Την υποθαλάσσια σήραγγα του Βοσπόρου εγκαινιάζει ο Ερντογάν

Τρίτη, 29 Οκτωβρίου 2013 09:54
UPD:10:07
REUTERS/HAZIR REKA

«Αυτό το σχέδιο είναι ένα όνειρο 150 ετών. Οι πρόγονοί μας το εμπνεύστηκαν και αναλάβαμε εμείς να το πραγματοποιήσουμε», δήλωσε ο πρωθυπουργός της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αναφερόμενος στην ιδέα της κατασκευής σήραγγας κάτω από το Βόσπορο που διατυπώθηκε για πρώτη φορά το 1860 από τον οθωμανό σουλτάνο Αμπντούλ Μετζίντ.

A- A A+

Την υποθαλάσσια σιδηροδρομική σήραγγα που ενώνει την ασιατική και την ευρωπαϊκή ακτή του Βοσπόρου, εγκαινιάζει σήμερα, μετά από εννέα χρόνια εργασιών, ο πρωθυπουργός της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

«Αυτό το σχέδιο είναι ένα όνειρο 150 ετών. Οι πρόγονοί μας το εμπνεύστηκαν και αναλάβαμε εμείς να το πραγματοποιήσουμε», δήλωσε ο κ. Ερντογάν αναφερόμενος στην ιδέα της κατασκευής σήραγγας κάτω από το Βόσπορο που διατυπώθηκε για πρώτη φορά το 1860 από τον οθωμανό σουλτάνο Αμπντούλ Μετζίντ.

Το σχέδιο επανήλθε κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '90 και τη δημογραφική έκρηξη στην Κωνσταντινούπολη, ο πληθυσμός της οποίας διπλασιάστηκε από το 1998, φθάνοντας τα 15 εκατομμύρια κατοίκους.

Το 2004 άρχισαν οι εργασίες εκσκαφής της σήραγγας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 1,4 χιλιομέτρου, που βρίσκεται σε βάθος 50 μέτρων κάτω από τον Βόσπορο και θα επιτρέψει στο μετρό να συνδέει σε λίγα λεπτά τις δύο ακτές του Βοσπόρου, αμβλύνοντας τα κυκλοφοριακά προβλήματα στην τουρκική μεγαλούπολη.

Η κυβέρνηση ελπίζει ότι η σήραγγα θα εξελιχθεί σε σημαντικό εμπορικό άξονα ενός δικτύου που θα ξεκινά από την Κίνα για να φέρει προϊόντα στις χώρες της δυτικής Ευρώπης.

EURONEWSGREEK
Ο Ερντογάν εγκαινιάζει το τούνελ Μαρμαρά

Εγκαίνια σήμερα για την υποθαλάσσια σιδηροδρομική σήραγγα, που ενώνει την ευρωπαϊκή με την ασιατική πλευρά της Κωνσταντινούπολης.

Το έργο πραγματοποιήθηκε χάρη στην οικονομική υποστήριξη της Τράπεζας της Ιαπωνίας για τη Διεθνή Συνεργασία (735 εκατομμύρια ευρώ) και στη συνέχεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.

Τις εργασίες ανέλαβε κοινοπραξία τουρκικών και ιαπωνικών εταιρειών. Το συνολικό κόστος ανήλθε σε 3 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ το έργο καθυστέρησε εξαιτίας των αρχαιολογικών ανασκαφών που διεξάγονταν παράλληλα.

Ο ιάπωνας πρωθυπουργός Σίνζο Αμπε θα παρευρεθεί, στο πλευρό του κ. Ερντογάν, στα σημερινά εγκαίνια.

Στη διάρκεια των ανασκαφών βρέθηκαν 40.000 αντικείμενα αρχαιολογικής αξίας, κυρίως στην ευρωπαϊκή πλευρά της Θάλασσας του Μαρμαρά. Ανάμεσά τους, 30 πλοία βυζαντινού στολίσκου.

«Η σήραγγα δημιουργεί έναν άξονα ανάμεσα στην ανατολική και τη δυτική πλευρά της πόλης, που με την ικανότητα μεταφοράς 150.000 επιβατών ανά ώρα, πιστεύω ότι θα ελαφρύνει την κυκλοφορία στις δύο γέφυρες της πόλης», δήλωσε χθες ο δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης Καντίρ Τοπμπάς.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πολεοδομίας της Κωνσταντινούπολης Ταϊφούν Καχραμάν ανέφερε ότι «είναι ένα σημαντικό σχέδιο που η πόλη το έχει ανάγκη...θα μειώσει τις εκπομπές αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου».

Πηγές: ΑΜΠΕ, Γαλλ. Πρακτορείο

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή