Κόντρα στη Γερμανία για την υπηρεσία «διαμοιρασμού» αυτοκινήτου Uber

Τετάρτη, 03 Σεπτεμβρίου 2014 12:02
UPD:12:02
EPA/JENS BUETTNER

Το UberPop επιτρέπει σε οδηγούς (οι οποίοι δεν εργάζονται απευθείας για την εταιρεία) ηλικίας άνω των 21 να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους για να μεταφέρουν επιβάτες.

A- A A+

Σε εξέλιξη βρίσκεται στη Γερμανία διαμάχη σχετικά με τη λειτουργία της υπηρεσίας «διαμοιρασμού» αυτοκινήτων (στην ουσία άτυπα «ταξί») UberPop.

Ειδικότερα, δικαστήριο στη Φρανκφούρτη αποφάσισε ότι η εταιρεία δεν διαθέτει τις απαραίτητες νομικές άδειες για να λειτουργήσει. Σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC, την προηγούμενη εβδομάδα η φίρμα ενημερώθηκε ότι η «χαμηλού κόστους» υπηρεσία UberPop δεν μπορεί πλέον να παίρνει επιβάτες και εάν συνέχιζε θα επιβάλλονταν πρόστιμα. Ωστόσο, εκπρόσωπος της Uber δήλωσε ότι αποφασίστηκε να μην τερματιστεί η λειτουργία, προσθέτοντας ότι η απαγόρευση δεν ισχύει ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία έφεσης.

«Η Γερμανία είναι μία από τις πιο ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές για την Uber στην Ευρώπη. Θα συνεχίσουμε τη λειτουργία μας στη Γερμανία και θα εφεσιβάλουμε την πρόσφατη αγωγή που υποβλήθηκε από την Taxi Deutschland στη Φρανκφούρτη. Δεν μπορείς να βάλεις φρένο στην πρόοδο. Η Uber θα συνεχίσει τη λειτουργία της και θα παρέχει υπηρεσίες διαμοιρασμού UberPop μέσω της εφαρμογής της στη Γερμανία».

Όπως αναφέρει το BBC, οδηγοί φαίνονται να παρέχουν ακόμα «UberPop pick-ups» στο Μόναχο, το Βερολίνο, το Αμβούργο, τη Φρανκφούρτη και το Ντίσελντορφ.

Το UberPop επιτρέπει σε οδηγούς (οι οποίοι δεν εργάζονται απευθείας για την εταιρεία) ηλικίας άνω των 21 να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους για να μεταφέρουν επιβάτες.  Ειδικότερα, ο επιβάτης «καλεί» αυτοκίνητα μέσω μιας εφαρμογής για smartphone, υπολογίζοντας παράλληλα το κόστος της διαδρομής (το οποίο κατά κανόνα είναι σημαντικά χαμηλότερο από ό,τι το αντίστοιχο των ταξί).

EURONEWS

Η Taxi Deutschland Servicegesellschaft αντέδρασε έντονα, ζητώντας υψηλά πρόστιμα ανά διαδρομή εάν η αμερικανική εταιρεία ηττηθεί στο δικαστήριο. Παράλληλα, χαρακτήρισε την εταιρεία ως μια μορφή «ακρίδας- οικονομίας διαμοιρασμού», που επιδίδεται σε «αναρχοκαπιταλισμό», αφήνοντας εκτεθειμένους τους επιβάτες στην περίπτωση ατυχήματος. Ωστόσο, ο Φαμπιέν Νέστμαν, εκπρόσωπος της Uber στη Γερμανία, είχε γράψει σε blog ότι η ασφάλεια αποτελεί βασικό πυλώνα της λειτουργίας της εταιρείας, σημειώνοντας ότι «όλες οι διαδρομές – οπότε και όλοι οι ταξιδιώτες- είναι ασφαλισμένοι από την Uber».

Η εδρεύουσα στο Σαν Φρανσίσκο εταιρεία – η οποία χαίρει της υποστήριξης της Google και της Goldman Sachs, μεταξύ άλλων- έχει  προκαλέσει την οργή οδηγών ταξί σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις, όπως το Βερολίνο, το Παρίσι και το Λονδίνο.

Προτεινόμενα για εσάς