Ένα update το οποίο δίνει στον χρήστη την επιλογή για χρήση κωδικού κάθε φορά που επιχειρείται αγορά εικονικών αγαθών σε εφαρμογές (κυρίως παιχνίδια) εισάγει στο Play Store η Google, σύμφωνα με αναφορά του Android Community.
Σημειώνεται ότι πριν, τέτοια αγαθά μπορούσαν να αγοραστούν μέσα σε ένα χρονικό διάστημα 30 λεπτών από την υποβολή κωδικού για κατέβασμα εφαρμογών από το Google Play (η επιλογή αυτή υπάρχει ακόμα). Αυτό είχε προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από πολλούς γονείς, οι οποίοι είδαν τεράστιες χρεώσεις λόγω αγορών στις οποίες είχαν προβεί τα παιδιά τους κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου «παραθύρου», ενώ έπαιζαν τέτοια παιχνίδια. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Λιάνα Ίμπερ Γκλουκ, στη Ν. Υόρκη, η οποία κατέφυγε στη δικαιοσύνη κατά της Google, μετά από την αγορά εικονικών ingame κρυστάλλων από τον πεντάχρονο γιο της, αξίας περίπου 70 δολαρίων, στο Marvel Run Jump Smash.
Σημειώνεται ότι πέρυσι η Apple συμφώνησε να πληρώσει σε πελάτες της 32,5 εκατ. δολάρια για παρόμοιες περιπτώσεις. Επίσης, συμφώνησε να αλλάξει τον τρόπο χρέωσής της έτσι ώστε να απαιτείται γονική συγκατάθεση πριν γίνουν χρεώσεις εντός παιχνιδιών.
Οι δωρεάν (freemium) εφαρμογές – παιχνίδια, που προσφέρονται δωρεάν ή σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή, αλλά επιτρέπουν ingame αγορές εικονικών αγαθών, «χρημάτων» για χρήση μέσα στο παιχνίδι κ.α. κερδίζουν έδαφος ως τάση μέσα στα τελευταία τρία χρόνια, τόσο στον χώρο των φορητών συσκευών, όσο και των desktop συστημάτων.