηση της απόφασης επαφίεται στην κυβέρνηση κάθε χώρας.
Η Ελλάδα ζητάει την εισαγωγή αυστηρότερων κανόνων στην αναγνώριση πτυχίων κέντρων σπουδών που συνεργάζονται με ευρωπαϊκά πανεπιστήμια με τη μέθοδο του «franchising».
Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών Γ. Μπαμπινιώτης δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «κάτι κακό, γίνεται χειρότερο», ενώ ο πρύτανης του Μετσόβειου, Ανδιανόπουλος σημείωσε ότι τα ΑΕΙ θα εξαντλήσουν κάθε νομικό μέσο.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΑΕΙ, Χρήστος Τρικαλινός προανήγγειλε αντιδράσεις ακόμη και από τους φοιτητές.
Η Συντονίστρια Μορφωτικών Υποθέσεων και Πολιτισμού του ΠΑΣΟΚ, Μαρία Δαμανάκη, δήλωσε ότι η «ΝΔ έχει μεγάλη ευθύνη διότι με την τροπολογία Χατζηδάκη άνοιξε ο δρόμος για την αναγνώριση των πτυχίων χωρίς έλεγχο. Σήμερα η κυβέρνηση οφείλει να προωθήσει τον έλεγχο των κολεγίων αυτών από το Υπουργείο Παιδείας, και σε ό,τι αφορά την ποιότητα των παρεχομένων σπουδών και σε ό,τι αφορά την πιστοποίηση επαγγελματικών δικαιωμάτων».