Το τμήμα της σιδηροτροχιάς, στο οποίο σημειώθηκε το δυστύχημα με τους 79 νεκρούς στις 24 Ιουλίου στη βόρειο Ισπανία, όφειλε να διαθέτει εξαρχής ένα προηγμένο σύστημα αυτόματης πέδησης, ανακοίνωσε την Πέμπτη ο Γκονθάλο Φέρε, πρόεδρος της διαχειρίστριας εταιρείας του δικτύου, Adif.
Ο πρόεδρος της Adif, μαζί με τον ομόλογό του της Renfe, Χούλιο Γκόμεθ-Πόμαρ, έδιναν επί πέντε ώρες απαντήσεις στην κοινοβουλευτική επιτροπή Υλικοτεχνικών Υποδομών, με αφορμή τον εκτροχιασμό που σημειώθηκε κοντά στον σταθμό Σαντιάγο δε Κομποστέλα.
«Η γραμμή είχε σχεδιαστεί εν πρώτοις βάσει των κανονισμών UIC για τους συρμούς υψηλής ταχύτητας AVE και με σύστημα ασφαλείας ERMTS, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανόνες, που συμπεριλαμβάνει σύστημα αυτόματης πέδησης για τις περιπτώσεις που ο μηχανοδηγός δεν τηρεί το όριο ταχύτητας», δήλωσε ο κ. Φέρε.
Εν τέλει, ωστόσο, προκρίθηκε το συμβατικό σύστημα Asfa.
Η υπουργός Υποδομών Άννα Παστόρ αναμένεται να αναφερθεί την Παρασκευή ενώπιον της Βουλής στις συνθήκες του δυστυχήματος και στα μέτρα ασφαλείας των ισπανικών σιδηροδρόμων.
Η Ισπανία συμμετέχει σε δημόσιο διαγωνισμό για την προμήθεια συρμών υψηλής ταχύτητας στη Βραζιλία.