Εκτενές θετικό άρθρο για την Εθνική Λυρική Σκηνή (ΕΛΣ) και την κοινωνική διάσταση του έργου της, φιλοξενεί η μεγάλη γερμανική εφημερίδα Tagesspiegel.
Η Ελληνογερμανίδα δημοσιογράφος Theodora Mavropoulos περιγράφει την εμπειρία της από τις παραστάσεις της «Όπερας της Βαλίτσας» στην Εθνική Βιβλιοθήκη και τη «Μεταμόρφωση», την παράσταση του εκπαιδευτικού προγράμματος «Η όπερα διαδραστικά» στα δημοτικά σχολεία στον Άγιο Παντελεήμονα, ενώ καταγράφει τις απόψεις του Καλλιτεχνικού Διευθυντή της ΕΛΣ, Μύρωνα Μιχαηλίδη, συντελεστών των παραγωγών, αλλά και θεατών των παραστάσεων.
Η δημοσιογράφος αναδεικνύει τον κοινωνικό ρόλο της ΕΛΣ, μέσω των δωρεάν παραστάσεων που δίνονται σε σχολεία και υποβαθμισμένες περιοχές, ενώ δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στη μείωση του χρέους με την παράλληλη αύξηση των παραγωγών. Επιπλέον, αναφέρει τη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος για τη δημιουργία των νέων εγκαταστάσεων της ΕΛΣ στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Η Tagesspiegel εκδίδεται στο Βερολίνο, αλλά κυκλοφορεί σε ολόκληρη τη Γερμανία, ενώ είναι από τις πρώτες σε κυκλοφορία εφημερίδες της χώρας.
Αποσπάσματα του άρθρου
«Η ωφέλιμη Όπερα»
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΕΛΣ, Μύρωνας Μιχαηλίδης.
Προτού γίνουν περικοπές στον τομέα της δημόσιας υγείας στην Ελλάδα, είναι προτιμότερη η διαγραφή του προϋπολογισμού για τον πολιτισμό. Σωστά; Λάθος! Η Εθνική Λυρική Σκηνή της Αθήνας δίνει δωρεάν μίνι παραστάσεις σε όλη την πληγείσα από την οικονομική κρίση χώρα, προσφέροντας έτσι κοινωνικό έργο.
Στο κέντρο της Αθήνας, μπροστά από την μεγαλοπρεπή Εθνική Βιβλιοθήκη με τα μαρμάρινα σκαλοπάτια να ανεβαίνουν και από τις δυο πλευρές της, αντικρίζουμε μια καθημερινή εικόνα: Κυκλοφοριακή κίνηση και θόρυβο στους δρόμους. Εργαζόμενοι προσπαθούν να ανοίξουν το δρόμο τους μέσα στο πλήθος, ομάδες τουριστών κάνουν χαλαρές βόλτες, και πλανόδιοι πωλητές στέκονται στις άκρες των πεζοδρομίων μπροστά από τα εκτεθειμένα «μαϊμού» επώνυμα προϊόντα τους. Όμως, πίσω από τη βαριά είσοδο της Εθνικής Βιβλιοθήκης, η καθημερινότητα μοιάζει να μην αφορά κανέναν. Ακούγεται μουσική. Ήχοι όπερας.
«Η Τέχνη δημιουργεί προπάντων ένα αίσθημα ενότητας», λέει ο καλλιτεχνικός διευθυντής Μιχαηλίδης
Για τον καλλιτεχνικό διευθυντή, Μύρωνα Μιχαηλίδη, έφτασε στο τέλος της μια μεγάλη μέρα εργασίας. Κάνει μόνο ένα τελευταίο σύντομο οργανωτικό τηλεφώνημα. Κρατάει κάποιες σημειώσεις. Στη συνέχεια αφήνει κάτω το μολύβι. Κατανοεί, όπως λέει, πολύ καλά ότι σε καιρούς κρίσης, όπου γίνονται μεγάλες περικοπές στην υγεία, υπάρχει έλλειψη θέσεων εργασίας και όλο και περισσότεροι άνθρωποι οδηγούνται στη φτώχεια, είναι εύκολο να αμφισβητηθεί η αξία του πολιτισμού. Ωστόσο, δεν φαίνεται να έχει τεθεί υπό αμφισβήτηση ο ρόλος του πολιτισμού, ακόμα. Η Τέχνη, και στην περίπτωση αυτή, η όπερα, παρέχει τη δυνατότητα ενός σύντομου ταξιδιού σε έναν άλλο κόσμο, βοηθάει να ελευθερωθεί ο νους, συντελεί στην ανάδειξη των πραγμάτων που συμβαίνουν στην κοινωνία. Αλλά κάνει και κάτι άλλο, ακόμα πιο σημαντικό. “Η Τέχνη”, όπως λέει ο κ. Μιχαηλίδης, «δημιουργεί προπάντων ένα αίσθημα ενότητας».
naftemporiki.gr