Πάνω από 120 οι βουλευτές που ζητούν δημοψήφισμα

Πέμπτη, 10 Ιουλίου 2014 11:14
UPD:12:31
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Στις 14:30 συνεδριάζει η Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής, η οποία θα λάβει την απόφαση έχοντας και σχετική γνωμοδότηση από την Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής.

Υπερβαίνουν τον εκ του Συντάγματος απαιτούμενο αριθμό των 120 οι βουλευτές που ζητούν την διεξαγωγή δημοψηφίσματος για το νομοσχέδιο που αφορά την πώληση της ΔΕΗ και την δημιουργία της «μικρής» ΔΕΗ. Ως τώρα έχουν κατατεθεί επτά προτάσεις με συνολικά 139 υπογραφές.

Ωστόσο, σε εκκρεμότητα παραμένει η απάντηση στο ερώτημα αν οι υπογραφές στις διαφορετικές προτάσεις αθροίζονται. Στις 14:30 συνεδριάζει η Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής, η οποία θα λάβει την απόφαση έχοντας και σχετική γνωμοδότηση από την Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής.

Υπενθυμίζεται ότι απαιτούνται 120 υπογραφές για να διεξαχθεί συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής για δημοψήφισμα. Η απόφαση της Ολομέλειας για διεξαγωγή δημοψηφίσματος απαιτεί 180 ψήφους.

Στις αρμόδιες υπηρεσίες της Βουλής έχουν κατατεθεί προτάσεις από:

  • τον ΣΥΡΙΖΑ (με 71 υπογραφές)
  • τη Χρυσή Αυγή (με 16 υπογραφές)
  • τους Ανεξάρτητους Έλληνες (με 14 υπογραφές, καθώς συνυπογράφει και ο Νίκος Νικολόπουλος)
  • τους Ανεξάρτητους Δημοκρατικούς Βουλευτές (με 14 υπογραφές)
  • το ΚΚΕ (με 12 υπογραφές)
  • τη ΔΗΜΑΡ (με 11 υπογραφές, αλλά χωρίς τις υπογραφές του Γρηγόρη Ψαριανού και της Κατερίνα Μάρκου που ανεξαρτητοποιήθηκε)
  • και του πρ. προέδρου της Βουλής Βύρωνα Πολύδωρα (που την υπογράφει ο ίδιος).

Στην πρότασή του το ΚΚΕ ζητά τη διενέργεια δημοψηφίσματος για την ακύρωση και κατάργηση του ν. 1914/1990,  του ν.2773/1999, του ν. 3426/2005, του ν. 4001/2011 του ν.4237/2014 και για τον ψηφισθέντα νόμο «Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας ηλεκτρικής ενέργειας», του γνωστού ως «μικρή ΔΕΗ».

Η κατάθεση της πρότασης της ΔΗΜΑΡ «συνοδεύτηκε» από γραπτή δήλωση του βουλευτή Σπύρου Λυκούδη, ο οποίος υποστηρίζει ότι δεν μπορεί να συναθροιστεί με παρόμοιο αίτημα άλλων πολιτικών χώρων που έχουν τελείως διαφορετικό επί της ουσίας σκεπτικό.

Τονίζει πως ορθώς η ΔΗΜΑΡ δεν συνυπέγραψε την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ και υπογραμμίζει τις ενστάσεις του ακόμα και για την ξεχωριστή πρόταση που κατέθεσε το κόμμα του. Σύμφωνα με τον κ. Λυκούδη, είναι «εξαιρετικά δύσκολο» να αποφανθεί σε ένα τόσο σύνθετο θέμα ο πολίτης με ένα ΝΑΙ ή ένα ΟΧΙ σε δημοψήφισμα.

Τέλος, εξηγεί ότι συνεπέγραψε την πρόταση για λόγους συναδελφικής αλληλεγγύης προς τους υπολοιπους βουλευτές της ΔΗΜΑΡ και επειδή αποτρέπεται «η εικόνα δορυφορικής σχέσης του κόμματος ως προς τον ΣΥΡΙΖΑ». 

Ο Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΔΗΜΑΡ Δημήτρης Αναγνωστάκης μιλώντας με δημοσιογράφους διέψευσε τα σενάρια σύμφωνα με τα οποία η ΔΗΜΑΡ θα απέσυρε την πρότασή της στην περίπτωση που επιχειρείτο η πρότασή της να αθροιστεί με εκείνη της Χρυσής Αυγής. Είπε ακόμη ότι αποτελεί «εκτροπή» αν επιχειρηθεί να αποφασίσει το πρώτο θερινό τμήμα αν αθροίζονται οι προτάσεις των κομμάτων για δημοψήφισμα.

newsroom naftemporiki.gr

Σχολιάστε το άρθρο

Απομένουν 3000 χαρακτήρες αποστολή
Τα πιο πρόσφατα σχόλια
nikolaos[78.94.3xx.xxx]
04/08/2014 11:57

όλους τους ενδιαφέρουν δημοσκόπησης διότι ο laosute ξέρει τι είναι μικρή δει και μεγάλη και τι "κριωετε" πίσω από τα κόμματα η χωρα πει μροστά μονο ne επένδυσης και αυτές έρχονται μονο από χώρες που έχουν κεφαλαιο. τα κόμματα απλός κάνουν test με όλες αυτές τις πολιτικέ

περισσότερα
NAK[85.73.1xx.xxx]
11/07/2014 17:13

@ Leguizamon

Αγαπητέ συνσχολιαστή σε κανένα σημείο της παρεμβάσεώς μου δεν αναφέρομαι στις Εθνικές εκλογές - πράγμα που φυσικά και δεν μπορούσα να κάνω συνδέοντας 2 άσχετα θεματα μεταξύ τους - οι οποίες θα επιθυμούσα να γίνοντε όπως ορίζει το Σύνταγμα κάθε τέσσερα (4) χρόνια . Είμαι βλέπεται της παραδοσιακής σχολής που το Σύνταγμα δεν το αποδέχομαι όπως με βολεύει αλλά όπως είναι.

Αυτό που θεωρώ λάθος από τη σημερινή συνεδρίαση του Κοινοβουλείου, είναι η αποχώρηση των βο(υ)λευτών της Μείζωνος Αντιπολιτεύσεως και μαζί των βο(υ)λευτών του ΚΚΕ και των ΑΝΕΛ από τη συνεδρίαση.

Συμφωνώ με τη διαφωνία τους προς τον τρόπο διαξαγωγής της συζήτησης του θέματος, θα συμφωνίσω έστω και με την άρνησή τους να μη δεχτούν τις ψήφους των συναδέλφων τους βο(υ)λευτών της Χρυσής Αυγής , αλλά διαφωνώ κάθετα με την άρνησή τους να υποστηρίξουν τις θέσεις τους.

Αν τα επιχειρήματά τους ήταν τόσο "ισχυρά - ακλόνητα" δεν είχαν παρά να τα παραθέσουν και να μεταπίσουν τους βο(υ)λευτάς της Συμπολιτεύσεως να αλλάξουν θέση και να στηρίξουν την άποψή τους. Αν είχαν τα κατάλληλα ερίσματα και στοιχεία μόνο αννόητοι ή μη έχοντας σόα τα μυαλά τους θα απέριπταν σωστές θέσεις.

Αλλά πέραν τούτου οι ακροατές του καναλιού της Βουλής αλλά και οι δημοσιογράφοι [όσο πουλημένους και να τους θερούν κάποιο - λάθος κατά την άποψή μου (έκαστος έχει τη θέση του και βάση αυτής κρίνει και λέγει)] αν έλεγαν σωστά πράγματα οι της Αντιπολιτεύσεως θα τα προέβαλαν και θα κατηγορούσαν τους "αρνητές" - αρτιριοσκλυριντικούς βο(υ)λευτάς της Συμπολιτεύσεως. Αλλά και οι απλοί θεατές της απ' ευθείας μεταδώσεως θα καταλάβαιναν το λάθος τους και θα επετύγχανε η Αντιπολίτευση έστω την ανοχή αν όχι τη συμπόρευση κάποιων που δεν ήταν στο άρματης.

Αντ' αυτού η "φυγομαχία" και η εντύπωση της πολιτικής σπέκουλας - δε θέλουμε να περιληφθούν στις ψήφους μας οι ψήφοι της Χρυσής Αυγής!!! Ουέ υμήν κασι ημήν Φαρισαίοι. Όπως αναφέρει ορθά συνσχολιαστής έτσι θα τους πάμε στο 15 - 20 % και θα τρίβουμε τα μάτια μας αν δεν τα έχουμε βγάλει ήδη.

Η πολιτική δεν είναι φοιτητικά αμφιθέατρα και οι Πολιτικοί πρέπει να νοιώθουν την πολιτική ευθύνη και δύναμη που έχουν, αλλά εκείθεν κακείθεν όλοι είναι πολιτικάντηδες και σπεκουλαδώροι. Αδιαφορούν πλήρως για το λόγο που ζήτησαν και έλαβαν την ψήφο μας και ενδιαφέρονται πως να κλείσουν μία περίοδο ώστε να πάρουν μία επί πλεόν σύνταξη.

¨Ερμη χώρα ποιοι σου έμελε να είναι - παριστάνουν τους - σωτήρες σου!!!

περισσότερα
Aggelos[147.102.4xx.xxx]
11/07/2014 14:48

Όσον αφορά τα δημοψήφισμα, έχω την άισθηση ότι πολλοί έχουν μια στρεβλή άποψη για την λειτουργία της δημοκρατίας και του Συντάγματος, όπως ότι μια κυβέρνηση μπορεί να εφαρμόσει ό’τι θέλει απλώς επειδή τη νομιμοποιεί η ψήφος των πολιτών, που την ψήφισαν στις προηγούμενες εκλογές ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΝΤΑ (όχι τα συμπαθή ζώα). Να υπενθυμίσω ότι έχουμε μια κυβέρνηση συνεργασίας κομμάτων μειοψηφίας (σύμφωνα με τις εκλογές του 2012, και όχι με την σημερινή τους εκλογική απήχηση μιλάμε) και όχι μια μονοκομματική κυβέρνηση. Οι πολίτες το 2012 ψήφισαν τρία διαφορετικά κόμματα, οπότε παρακαλώ να ψάξετε να βρείτε αν και τα τρια αναφέρονταν προ εκλογών στην πλήρη ιδιωτικοποίηση ενέργειας, νερού, φυσικών πόρων, παραλιών κλπ. Φοβάμαι ότι αυτό δεν θα το βρείτε ούτε καν στο πρόγραμμα της ΝΔ διατυπωμένο ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΑΦΗ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ και όχι με τον συνήθη μεσοβέζικο τρόπο. Άρα οι πολίτες που ψήφισαν δεν είδαν κάτι τέτοιο ποτέ. Πάμε όμως παρακάτω, μετά τις εκλογές. Έγινε μια προγραμματική συμφωνία 18 σημείων μεταξύ τριών κομμάτων που ψηφίστηκαν στις εκλογές, και πάλι κάτι τέτοιο δεν γράφηκε, άρα ως πολίτες μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι η κυβέρνηση των κομμάτων που ψήφισαν κάποιοι συμπολίτες μας οφείλει να δρα με βάση αυτή την συμφωνία. Πάμε παρακάτω και πολύ πρόσφατα, όπου μετά την αποχώρηση της ΔΗΜΑΡ, πάλι έγινε μια προγραμματική συμφωνία 43 σημείων, όπου ΠΑΛΙ δεν αναφέρεται κάτι τέτοιο. Συνεπώς (παρακαλώ διορθώστε με αν σφάλλω), οι πολίτες μέτοχοι του 54% της ηλεκτροπαραγωγής, του 100% των δικτύων ηλεκτρισμού, της πλειοψηφίας του δικτύου αερίου, του 100% του νερού, του 100% των δασών, παραλιών κλπ δεν «υπέγραψαν» ποτέ με την ψήφο τους κάτι τέτοιο, και ούτε αναφέρθηκε μετά. Αυτά περί της αποτύπωσης της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας.

Ας πάμε στα οικονομικά που τα καταλαβαίνετε καλύτερα και ας αφήσουμε τα θέματα δημοκρατίας όμως. Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του Α” τριμήνου 2014, ο τζίρος της ΔΕΗ άγγιξε το 1,5 δισ. ευρώ και τα κέρδη EBITDA της Επιχείρησης ανήλθαν στα 309 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα χρήσης 2013, ο κύκλος εργασιών της ΔΕΗ ανήλθε στα 6 δισ. Ευρώ. Τα κέρδη (EBITDA) την ίδια περίοδο εκτινάχτηκαν στα 987 εκατ. Ευρώ, 1 δις χοντρά, άρα να πούμε ότι εμείς που έχουμε τις μετοχές «βγάζουμε» κάπου μισό δις το χρόνο από κέρδη/φόρους? Πουλάμε στην σημερινή χρηματιστηριακή αξία και παίρνουμε πόσο? 1,5 δις? Πολλά λέω, αλλά έστω. Πήραμε μπροστά τρία χρόνια κερδών δηλαδή και πουλήσαμε πάγια τουλάχιστον 10 δις, σπουδαία επιχειρηματική κίνηση. Και μετά τι παίρνουμε πίσω εμείς, το κράτος δηλαδή? Τους φόρους επί των κερδών νομίζω (την φορολογία των μισθών την αφήνουμε, την παίρναμε πίσω και πριν). Ερώτηση, σαν κράτος και όχι σαν ιδιώτης: μήπως θα θέλαμε να αυξηθούν πολύ ακόμα τα κέρδη, άρα και η τιμή του ρεύματος, για να παίρνουμε αυτά που παίρναμε και πριν? Αλλιώς τι πετύχαμε ακριβώς, ξεχρεώσαμε ούτε 0.5% του χρέους και μειώσαμε τα έσοδα???

περισσότερα
διαβάστε όλα τα σχόλια (56)

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή