Σύστημα ασφαλείας, το οποίο αρχικά προειδοποιεί τον οδηγό για κίνδυνο και μετά αναλαμβάνει μόνο του τον έλεγχο αν δεν «δει» αντίδραση αναπτύσσει η Ford.
Το Obstacle Avoidance System (Σύστημα Αποφυγής Εμποδίων) έχει τοποθετηθεί και δοκιμάζεται σε ένα Ford Focus σε ειδικές εγκαταστάσεις στην κεντρική Ευρώπη. Το όλο πρόγραμμα εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο έρευνας, το interactiVe, το οποίο περιλαμβάνει και άλλους κατασκευαστές.
Το σύστημα χρησιμοποιεί τρία ραντάρ, έναν αριθμό υπερηχητικών αισθητήρων και μία κάμερα για να ανιχνεύει τον χώρο σε απόσταση 200 μέτρων μπροστά από το αυτοκίνητο. Σε περίπτωση που εντοπιστεί επικίνδυνο αντικείμενο, εμφανίζονται ενημερώσεις σε μία οθόνη, συνοδευόμενες από προειδοποιητικούς ήχους.
Εάν και πάλι το σύστημα δεν αντιληφθεί αντίδραση από πλευράς του οδηγού, τότε ενεργοποιεί τα φρένα μόνο του, ψάχνει για κενό χώρο μπροστά και στρίβει το τιμόνι για να αποφύγει τη σύγκρουση.
«Οδηγείτε στο δρόμο και ένας πεζός ή κάτι άλλο εμφανίζεται από τα πλάγια του αυτοκινήτου, από την περιφερειακή σας όραση, όπου δεν το προσέξατε» λέει στο BBC η Μπαρμπ Σαμάρτζιχ, αντιπρόεδρος product development του ευρωπαϊκού κλάδου της Ford.
«Το Obstacle Avoidance System μπορεί να αντιληφθεί ότι ο πεζός ή το αντικείμενο πρόκειται να περάσει μπροστά από το όχημά σας. Αν δεν σας ʽδειʼ να αντιδράτε ανάλογα, φρενάροντας ή στρίβοντας, αναλαμβάνει αυτό» προσθέτει.
Η νέα τεχνολογία επιδείχθηκε σε εγκαταστάσεις στο Λόμελ του Βελγίου και έχει δοκιμαστεί σε ταχύτητες οι οποίες ξεπερνούν τα 60 χιλιόμετρα ανά ώρα.
Η Ford έχει παρουσιάσει και άλλες τεχνολογίες ενεργητικής ασφάλειας, όπως το Active City Stop, το οποίο χρησιμοποιεί έναν αισθητήρα εντοπισμού φωτός για να παρακολουθεί τον δρόμο μπροστά από το αυτοκίνητο και να βοηθά στην αποφυγή συγκρούσεων σε ταχύτητες μέχρι 15 χλμ/ ώρα, καθώς και το Lane Keeping Aid, που χρησιμοποιεί κάμερα για να ανιχνεύει την θέση του αυτοκινήτου στο δρόμο και να ενημερώνει σε περίπτωση επικίνδυνης εκτροπής από τις λωρίδες κυκλοφορίας.