Λύση για τα αρχαία που ανακαλύφθηκαν κατά τις εργασίες κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου του Μετρό Θεσσαλονίκης βρέθηκε σε έκτακτη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες στην πόλη, παρουσία του υπουργού Πολιτισμού και των τοπικών αρχών.
Οι αρχαιότητες θα αποσπαστούν και θα επανατοποθετηθούν στο σημείο όπου βρέθηκαν, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής του Μετρό της πόλης.
Η νέα τροποποιημένη πρόταση της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ», καθώς και η υποβληθείσα από το Μετρό μελέτη απόσπασης, θα εισαχθούν στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο για γνωμοδότηση.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Πολιτισμού, η λύση που συμφωνήθηκε στη χθεσινή σύσκεψη περιλαμβάνει τα εξής σημεία:
-
Κοινή συνισταμένη όλων όσων μετείχαν στη σύσκεψη είναι η πεποίθηση ότι πρέπει να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί το Μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
-
Παράλληλα, όμως, συμφώνησαν όλοι ότι πρέπει να προστατευτούν και να αναδειχθούν τα πολύ σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα που έχουν ανακαλυφθεί στο Σταθμό Βενιζέλου.
-
Εξετάστηκε και έγινε καταρχήν αποδεκτή η νέα, τροποποιημένη πρόταση της "ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ", που προβλέπει απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στο χώρο του Σταθμού Βενιζέλου.
-
Η νέα τροποποιημένη πρόταση της "ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ", καθώς και η υποβληθείσα από το Μετρό μελέτη απόσπασης, θα εισαχθούν στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο προκειμένου να γνωμοδοτήσει.
-
Είναι αυτονόητο ότι για να προχωρήσει η διοικητική αυτή διαδικασία ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα παραιτηθεί από την εκκρεμή αίτηση ακύρωσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Ο υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Πάνος Παναγιωτόπουλος ευχαρίστησε όλους όσοι εργάστηκαν για να ανοίξει ο δρόμος για την εξεύρεση λύσης και υπογράμμισε το ιδιαίτερο ενδιαφέρον του Πρωθυπουργού για όλα τα θέματα που αφορούν τη Θεσσαλονίκη, υπενθυμίζοντας τους στενούς προσωπικούς και οικογενειακούς δεσμούς που συνδέουν τον κ. Σαμαρά με την πόλη, αλλά και με ολόκληρη τη Μακεδονία.
Μιχ. Χρυσοχοΐδης: Το έργο μπορεί να προχωρήσει ανεμπόδιστα
Εν τω μεταξύ, σε δηλώσεις του μετά από σύσκεψη στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Υποδομών Μιχαλης Χρυσοχοΐδης δήλωσε πως το έργο μπορεί να προχωρήσει ανεμπόδιστα.
Όπως είπε, έχει παραδοθεί το 47% των έργων πολιτικού μηχανικού και το 77%των σηράγγων. «Με κοινή προσπάθεια έχουν ξεπεραστεί πολλά τεχνικά εμπόδια και βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο η οικονομική ανασυγκρότηση της κοινοπραξίας του έργου. Συνεπώς, το έργο μπορεί να προχωρήσει ανεμπόδιστα» σημείωσε.
Ανακοίνωσε, επίσης, ότι έδωσε εντολή για τη διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου στη σύμβαση του έργου και προειδοποίησε ότι «σε περίπτωση που υπάρξουν άλλες αποκλίσεις ή αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, θα ληφθούν οριστικές αποφάσεις με τρόπο θεσμικό και απόλυτα σύμφωνο με τη νομοθεσία».
Ανέφερε ακόμη ότι πρόκειται να ληφθεί μέριμνα για την κάλυψη των εξόδων μετεγκατάστασης, σε άλλες περιοχές, εμπόρων και επαγγελματιών που οι επιχειρήσεις τους έχουν αποδεδειγμένα πληγεί από τις καθυστερήσεις στα εργοτάξια.
Πάντως, δεν επεκτάθηκε σε περαιτέρω λεπτομέρειες, σε σχέση με το πότε και το πώς θα προχωρήσει η όλη διαδικασία, ούτε σχετικά με το αν θα υπάρχει πλαφόν στο ύψος των δαπανών που θα καλύπτονται.
Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοΐδη, στο τέλος του 2013, το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης θα απασχολεί 900 άτομα, έναντι περίπου 500 προ διμήνου και 710 σήμερα.
Παράλληλα, ο κ. Χρυσοχοΐδης προέβη σε ανακοινώσεις για η σύνδεση της έκτης προβλήτας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον άξονα ΠΑΘΕ, αλλά και για το έργο της ανακατασκευής και επέκτασης του υφιστάμενου διαδρόμου προσαπογειώσεων στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.
newsroom naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ