Σε άμεση προτεραιότητα το Μετρό Θεσσαλονίκης

Επεκτάσεις του δικτύου σε Αθήνα και Πειραιά
Παρασκευή, 15 Οκτωβρίου 2004 13:05
UPD:13:11

A- A A+

Τα γραφεία της Ατττικό Μετρό Α.Ε. επισκέφθηκε σήμερα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς. Μετά την επίσκεψή του, ο κ. υπουργός ανακοίνωσε την επέκταση του δικτύου του Μετρό στον Πειραιά, και την άμεση προώθηση των σχεδιασμών για το Μετρό της Θεσσαλονίκης το οποίο, όπως είπε, τίθεται σε απόλυτη προτεραιότητα.

Επιπρόσθετα, αποφασίστηκε να γίνουν δύο σημαντικές διορθωτικές κινήσεις σε σημεία του δικτύου της Αθήνας που παρουσίαζαν ατέλειες στο σχεδιασμό. Έτσι η γραμμή προς το Ελληνικό θα γίνει υπόγεια και θα κατασκευαστεί ο σταθμός της Αγίας Παρασκευής.

«Πολιτική βούληση και στόχος μας είναι να επεκτείνουμε αλλά και να βελτιώνουμε διαρκώς το δίκτυο του Μετρό, του πιο αξιόπιστου μέσου μετακίνησης, για να κάνουμε καλύτερη τη ζωή των πολιτών», τόνισε ο κ. Σουφλιάς.

Όσον αφορά την Αθήνα, όπως έκανε γνωστό ο κ. υπουργός, οι εργασίες επέκτασης του Μετρό βρίσκονται ήδη σε προχωρημένο στάδιο κατασκευής. Συγκεκριμένα σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η επέκταση της Γραμμής 3 από το Μοναστηράκι προς το Αιγάλεω, συνολικού μήκους 4,3 χλμ. με τρεις νέους Σταθμούς (Βοτανικός, Ελαιώνας, Αιγάλεω), με απώτερο στόχο η επέκταση αυτή να τεθεί σε λειτουργία το 2007, προκειμένου να εξυπηρετηθούν περιοχές με μεγάλη κυκλοφοριακή κίνηση (Ιερά Οδός, Θηβών) και σημαντική περιβαλλοντική επιβάρυνση.

Παράλληλα, εντός του Οκτωβρίου θα δημοπρατηθεί η πρόσθετη επέκταση της Γραμμής αυτής κατά 1,5χλμ., με την προσθήκη ενός ακόμα σταθμού στο Χαϊδάρι. Όπως είπε ο κ. Σουφλιάς το έργο έχει ενταχθεί οριστικά στο Γ΄ ΚΠΣ κατά την πρόσφατη αναθεώρηση με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 130 εκατ. ευρώ.

Επιπρόσθετα στη δημοπράτηση αυτή θα συμπεριληφθεί και η κατασκευή του αμαξοστασίου στην περιοχή του Ελαιώνα, ένα έργο προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ. Υπολογίζεται ότι τον Μάιο του 2005 θα έχει αναδειχθεί ανάδοχος και θα ξεκινήσουν οι εργασίες. Το Αμαξοστάσιο αναμένεται να είναι έτοιμο το 2007, ενώ η Γραμμή προς το Χαϊδάρι το 2008.

Εντός του Δεκεμβρίου θα ξεκινήσει η δημοπράτηση της κατασκευής των Σταθμών Περιστέρι και Ανθούπολη, καθώς και 350 μέτρων σήραγγας, στην Γραμμή 2 μετά τον ¶γιο Αντώνιο. Μέσα στο έργο αυτό εντάσσεται η ενοποίηση της Κεντρικής Πλατείας του Περιστερίου με την κατάλληλη διαμόρφωση της Λεωφόρου Παναγή Τσαλδάρη. Επιπλέον, το έργο θα κατασκευαστεί με τρόπο ώστε σε επόμενη φάση να είναι δυνατή η επέκταση της Γραμμής τόσο προς την περιοχή του Αγίου Ιεροθέου, όσο και προς την Πετρούπολη και τα Λιόσια.

Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται στα 125 εκ. Ευρώ. Ο ανάδοχος αναμένεται να ξεκινήσει τις εργασίες τον Ιούλιο του 2005. Η ολοκλήρωση της επέκτασης με την προσθήκη των δύο αυτών Σταθμών αναμένεται εντός του 2007.

Ο κ. Σουφλιάς ανέφερε ακόμη ότι το έργο της επέκτασης προς το Ελληνικό έχει ενταχθεί οριστικά στα έργα του Ταμείου Συνοχής με την πρόσφατη αναθεώρηση, μια επέκταση που θα προσθέσει στο δίκτυο 5,5χλμ. γραμμής και τέσσερις νέους Σταθμούς (Ηλιουπολη, Αλιμος, Αργυρούπολη, Ελληνικό). Όπως είπε ο κ. υπουργός η κατασκευή του εν λόγω έργου θα γίνει υπόγεια. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγεται η έως σήμερα προτεινόμενη λύση της γέφυρας κατά μήκος της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, λύση που είχε παρενέργειες την ηχητική και οπτική ρύπανση της περιοχής. Έτσι, ικανοποιούνται και οι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι στην περιοχή.

Η νέα μελέτη θα είναι έτοιμη τον Ιανουάριο του 2005, οπότε και θα ακολουθήσει η εκ νέου δημοπράτηση του έργου. Ο ανάδοχος αναμένεται να ξεκινήσει τις εργασίες στις αρχές του 2006 ώστε το έργο να ολοκληρωθεί εντός του 2009, ημερομηνία αποδεκτή στους κανόνες χρηματοδότησης από το Ταμείο Συνοχής.

Παράλληλα το Νοέμβριο του 2004 προγραμματίζεται η δημοπράτηση των αναγκαίων εργασιών για την ολοκλήρωση των σταθμών Χολαργού και Νομισματοκοπείου, καθώς και η κατασκευή του σταθμού της Αγίας Παρασκευής. Ο προϋπολογισμός εκτιμάται στα 80 εκατ. ευρώ και η δημοπράτηση γίνεται τον Νοέμβριο του 2004, ενώ τον Ιούνιο του 2005 αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες. Στόχος είναι οι δύο πρώτοι Σταθμοί να παραδοθούν στο επιβατικό κοινό μέσα στο 2006, ενώ ο Σταθμός Αγ.Παρασκευής να παραδοθεί εντός του 2008.

Λόγω της μη εκσκαφής του κελύφους του σταθμού Αγ.Παρασκευής κατά τη διάνοιξη της σήραγγας προς τη Δουκίσσης Πλακεντίας, αναγκαστικά θα διακοπεί η λειτουργία της Γραμμής στο τμήμα Νομισματοκοπείο - Χαλάνδρι, για περίοδο που σήμερα προσδιορίζεται στους τρεις μήνες. Η εξυπηρέτηση των επιβατών από το κέντρο προς το Χαλάνδρι και το Αεροδρόμιο θα διασφαλιστεί με τη χρήση λεωφορειακής σύνδεσης (Νομισματοκοπείο - Χαλάνδρι) κατά την περίοδο διακοπής λειτουργίας.

Τέλος, ειδική αναφορά έκανε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ στο Μετρό της Θεσσαλονίκης. Μετά την αποτυχημένη απόπειρα κατασκευής του Μετρό της Θεσσαλονίκης με τη μέθοδο της παραχώρησης (1998 - 2003), αποφασίστηκε το Μετρό Θεσσαλονίκης να κατασκευαστεί με χρηματοδότηση του Ελληνικού Δημοσίου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όπως τόνισε ο κ. Σουφλιάς, τ ο έργο αυτό αποτελεί μία από τις βασικότερες προτεραιότητες της Κυβέρνησης.

Με βάση τη διακήρυξη του Διαγωνισμού, τον Ιούνιο του 2004 υπέβαλαν εκδήλωση ενδιαφέροντος πέντε κοινοπραξίες με σημαντικές ελληνικές και ξένες εταιρείες του κλάδου. Η πρώτη φάση της προεπιλογής αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος Οκτωβρίου 2004 και στη συνέχεια θα δοθούν στις προεπιλεγείσες κοινοπραξίες τα τεύχη δημοπράτησης και η προμελέτη του έργου.

Σύμφωνα με την προμελέτη το βασικό έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης αποτελείται από γραμμή μήκους 9,5 χιλιομέτρων και 13 σταθμούς, ενώνοντας την Δυτική πλευρά της πόλης (Σιδηροδρομικός Σταθμός) με την Ανατολική (Νέα Ελβετία).

Η επιλογή αναδόχου θα γίνει το Μάιο του 2005, ενώ οι εργασίες εκτιμάται ότι θα διαρκέσουν έως έξι χρόνια.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή