Προτάσεις Δ. Σιούφα για μία συγκροτημένη τουριστική πολιτική

Τετάρτη, 10 Ιουλίου 2013 15:20
UPD:15:41
EUROKINISSI

Ο πρώην πρόεδρος της Βουλής Δημήτρης Σιούφας

A- A A+

Τις θέσεις του για μία συγκροτημένη τουριστική πολιτική παρουσίασε ο πρώην πρόεδρος της Βουλής Δημήτρης Σιούφρας, σχολιάζοντας το νομοσχέδιο για την ενίσχυση της τουριστικής επιχειρηματικότητας, το οποίο -όπως αναφέρει- κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση.

Ειδικότερα, ο κ. Σιούφας αναφέρει ότι με το ν/σ δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη οργανωμένων υποδοχέων τουριστικών δραστηριοτήτων και προσδιορίζονται κανόνες χωροθέτησής τους και διευρύνεται το προϊόν των σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων, εκσυγχρονίζεται το πλαίσιο της λειτουργίας των Π.Ο.Τ.Α. και θεσμοθετείται νέο μοντέλο για την επιτάχυνση της αδειοδότησης των τουριστικών επενδύσεων με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από τον ΕΟΤ στο υπουργείο Τουρισμού.

«Ωστόσο», συνεχίζει, «η πολιτική εμπειρία έχει αποδείξει ότι ένα νομοθετικό πλαίσιο δεν αποτελεί πανάκεια, ούτε επαρκεί από μόνο του στην προσέλκυση νέων επενδύσεων, στην αξιοποίηση των τουριστικών πόρων, στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος, της αύξησης της κατά κεφαλήν τουριστικής δαπάνης και φυσικά στην ενίσχυση της απασχόλησης».

Σύμφωνα με τον πρώην πρόεδρο της Βουλής, μία συγκροτημένη τουριστική πολιτική πρέπει να περιέχει τα εξής στοιχεία:

  1. Καταγραφή όλων των τουριστικών πόρων της χώρας υφισταμένων και δυνητικών σε επίπεδο νομού και περιφέρειας.
  2. Προώθηση δράσεων για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με στόχο να έχουμε τουρισμό όλες τις εποχές του χρόνου, τουρισμό 12 μηνών και όχι μόνο στο πεντάμηνο Μαΐου – Σεπτεμβρίου.
  3. Εκπόνηση σχεδίων περιφερειακής τουριστικής ανάπτυξης, σε συνεργασία με τις Περιφέρειες και τους Δήμους αλλά και τους παραγωγικούς και κοινωνικούς φορείς (Σ.Ε.Τ.Ε, ξενοδοχειακά επιμελητήρια, λοιποί φορείς ).
  4. Υποστήριξη της διασύνδεσης των τουριστικών πόρων ανά Περιφέρεια με στόχο τη παροχή υψηλότερου επιπέδου τουριστικών υπηρεσιών.
  5. Αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και την υποχρεωτική πιστοποίηση όλων των εμπλεκόμενων ανθρώπινων πόρων με τον χώρο της παροχής τουριστικών υπηρεσιών.
  6. Εκπόνηση σχεδίου παρεμβάσεων του τουρισμού πόλης με αρχή την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Δεν είναι δυνατόν η πρωτεύουσα της χώρας με το καλύτερο γεωγραφικό κλίμα ανάμεσα σε όλες τις Ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις και με τόσους αρχαιολογικούς θησαυρούς, να αποτελεί απλώς ένα ενδιάμεσο σταθμό για τη διακίνηση τουριστών προς τα νησιά των Κυκλάδων και του Αργοσαρωνικού.
  7. Αναβάθμιση της λειτουργίας των ξενοδοχειακών επιμελητηρίων και στη δημιουργία ενός ενιαίου επιμελητηριακού φορέα, του Τουριστικού Επιμελητηρίου, με βάση και την πρόταση του Προέδρου του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας κ. Γεράσιμου Φωκά.
  8. Ανάδειξη των τεραστίων δυνατοτήτων της χώρας σε  νέες μορφές τουρισμού υψηλών απαιτήσεων όπως ο συνεδριακός τουρισμός, ο ιατρικός και ιαματικός τουρισμός, ο αρχαιολογικός και περιηγητικός τουρισμός, ο καταδυτικός τουρισμός, ο αγροτουρισμός, ο αθλητικός και προπονητικός τουρισμός, ο ιστορικός και θρησκευτικός τουρισμός, οι θεματικές κρουαζιέρες, τα θεματικά πάρκα.
  9. Συστηματική και έγκαιρη προβολή προς τις διεθνείς τουριστικές αγορές (διαφημιστική εκστρατεία, γενικά και ειδικά έντυπα, διαδίκτυο, μέσα κοινωνικής δικτύωσης) του τουριστικού πλούτου της χώρας αλλά και την ανάδειξη της εικόνας μιας ασφαλούς και φιλόξενης χώρας.
  10. Άνοιγμα σε νέες δυναμικές αγορές (Κίνας, Ρωσίας, Ινδίας, Αραβικού Κόσμου, κλπ) με την άρση όλων των αντικινήτρων αλλά και την επαναπροσέγγιση μεγάλων αγορών που έχουν απολέσει την παλαιά δυναμική τους (πχ ΗΠΑ).
  11. Συστηματική συνεργασία του υπουργείου Τουρισμού με όλους τους κλάδους παροχής τουριστικών υπηρεσιών, στον προσδιορισμό ετήσιων στόχων και ευέλικτων παρεμβάσεων για την επίτευξή τους.
  12. Προώθηση παρεμβάσεων για την ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού με την παροχή σημαντικών τιμολογιακών κινήτρων σε εποχές μειωμένης διεθνούς ζήτησης.

«Δεν μπορεί να έχουν φθηνή πρόσβαση στους τουριστικούς μας πόρους, πολίτες τρίτων χωρών και να μην έχουν σε ειδικές περιόδους την ίδια δυνατότητα οι Έλληνες πολίτες που σε ένα βαθμό με το υστέρημά τους, (Αναπτυξιακός Νόμος, ΚΠΣ) χρηματοδότησαν και χρηματοδοτούν, για να ιδρυθούν και να αναπτυχθούν  οι τουριστικές επιχειρήσεις», καταλήγει ο κ. Σιούφας.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή