Μεγάλη απήχηση είχε στα κοινωνικά δίκτυα και το Ίντερνετ γενικότερα το αίτημα ενός πατέρα μέσω βίντεο προς το Facebook να του δοθεί η δυνατότητα να παρακολουθήσει βίντεο «Look Back» για τον λογαριασμό του νεκρού γιου του.
Ειδικότερα, ο Τζον Μπερλίν δημοσίευσε πρόσφατα ένα βίντεο στο YouTube στο οποίο εμφανίζεται ο ίδιος να ζητεί από τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ να του επιτραπεί να παρακολουθήσει βίντεο «Look Back» για τον γιο του Τζέσε, ο οποίος πέθανε το 2012, σε ηλικία 22 ετών. Υπενθυμίζεται ότι το «Look Back» είναι το «δώρο» του Facebook προς τους χρήστες του για τα 10α «γενέθλιά του», και αποτελεί ένα βίντεο με σημαντικές στιγμές (φωτογραφίες, status updates κ.α.) από το προφίλ του χρήστη.
«Απευθύνω έκκληση προς τον Μαρκ Ζούκερμπεργκ και το Facebook. Δημοσιεύετε αυτά τα νέα βίντεο, αυτές τις ταινίες ενός λεπτού που όλοι διαμοιράζονται, και νομίζω ότι είναι εκπληκτικές» αναφέρει στο βίντεό του ο Μπερλίν, προσπαθώντας τα δάκρυά του. «Ο γιος μου πέθανε στις 28 Ιανουαρίου του 2012 και δεν μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στον λογαριασμό Facebook του…το μόνο που θέλουμε είναι να δούμε την ταινία του». Το βίντεο του πατέρα του νεκρού νεαρού είχε περίπου 100.000 views μέσα σε διάστημα μικρότερο των 24 ωρών από τη στιγμή που αναρτήθηκε, την Τετάρτη.
Το βίντεο του Τζον Μπερλίν.
Ο Μπερλίν απευθύνθηκε με αυτόν τον τρόπο στο Facebook, το οποίο απάντησε, διαβεβαιώνοντάς τον – όπως έγραψε στον λογαριασμό του ο ίδιος – ότι θα φτιαχτεί ένα βίντεο για τον γιο του.
«Επίσης είπαν ότι θα εξετάσουν πώς μπορούν να βοηθήσουν καλύτερα οικογένειες που έχουν χάσει αγαπημένα πρόσωπα» συμπλήρωσε.
Με αφορμή το περιστατικό το Facebook ανακοίνωσε ότι εργάζεται πάνω σε νέους τρόπους σχετικά με το πώς αντιμετωπίζεται ο θάνατος στο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο.
«Αυτή η εμπειρία μας επεσήμανε ότι υπάρχουν περισσότερα που μπορεί να κάνει το Facebook για να βοηθήσει τους ανθρώπους να τιμήσουν τη μνήμη ανθρώπων που έχουν χάσει» δήλωσε εκπρόσωπός του στο BBC μέσω email, σημειώνοντας ότι τις προσεχείς εβδομάδες και μήνες θα γνωστοποιηθούν περισσότερα.
Σημειώνεται ότι το κοινωνικό δίκτυο έχει ήδη μία ειδική διαδικασία για τα προφίλ νεκρών χρηστών, η οποία δημιουργήθηκε το 2009.