Εκτεταμένη κερδοσκοπία και χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης διαπίστωσε σε πολλά παραθεριστικά κέντρα της χώρας το Ινστιτούτο Καταναλωτών, καταγράφοντας σε έρευνα του παράπονα από τουρίστες.
Οπως αναφέρει σε σημερινή ανακοίνωση του το ΙΝΚΑ, μέχρι τις 31/8/2001 έγινε δέκτης ρεκόρ παραπόνων τουριστών (4.793 αναφορές), κυρίως για υψηλές τιμές και χαμηλή ποιότητα προοσφερόμενων τουριστικών υπηρεσιών, αλλά και για απουσία των εποπτικών μηχανισμών του κράτους.
Τα περισσότερα παράπονα αφορούσαν τήν κατηγορία εστιατόρια-ταβέρνες (10,5%) και την ποιότητα των προϊόντων-υπηρεσιών (9,7%). Το 77% των καταγγελιών έγινε από Ελληνες και το 23% από αλλοδαπούς τουρίστες.