Φταίει ο αλγόριθμος;

Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014 11:43
UPD:11:44
EUROKINISSI/ΜΠΟΛΑΡΗ ΤΑΤΙΑΝΑ
A- A A+

Στον… αλγόριθμο υπολογισμού της βαθμολογίας έριξε το φταίξιμο για το μεγάλο αριθμό μετεξεταστέων το Υπουργείο Παιδείας. Η αλήθεια είναι, όμως, διαφορετική. Άλλαξε η αναγκαία συνθήκη για την προαγωγή ενός μαθητή στη Β Λυκείου, μόνο όμως ως προς τη Φυσική, τη Χημεία και τη Βιολογία. Αντί να απαιτείται βαθμός τουλάχιστον 8 σε κάθε από αυτά τα μαθήματα (που λέγονται κλάδοι μαθήματος στην επίσημη ορολογία), αρκεί να έχει μέσο όρο τουλάχιστον 8 και στα τρία μαθήματα μαζί.

Αυτή η ρύθμιση δεν βοήθησε καθόλου στη μείωση του αριθμού των μετεξεταστέων, γιατί οι μαθητές που έμεναν σε κάποιο από αυτά τα μαθήματα έμεναν έτσι κι αλλιώς σε άλλα μαθήματα που έχουν πιο δύσκολες συνθήκες προαγωγής. Συγκεκριμένα στην Άλγεβρα, τη Γεωμετρία, τα Αρχαία, τα Νέα Ελληνικά και τη Λογοτεχνία απαιτείται βαθμός τουλάχιστον 10 σε κάθε ένα χωριστά. Όσοι μαθητές έμεναν στη Φυσική, τη Χημεία ή τη Βιολογία και πέρασαν τώρα με αυτή τη ρύθμιση, έχουν ήδη μείνει και σε κάποια από τα δυσκολότερα και με δυσκολότερες προϋποθέσεις  προαγωγής μαθήματα Μαθηματικών και Γλώσσας. Άρα το κέρδος είναι ότι αυτοί οι μετεξεταστέοι θα έχουν λιγότερα μαθήματα να δώσουν.

Το θέμα που προκλήθηκε με τον πρωτοφανή αριθμό μετεξεταστέων, με τον αριθμό τους να διαμορφώνεται από 20 έως 40% των μαθητών, δεν προέκυψε από την εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων, αλλά από τους όρους προαγωγής, που άλλαξαν πολύ και έγιναν οι σκληρότεροι όλων των εποχών. Ένας μαθητής που έχει μέσο όρο 19, θα μείνει μετεξεταστέος στην Άλγεβρα αν έχει ετήσιο βαθμό 9,5 σ’ αυτό το μάθημα.  Παλαιότερα υπήρχε η πρόβλεψη αν ένας μαθητής έβγαζε από 13 και πάνω να μπορεί να βρίσκεται κάτω από τη βάση σε μέχρι δύο μαθήματα.

Οι δύσκολοι όροι προαγωγής αποτελούν το σημαντικότερο παράγοντα για το «Βατερλώ» των μαθητών της Α Λυκείου και δευτερευόντως η τράπεζα θεμάτων, που αφού δημιουργήθηκε σε ένα μήνα, είναι λογικό ότι είναι προχειροφτιαγμένη και με λάθη. Τουλάχιστον έμεινε η υπόσχεση των ιθυνόντων ότι η τράπεζα θεμάτων θα είναι έτοιμη το Σεπτέμβριο και συνεπώς οι μαθητές δεν θα αιφνιδιαστούν για μία ακόμη φορά. Βέβαια ο κίνδυνος να λύνουν όλοι τις ασκήσεις της τράπεζας θεμάτων, αντί να διδάσκουν κανονικά, πιθανό να δημιουργήσει νέα προβλήματα, αλλά ας μην προτρέχουμε.

ΣΤΡΑΤΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΑΚΗΣ

Mαθηματικός - ερευνητής

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή