Ο Σεμπάστιαν Φέτελ ήταν ο ταχύτερος όλων στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών στην Βαρκελώνη. Ο Γερμανός τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έμεινε μόλις 17 χιλιοστά του δευτερολέπτου μπροστά από τον Φερνάντο Αλόνσο, σε έναν αγώνα που μοιάζει να εξελίσσεται σε μάχη μεταξύ της Red Bull και της Ferrari.
Το Σαββατοκύριακο προμηνύεται πολύ έντονο μεταξύ των δύο ομάδων καθώς και οι δύο δείχνουν δυνατές και αποφασισμένες για τη νίκη. Μετά την κυριαρχία των Mercedes με τους Ρόζμπεργκ και Χάμιλτον να εναλλάσσονται στην πρώτη θέση, τα ηνία της κορυφής ανέλαβαν οι Ferrari και Red Bull, αντίστοιχα.
Πολύ σημαντικό ρόλο διαδραμάτισαν σήμερα τα ελαστικά, ιδίως στο δεύτερο ημίωρο όπου κάποιες ομάδες επέλεξαν τη νέα σκληρή γόμα κι άλλες τη μεσαία. Παράλληλα, το πρόγραμμά των πιλότων ήταν πολύ φορτωμένο καθώς κλήθηκαν να δοκιμάσουν το απόγευμα όλες τις αναβαθμίσεις που παρουσιάστηκαν στη Βαρκελώνη, αφού η πρωινή βροχή τους χάλασε τα σχέδια.
Μετά λοιπόν, την αρχική κυριαρχία της Mercedes ακολούθησε η μάχη των Γουέμπερ-Αλόνσο και Φέτελ. Ο Αυστραλός ήταν εκείνος που πέρασε στην κορυφή, αφήνοντας πίσω του τον Φέτελ. Ο Αλόνσο όμως δεν έμεινε απλός θεατής αφού με τη συμπλήρωση της πρώτης μισής ώρας κατάφερε να κερδίσει και τις δύο Red Bull.
Με την επιλογή της μεσαίας γόμας, ο Γουέμπερ έδωσε την απάντησή του στον Ισπανό, αλλά δεν πρόλαβε να χαρεί πολύ καθώς ο teammate του που είχε επιλέξει κι αυτός με τη σειρά του τα ελαστικά με το λευκό σιρίτι της Pirelli, ανέβηκε στην κορυφή. Το πείσμα του Αλόνσο που στο μεταξύ είχε βάλει τη μεσαία γόμα τον ανέβασε στη δεύτερη θέση, μπροστά από τον Γουέμπερ και μόλις 17 χιλιοστά του δευτερολέπτου πίσω από τον πρωτοπόρο Φέτελ.
Πέραν των τριών πρώτων που έμοιαζαν να ακολουθούν άλλο ρυθμό, στις επόμενες θέσεις βρέθηκαν οι Κίμι Ραϊκόνεν και Φελίπε Μάσα, οι οποίοι συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα.
Ο Λιούις Χάμιλτον αν και ήταν ένας εκ των πρωταγωνιστών στην αρχή της περιόδου, έμεινε έκτος. Ο Βρετανός είχε ένα ανώδυνο τετ-α-κε στη στροφή 11 της πίστας στην αρχή των δοκιμών, αλλά επέστρεψε στις δοκιμές και συνέχισε κανονικά την προσπάθειά του. Πίσω του τερμάτισε ο teammate του Νίκο Ρόζμπεργκ που για κάποια στιγμή ανέβηκε στην κορυφή της κατάταξης, πριν ακόμη αναλάβουν δράση οι Red Bull και Ferrari.
Η Force India συνεχίζει τις καλές εμφανίσεις αυτό το τριήμερο, έχοντας τον Αντριαν Σούτιλ στην όγδοη θέση και ο teammate του Πολ ντι Ρέστα στη δέκατη. Ο Σκωτσέζος αναγκάστηκε 20 λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας, να εγκαταλείψει στη μεγάλη ευθεία της πίστας, λίγο μετά τα πιτς αφού το πίσω αριστερό ελαστικό της VJM06 έχασε στην ουσία το πέλμα του (!).
Μεταξύ των δύο Force India τερμάτισε ο Ζαν-Ερίκ Βερνιέ, ακολουθώντας τον καλό πρωινό του ρυθμό, τη στιγμή που ο teammate του Ντανιέλ Ρικιάρντο ήταν ενδέκατος.
Η McLaren κινήθηκε σε…ρηχά νερά με τον Μπάτον να είναι δωδέκατος και τον Πέρεθ 13ος. Η ομάδα του Γουόκινγκ ξεκίνησε το απόγευμα να αξιολογεί το σημαντικό πακέτο αναβαθμίσεων που παρουσίασε στην Ισπανία στο μονοθέσιο της.