Σατανική κακοδικία, σκουριασμένες συνειδήσεις και μάχη χωρίς όρια

Οι νέες ταινίες της εβδομάδας
Πέμπτη, 05 Ιουνίου 2014 09:15
A- A A+

Πλούσιο είναι το κινηματογραφικό μενού αυτής της εβδομάδας, με μια πραγματική ιστορία που συγκλόνισε την Αμερική, την ατελείωτη μάχη ενός φουτουριστικού στρατιώτη, τον αγώνα ενός άντρα να σώσει τον αδελφό του από ένα επικίνδυνο κύκλωμα, την ιστορία ενός θρυλικού σχεδιαστή, τους πολυεθνικούς γάμους μιας οικογένειας, το παράξενο συμβόλαιο μιας ηθοποιού, την καλλιτεχνική δράση της αντεργκράουντ ελληνικής σκηνής και τη διέξοδο μιας παραμελημένης συζύγου.

«Τα δεσμά του Διαβόλου»

Ο - υποψήφιος για Όσκαρ - Ατόμ Εγκογιάν επιστρέφει με ένα δράμα μυστηρίου, που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο της Μάρα Λέβιτ, και αφηγείται την πραγματική ιστορία της εξαφάνισης τριών 8άχρονων αγοριών, γνωστή ως «West Memphis Three», που συγκλόνισε την αμερικανική κοινωνία, το 1993, και συνεχίζει να την απασχολεί, καθώς δεν εξιχνιάστηκε ποτέ και θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες υποθέσεις κακοδικίας στην ιστορία. Ως δράστες, συνελήφθησαν τρεις ύποπτοι νεαροί, που άκουγαν μουσική χέβι μέταλ και διάβαζαν βιβλία μαύρης μαγείας. Στη δίκη που ακολούθησε, καταδικάστηκαν οι δύο σε ισόβια και ο τρίτος σε θάνατο, αν και επέμεναν όλοι πως ήταν αθώοι. Η ιστορία ζωντανεύει στη μεγάλη οθόνη από τους - βραβευμένους με Όσκαρ - Ρις Γουίδερσπουν και Κόλιν Φερθ, τους - υποψήφιους για Όσκαρ - Μιρέιγ Ένος, Στίβεν Μόγιερ, Ντέιν Νε Χαν και Άμι Ράιαν και τους Ελίας Κοτέας, Κολέτ Γουλφ, Ρεξ Λιν, Κέβιν Ντουράντ και Μάρτιν Χέντερσον, ενώ τη μουσική υπογράφει ο - επίσης βραβευμένος με Όσκαρ - Μάικλ Ντάνα.

«Στα όρια του αύριο»

Ο Τομ Κρουζ ζωντανεύει και πεθαίνει ξανά και ξανά στην περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας του Νταγκ Λάιμαν, που βασίζεται στο ιαπωνικό γκράφικ νόβελ «All you need is kill» του Χιρόσι Σακουράζακα, και προβάλλεται και σε τρισδιάστατη έκδοση. Εστιάζοντας στην επιμονή και την ανθρώπινη θέληση, η ταινία μάς μεταφέρει σε ένα κοντινό μέλλον, στο οποίο μία ανίκητη εξωγήινη φυλή έχει καταλάβει τη Γη. Ένας αξιωματικός του στρατού χάνεται σε μια ανεξήγητη δίνη του χρόνου, που τον αναγκάζει να ζει συνέχεια την ίδια βίαιη μάχη, πολεμώντας και πεθαίνοντας ασταμάτητα. Το καστ συμπληρώνουν οι Έμιλι Μπλαντ, Μπιλ Πάξτον, Τζέρεμι Πίβεν, Νόα Τέιλορ, Σαρλότ Ρίλεϊ, Τζόνας Άρμστρονγκ και Μαριάν Ζαν Μπατίστ.

«Η ιδέα ενός χαρακτήρα, ο οποίος δίνει την ίδια μάχη ξανά και ξανά κάθε μέρα, έχει μεταφορική έννοια» εξηγεί ο σκηνοθέτης. «Στην πραγματικότητα, κανείς δεν είναι ικανός να αλλάξει τον κόσμο, αλλά ούτε και τους συνανθρώπους του. Μπορούμε, όμως, να αλλάξουμε τον εαυτό μας. Συγχρόνως, όμως, αν μπορούμε να αλλάξουμε τον εαυτό μας, συνεπάγεται πως μπορούμε να αλλάξουμε και τον κόσμο. Το παραπάνω σκεπτικό αποτέλεσε για μένα ένα από τα μεγαλύτερα κίνητρα, για να σκηνοθετήσω αυτήν την ταινία».

«Σκουριασμένη πόλη»

Στο θρίλερ του Σκοτ Κούπερ, με τους - βραβευμένους με Όσκαρ - Κρίστιαν Μπέιλ και Φόρεστ Γουίτακερ, τους - υποψήφιους για Όσκαρ - Γούντι Χάρελσον, Κέισι Άφλεκ, Γουίλεμ Νταφόε και Σαμ Σέπαρντ, και τη Ζόι Σαλντάνα, δύο αδέλφια ονειρεύονται από παιδιά να αποδράσουν από το υποβαθμισμένο μέρος όπου ζουν, για να φτιάξουν μια καλύτερη ζωή. Όμως, καθώς ο ένας μπαίνει στη φυλακή από μια ατυχία, ο άλλος παρασύρεται σε μια από τις πιο βίαιες και αδίστακτες εγκληματικές οργανώσεις, πράγμα που θα του στοιχίσει ακριβά.

«Ιβ Σεν Λοράν»

Η βιογραφική ταινία του Τζαλίλ Λεσπέρ αποτυπώνει τη ζωή και την καριέρα του Γάλλου σχεδιαστή, από τα πρώτα του βήματα, το 1957, και τη γνωριμία του με τον έρωτα της ζωής του - τον μετέπειτα σύντροφο και συνέταιρό του, Πιερ Μπεργκέ -, μέχρι τον απόλυτο θρίαμβό του, στον οποίο ποτέ δεν σταμάτησαν να τον συνοδεύουν οι αμφιβολίες και η κατάθλιψη. Πρωταγωνιστούν οι Πιερ Νινέι, Γκιγιόμ Γκαλιέν, Σαρλότ Λε Μπον, Λάουρα Σμετ, Μαρί Ντε Βιλεπίν, Νικολάι Κίνσκι, Ρούμπεν Άλβες και Άστριντ Γουέτνολ.

«Θεέ μου τι σου κάναμε;»

Η πανέξυπνη αντιρατσιστική σάτιρα του Φιλίπ Ντε Σοβερόν αποτελεί την πιο επιτυχημένη ταινία της χρονιάς στη Γαλλία. Με πρωταγωνιστές τους Κριστιάν Κλαβιέ, Σαντάλ Λομπί, Άρι Αμπιτάν, Μέντι Σαντούν, Ελοντί Φοντάν και Φρεντρίκ Μπελ, ένα παραδοσιακό ζευγάρι της μεσοαστικής κοινωνίας, επιθυμεί διακαώς έναν γαλλικό παραδοσιακό γάμο, αφού οι τρεις από τις τέσσερις κόρες του έχουν παντρευτεί έναν Εβραίο, έναν Κινέζο και έναν Μουσουλμάνο. Μόνη ελπίδα είναι η τελευταία κόρη, που ανακοινώνει ότι πρόκειται να παντρευτεί. Όμως, παραλείπει να αναφέρει ότι ο γαμπρός, που καταφθάνει με την οικογένειά του, είναι Αφρικανός.

«Πέρα από το όνειρο»

Συνδυάζοντας τη ζωντανή δράση με τα κινούμενα σχέδια, η ταινία επιστημονικής φαντασίας του Άρι Φόλμαν, που βασίζεται στο μυθιστόρημα του Στάνισλαβ Λεμ, «The futurological», συμμετείχε επίσημα στο Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών του Φεστιβάλ των Καννών. Πλαισιωμένη από τους Χάρβεϋ Καϊτέλ, Τζον Χαμ και Πολ Τζιαμάτι, η Ρόμπιν Ράιτ υποδύεται τον εαυτό της, ως ηθοποιός που δέχεται μια παράξενη προσφορά, με αντάλλαγμα ένα αστρονομικό χρηματικό ποσό και τη συμφωνία ότι θα μείνει για πάντα νέα.

«Τι ξέρεις για τον έρωτα;»

Βασισμένη σε ένα επιτυχημένο γαλλικό θεατρικό έργο του 19ου αιώνα, η ασπρόμαυρη κωμωδία του 1941, σε σκηνοθεσία του Έρνστ Λιούμπιτς, η οποία ήταν υποψήφια για Όσκαρ μουσικής (Βέρνερ Χάιμαν), αποδεικνύει πως όταν ένας σύζυγος δεν προσέχει τη γυναίκα του, κάποιος άλλος θα βρεθεί να το κάνει. Με τον - βραβευμένο με 2 Όσκαρ - Μέλβιν Ντάγκλας, τους - υποψήφιους για Όσκαρ - Μερλ Όμπερον και Μπέρτζες Μέρεντιθ, και τους Άλαν Μόουμπρεϊ και Όλιβ Μπλάκνεϊ, η γυναίκα ενός επιτυχημένου ασφαλιστή, που λατρεύει τη δουλειά του και αμελεί τα συζυγικά του καθήκοντα, βασανίζεται από επίμονους λόξυγκες. Το πρόβλημα αυτό την οδηγεί σε έναν ψυχαναλυτή και σε μια καινούρια γνωριμία.

«Φωνές από το υπόγειο»

Το ντοκιμαντέρ του Γιάννη Χαριτίδη είναι ένα κινηματογραφικό κολάζ από μαρτυρίες γύρω από την αντεργκράουντ ελληνική σκηνή των δεκαετιών του ’60 και του ’70, την ψυχεδέλεια στα εικαστικά και τα λογοτεχνικά πειράματα της μίξης μπιτ και σουρεαλισμού στην ποίηση. Μια συζήτηση για την - άλλες φορές αθέατη και άλλες φορές υπόγεια - καλλιτεχνική δράση προσώπων, που άφησαν ένα ιδιαίτερο στίγμα, θέλοντας να αλλάξουν τον κόσμο μέσω της δύναμης της τέχνης.

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]

 

Προτεινόμενα για εσάς