Αρχίζουν σήμερα οι θερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν έως το Σάββατο 30 Αυγούστου.
Σε σχετικές οδηγίες που έχει η εκδώσει, η ΕΚΠΟΙΖΩ συμβουλεύει τους καταναλωτές να προχωρήσουν σε αγορές που πραγματικά έχουν ανάγκη, αλλά και να προγραμματίσουν με ορθό τρόπο τα ψώνια τους, να ελέγξουν και να συγκρίνουν τις τιμές των προϊόντων πριν και μετά την περίοδο των εκπτώσεων και φυσικά την ποιότητά τους.
Ο 10λογος του σωστού τρόπου «δράσης» των καταναλωτών κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων είναι σύμφωνα με την ΕΚΠΟΙΖΩ:
-
Να αγοράζουν σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Να προγραμματίζουν και να καταγράφουν τις ατομικές – οικογενειακές τους ανάγκες.
-
Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των προϊόντων. Κυκλοφορούν προϊόντα δεύτερης διαλογής, ελαττωματικά κλπ.
-
Να κάνουν έλεγχο αγοράς πριν και κατά την διάρκεια των εκπτώσεων και να μην ξεχνούν ότι οι τιμές των προϊόντων διαμορφώνονται ελεύθερα.
-
Να είναι εγκρατείς στις αγορές, να μην παρασύρονται από το κλίμα φτήνιας, των ευκαιριών των εκπτώσεων.
-
Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην τελική τιμή, και όχι στο μεγάλο ποσοστό έκπτωσης που ίσως είναι και πλασματικό.
-
Να θυμούνται ότι στα προϊόντα τα οποία είναι σε προσφορά δεν γίνονται αλλαγές. Πρέπει βέβαια να ενημερώνεται ο καταναλωτής και να υπάρχει σχετική σήμανση.
-
Να μην ξεχνούν ότι οι αγορές με πιστωτικές κάρτες έχουν ακόμα πολύ υψηλό επιτόκιο. Όχι στην αλόγιστη χρήση των πιστωτικών καρτών και των καταναλωτικών δανείων.
-
Να ελέγχουν πάντα την τελική τιμή του προϊόντος και ιδίως όταν αγοράζουν με δόσεις ή πιστωτικές κάρτες, πόσες και πόσο είναι οι δόσεις, ποιο είναι το συνολικό επιτόκιο (ΣΕΠΠΕ) και οι τυχόν άλλες επιβαρύνσεις. Η τιμή των προϊόντων δεν πρέπει να αυξάνεται αν πληρωθεί με πιστωτική κάρτα.
-
Να προσέχουν να μην υπερβαίνουν το όριο στις πιστωτικές κάρτες γιατί τότε θα πληρώσουν επί πλέον τόκους και το προϊόν θα τους στοιχίσει ακριβότερα.
-
Να μην ξεχνούν να ζητούν την νόμιμη απόδειξη την εγγύηση και τις οδηγίες χρήσης που μπορεί να συνοδεύουν το προϊόν και να είναι στην ελληνική γλώσσα. Το ότι είναι περίοδος εκπτώσεων δεν αναιρεί αυτά τα δικαιώματα του καταναλωτή και τις υποχρεώσεις του εμπόρου, εφόσον το προϊόν είναι ελαττωματικό είναι υποχρεωτική η αλλαγή ή η επιστροφή του.
Αλλαγές στο νόμο περί εκπτώσεων ζητεί η ΕΣΕΕ
Στο μεταξύ, αλλαγές στο νόμο περί εκπτώσεων «με γνώμονα έναν "κώδικα δεοντολογίας" για την προστασία του καταναλωτή και τον εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων σε νέες, απλές πρακτικές πώλησης» ζητεί η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου.
Όπως επισημαίνει η Συνομοσπονδία σε σχετική ανακοίνωσή της, «τα "εργαλεία" της εμπορικής επικοινωνίας για αύξηση των πωλήσεων "εκπτώσεις, προσφορές, προωθητικές ενέργειες και stock" δεν ορίζονται σαφώς και με απλό τρόπο, με αποτέλεσμα να μην διακρίνονται με σαφήνεια οι διαφορές μεταξύ τους».
Η ΕΣΕΕ αναφέρει επίσης ότι παρά τη συνεχή μείωση του κύκλου και όγκου πωλήσεων στην αγορά, ο εμπορικός κόσμος έχει ξεχωριστές προσδοκίες από αυτές τις εκπτώσεις και καλεί τέλος τους καταναλωτές να εμπιστευθούν και πάλι τις ελληνικές μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις.
Εντάσεις την πρώτη μέρα του μέτρου για ανοιχτά καταστήματα τις Κυριακές
Χθες ξεκίνησε στο μεταξύ -εν μέσω έντονων αντιδράσεων- η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου για ανοιχτά καταστήματα όλες τις Κυριακές του χρόνου σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας.
Τόσο στο κέντρο της Αθήνας (στην Ερμού) όσο και στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, εμποροϋπάλληλοι πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας, στο πλαίσιο της εξαγγελθείσας απεργίας στον κλάδο τους.
Η πορεία, και στις δύο πόλεις, σταματούσε μπροστά από ανοιχτά καταστήματα, από τους υπεύθυνων των οποίων, οι εμποροϋπάλληλοι ζητούσαν και τελικά πέτυχαν να κατεβάσουν τα «στόρια», καλώντας, παράλληλα, τους υπαλλήλους να συμμετάσχουν στην απεργία.
Μάλιστα, απεργοί αποδοκίμαζαν πελάτες, που εκείνη τη στιγμή βρίσκονταν μέσα στα καταστήματα και πραγματοποιούσαν τις αγορές τους.