Σε περίπου έναν μήνα το νέο, απλό και γρήγορο, σύστημα έκδοσης ταυτότητας

Τετάρτη, 10 Σεπτεμβρίου 2014 15:01
UPD:15:03
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΛΕΣΙΔΗΣ

Όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεα της συνέντευξης Τύπου της ηγεσίας των υπουργείων Δημόσιας Τάξης και Διοικητικής Μεταρρύθμισης, αυτό γίνεται εφικτό χάρη στη διασύνδεση των αστυνομικών τμημάτων με τα δημοτολόγια, την πρώτη «government to government» (διασύνδεση δημοσίων υπηρεσιών) Υπηρεσία.

A- A A+

Σε περίπου έναν μήνα θα εφαρμοστεί σε όλη τη χώρα το νέο, πιο γρήγορο και απλό, σύστημα έκδοσης Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας, που ήδη έχει τεθεί σε εφαρμογή πιλοτικά σε 24 Αστυνομικές Υπηρεσίες. 

Έτσι, κάθε πολίτης θα μπορεί πλέον να πηγαίνει μόνο με δύο φωτογραφίες του και έναν μάρτυρα στο Αστυνομικό Τμήμα και να λαμβάνει άμεσα και εύκολα την ταυτότητά του, χωρίς να προσκομίζει πιστοποιητικά ή βεβαιώσεις.

Όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεα της συνέντευξης Τύπου της ηγεσίας των υπουργείων Δημόσιας Τάξης και Διοικητικής Μεταρρύθμισης, αυτό γίνεται εφικτό χάρη στη διασύνδεση των αστυνομικών τμημάτων με τα δημοτολόγια, την πρώτη «government to government» (διασύνδεση δημοσίων υπηρεσιών) Υπηρεσία.

Ο αρμόδιος υπάλληλος της αστυνομικής αρχής θα αναζητά πλέον αυτεπάγγελτα, μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Εθνικού Δημοτολογίου (ΟΠΣΕΔ), τα απαραίτητα στοιχεία για την έκδοση Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας (επώνυμο, όνομα, ονοματεπώνυμο πατέρα, ονοματεπώνυμο μητέρας, ημερομηνία γέννησης, τόπος γέννησης, δήμος δημοτολογίου, αριθμός οικογενειακής μερίδας, ιθαγένεια).

AMNAWEBTV
Ειδικότερα, η διαδικασία έκδοσης ταυτότητας, συνοπτικά, θα διαμορφωθεί ως εξής:

Μετά την ολοκλήρωση της αυτεπάγγελτης αναζήτησης και την ταυτοποίηση του αιτούντος από τον αρμόδιο υπάλληλο της αστυνομικής αρχής, διαμορφώνεται αυτόματα η σχετική αίτηση, στην οποία περιλαμβάνονται μέχρι τρία τυχαία ερωτήματα επί των δημοτολογικών στοιχείων που βρίσκονται καταχωρημένα στο ΟΠΣΕΔ.

Τα ερωτήματα εκτυπώνονται και ο αιτών απαντά εγγράφως σε αυτά.

Αφού υπογράψει την αίτηση − υπεύθυνη δήλωση, ο αρμόδιος υπάλληλος της αστυνομικής αρχής καταχωρεί στην εφαρμογή τις σχετικές απαντήσεις.

Στη συνέχεια ο υπάλληλος εκτυπώνει την αίτηση, επικολλά τη φωτογραφία και καλεί τον αιτούντα και το μάρτυρα να υπογράψουν. Το Δελτίο Αστυνομικής

Ταυτότητας πλαστικοποιείται και παραδίδεται στον αιτούντα.

Όπως τονίστηκε, με το νέο σύστημα εξοικονομούνται οικονομικοί πόροι και ενέργεια από τις εκτυπώσεις.

Συγκεκριμένα, θα εκτυπώνονται πλέον ετησίως δύο εκατομμύρια χαρτιά λιγότερα. Πρόκειται για τα σχετικά έγγραφα (αίτηση έκδοσης πιστοποιητικού, αποδεικτικό αποστολής μέσω φαξ, κλπ.) που απαιτούνταν για καθεμιά από τις περίπου 450.000 αστυνομικές ταυτότητες που εκδίδονται κάθε χρόνο.

Το συνολικό κόστος εκτύπωσης 1.000.000 καρτελών που δαπανάται ετησίως από την Ελληνική Αστυνομία προς το Τυπογραφείο της Τράπεζας της Ελλάδος ανέρχεται σε 128.000 ευρώ.

Επίσης, εξοικονομούνται περίπου 150.000 ανθρωποώρες εργασίας δημοτικών υπαλλήλων και αστυνομικών υπαλλήλων ετησίως.

Οι Αστυνομικές Υπηρεσίες στις οποίες ήδη εφαρμόζεται το νέο σύστημα έκδοσης ταυτότητας είναι οι Υποδιευθύνσεις Ασφαλείας Κέρκυρας, Λάρισας, Ιωαννίνων, Μυτιλήνης, Πατρών και Χανιών, καθώς και στα Τ.Α. Αμπελοκήπων, Άνω Λιοσίων, Αχαρνών, Ηλιούπολης, Κορωπίου, Πειραιώς, Νέου Ψυχικού, Αιγάλεω, Λευκού Πύργου, Μενεμένης & Πλατείας Δημοκρατίας Θεσσαλονίκης, Αμφιλοχίας Βάλτου, Γιαννιτσών, Ερμούπολης, Κοζάνης, Κομοτηνής, Λαμίας και Τρίπολης.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή