Τους τέσσερις βασικούς άξονες του Eθνικού Σχεδίου για τον τουρισμό, παρουσίασε η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, μιλώντας στο 12o συνέδριο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ). Όπως είπε η κα Κεφαλογιάννη, οι άξονες αυτοί είναι:
-
ο νέος τουριστικός νόμος (Ν.4179)
-
το χωροταξικό του τουρισμού,
-
το νέο ΕΣΠΑ
-
η ενίσχυση της εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό.
Νομοθετικές μεταρρυθμίσεις
Αναφερόμενη στις νομοθετικές μεταρρυθμίσεις, επισήμανε τις αλλαγές που έγιναν στη τουριστική νομοθεσία για την απλούστευση των διαδικασιών, την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και την διευκόλυνση των επενδύσεων, την εισαγωγή νέων ειδών τουριστικών εκμεταλλεύσεων και την επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό.
Παράλληλα τόνισε ότι όλες αυτές οι μεταρρυθμίσεις έγιναν ύστερα από εξαντλητικό διάλογο με τους τουριστικούς φορείς.
Χωροταξικό του τουρισμού
Όσον αφορά στο χωροταξικό του τουρισμού, η κα Κεφαλογιάννη σημείωσε ότι στόχος είναι μέσα από αυτό να τοποθετηθεί σε σύγχρονες βάσεις η τουριστική ανάπτυξη της χώρας για την επόμενη εικοσαετία.
«Σωστή οργάνωση της τουριστικής ανάπτυξης μέσω του χωροταξικού σχεδιασμού, σημαίνει τεκμηριωμένος προγραμματισμός για το που και πως μπορεί να αναπτυχθεί η τουριστική δραστηριότητα» ανέφερε η υπουργός και έθεσε τις προϋποθέσεις για την επιτυχία αυτού του σχεδιασμού, λέγοντας ότι πρέπει να βασίζεται στις αρχές της αειφόρου ανάπτυξης, να συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης των επενδυτών, να διασφαλίζει το συντονισμό, τη συμπληρωματικότητα και τη συνέργεια των δράσεων σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο και να προωθεί την ορθολογική ανάπτυξη του τουρισμού σε κάθε περιοχή της χώρας σύμφωνα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες της.
Νέο ΕΣΠΑ
Παρουσιάζοντας τον τρίτο άξονα (νέο ΕΣΠΑ) που συνθέτει το εθνικό σχέδιο για τον τουρισμό, η υπουργός τόνισε ότι κλειδί είναι η καλύτερη δυνατή προετοιμασία και αξιοποίηση του Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης 2014 – 2020.
«Το ΣΕΣ 2014 – 2020 πρέπει να αποτελέσει την αιχμή του δόρατος για τη συνολική μετεξέλιξη του τουριστικού μας προϊόντος», επεσήμανε και πρόσθεσε ότι το σχέδιο θα περιλαμβάνει ποσοτικοποιημένες και κατανεμημένες στον χώρο δημόσιες πολιτικές, μεταφρασμένες σε δράσεις. Για κάθε δράση, συμπλήρωσε, θα υπάρχει στρατηγική, στόχοι, χρονοδιάγραμμα, ορόσημα παρακολούθησης, υπεύθυνοι διαχείρισης, απαιτούμενοι πόροι, και πηγές χρηματοδότησης των δράσεων από τα κατά περίπτωση τομεακά ή περιφερειακά προγράμματα.
Ενίσχυση της εικόνας της χώρας στο εξωτερικό
Αναφορικά με τον τέταρτο άξονα, η κα Κεφαλογιάννη τόνισε ότι με αλλεπάλληλα ταξίδια στο εξωτερικό, δεκάδες συνεντεύξεις σε ξένα ΜΜΕ και στοχευμένες δράσεις επικοινωνίας άλλαξε η εικόνα της χώρας και κατέστη εκ νέου ένα παγκόσμιο, πανίσχυρο brand name.
Φέτος, υπογράμμισε η υπουργός Τουρισμού, «νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά συνεχίζουμε και εμπλουτίζουμε τον προγραμματισμό μας. Αναδεικνύουμε μια άλλη Ελλάδα. Αναπτύσσουμε επικοινωνιακές δράσεις για τη στήριξη της διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου. Επισπεύδουμε τα διαφημιστικά προγράμματα του έτους 2014. Αξιοποιούμε στο έπακρο τη θετική συγκύρια για την Ελλάδα. Αναπτύσσουμε δράσεις ειδικά για την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη».
Η κα Κεφαλογιάννη έκλεισε την ομιλία της στέλνοντας ένα μήνυμα αισιοδοξίας για τη νέα τουριστική χρονιά, λέγοντας ότι το 2014 μπορεί να είναι μια ακόμα καλύτερη χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό και μια καλύτερη χρονιά για την Ελλάδα.