Με την μαύρη κωμωδία «Birdman» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου, μια από τις πολυαναμενόμενες ταινίες της φετινής χρονιάς, ανοίγει απόψε την αυλαία της η 71η Μόστρα.
Ολόκληρος ο τίτλος της ταινίας είναι «Birdman or The Unexpected Virtue of Ignorance» και πρόκειται για μια μαύρη κωμωδία, όπου ο Μάικλ Κίτον υποδύεται έναν ηθοποιό - διάσημο για τις ενσαρκώσεις ενός υπερήρωα - ο οποίος αποφασίζει ν’ ανεβάσει στο Μπρόντγουεϊ, το «Γιατί πράγμα μιλάμε όταν μιλάμε για αγάπη» του Ρέιμοντ Κράβερ. Ο Ινιάριτου δημιούργησε μια συναρπαστική ταινία, με την κάμερά του να κυνηγά κυριολεκτικά τα πρόσωπα για να φέρει στο φως τα αισθήματά τους και να δώσει χώρο στην οργή τους, σε ένα φιλμ το οποίο εκτός από έξοχο σενάριο και γρήγορο ρυθμό έχει και δυνατές ερμηνείες.
Παρόντες στην έναρξη, η οποία θα λάβει χώρα στην ανακαινισμένη μεγάλη αίθουσα του «Palazzo del cinema», στο Λίντο, θα είναι ο σκηνοθέτης της ταινίας και οι πρωταγωνιστές της, Μάικλ Κίτον, Έντουαρντ Νόρτον και Έμμα Στόουν καθώς και τα μέλη της κριτικής επιτροπής, με επικεφαλής τον ελληνικής καταγωγής πρόεδρό της, Αλεξάντρ Ντεπλά, που θα απονείμουν το Χρυσό Λιοντάρι και τα άλλα βραβεία του Φεστιβάλ.
Σκηνή από τη μαύρη κωμωδία «Birdman» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου.
Συμβολική κίνηση
Ως συμβολική κίνηση, στην έναρξη της διοργάνωσης, δύο θέσεις στο χώρο των καθισμάτων της κριτικής επιτροπής, θα παραμείνουν άδειες, αναφορά στην Ιρανή σκηνοθέτρια και ηθοποιό Μαχνάζ Μοχαμαντί, που εδώ και χρόνια αγωνιζόταν στην πατρίδα της για τα δικαιώματα των γυναικών και που πρόσφατα συνελήφθηκε και φυλακίστηκε για τέταρτη φορά, και τον Ουκρανό σκηνοθέτη Όλεγκ Σέντσοβ, ο οποίος συνελήφθηκε από τη ρωσική αντικατασκοπία και μεταφέρθηκε στη Μόσχα κατηγορούμενος ως «τρομοκράτης», κάτι που ο ίδιος αρνείται. Για την αποφυλάκισή τους η γαλλική εταιρεία σκηνοθετών και η Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου έχουν αποστείλει εκκλήσεις που υπογράφουν ονόματα όπως οι Πέδρο Αλμοδόβαρ, Κεν Λόουτς, Μάικ Λι, Ρομπέρτο Μπενίνι, Ασκχάρ Φαρχάντι, Ξαβιέ Ντολάν, Γουίλιαμ Φρίντκιν, κ.ά..
Η φετινή αφίσα της διοργάνωσης είναι εμπνευσμένη από το τελευταίο πλάνο της ταινίας «400 χτυπήματα» του Φρανσουά Τριφό, η οποία ήταν υποψήφια για Όσκαρ σεναρίου το 1960. Ο πρωταγωνιστής της ταινίας, Ζαν Πιερ Λεό, ενσαρκώνει το ρόλο του επαναστάτη Αντουάν Ντουανέλ που κοιτά την κάμερα ενώ έχει μόλις αντικρίσει για πρώτη φορά τη θάλασσα και ετοιμάζεται για τη μεγάλη περιπέτεια της ζωής. Για τη σχεδίαση της αφίσας είναι υπεύθυνος ο Ιταλός καλλιτέχνης και σκηνοθέτης Σιμόν Μάσι, συνεργαζόμενος για τρίτη χρονιά με το Φεστιβάλ.
EPA/ETTORE FERRARI
Η φετινή αφίσα της διοργάνωσης είναι εμπνευσμένη από το τελευταίο πλάνο της ταινίας «400 χτυπήματα» του Φρανσουά Τριφό, η οποία ήταν υποψήφια για Όσκαρ σεναρίου το 1960.
Η ταινίες που θα διεκδικήσουν το Χρυσό Λέοντα -
«Birdman», (Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου)
-
«The Cut», (Φατίχ Ακίν)
-
«A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence», (Ρόι Άντερσον)
-
«99 Homes», (Ραμίν Μπαχρανί)
-
«Ghessha» (Tales), (Ρακσάν Μπανί Ετεμάντ)
-
«La rancon de la gloire», (Ξαβιέ Μποβουά)
-
«Hungry Hearts», (Σαβέριο Κοστάντζο)
-
«Le dernier coup de marteau», (Αλίξ Ντελαπόρτ)
-
«Pasolini», (Έιμπελ Φεράρα)
-
«Manglehorn», (Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν)
-
«Three Hearts», (Μπενουά Ζακό)
-
«The Postman's White Nights», (Αντρέι Κοντζαλόφσκι)
-
«Il Giovane Favoloso», (Μάριο Μαρτόνε)
-
«Sivas», (Κάαν Μουτζέσι)
-
«Anime Nere», (Φραντσέσκο Μούντσι)
-
«Good Kill», (Άντριου Νίκολ)
-
«Loin des hommes», (Ντέιβιντ Ολχόφεν)
-
«Fires on the Plain», (Σίνια Τσουκαμότο)
-
«Red Amnesia», (Γουάνγκ Ξιαοσουάι)
-
«Silence», (Τζόσουα Οπενχάιμερ).
naftemporiki.gr