Formula 1: Το πείσμα του Φέτελ

Κυριακή, 24 Μαρτίου 2013 11:56
UPD:12:35
GRAPHIC NEWS
A- A A+

Ο αγώνας στη Μαλαισία ήταν από τους πιο συναρπαστικούς των τελευταίων ετών. Τα είχε όλα! Μάχες εντός και εκτός πίστας, συγκρούσεις και εγκαταλείψεις συμπλήρωσαν την εικόνα του GP. Νικητής σε όλο αυτό το σημερινό κομφούζιο ήταν ο Σεμπάστιαν Φέτελ που πανηγύρισε την πρώτη φετινή του νίκη.

REUTERS/STRINGER/MALAYSIA

Εκνευρισμένος με τον teammate του ήταν ο Μαρκ Γουέμπερ (πρώτος από αριστερά) μετά το τέλος του αγώνα.

Ο Γερμανός κατέκτησε με το πείσμα του την κορυφή μετά από σκληρή μάχη με τον teammate του Μαρκ Γουέμπερ. Αφού τον κυνήγησε για μερικούς γύρους ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έκανε την κίνησή του στον 46ο γύρο, περνώντας τον Γουέμπερ. Μία κίνηση που χαρακτηρίστηκε ανόητη από τον Κρίστιαν Χόρνερ καθώς νωρίτερα λίγο έλειψε οι δύο πιλότοι να συγκρουστούν. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι ο Μαρκ Γουέμπερ ήταν έξαλλος μετά το τέλος του αγώνα με τον teammate του και δεν ξέρουμε  τί αντίκτυπο θα έχει αυτό στη σωστή λειτουργία της αυστριακής ομάδας.

Ο... ξεροκέφαλος Φέτελ έφτασε λοιπόν στην 27η νίκη της καριέρας του αν και πέρασε από συμπληγάδες για να τα καταφέρει. Μπορεί να είχε μία πολύ καλή εκκίνηση και να έφυγε πρώτος, αλλά στη συνέχεια αντιμετώπισε τον πολύ δυνατό σήμερα Λιούις Χάμιλτον. Οι δύο πιλότοι έδωσαν μάχες εντός και εκτός πίστας αφού Red Bull και Mercedes έπαιξαν πολύ καλά το παιχνίδι των πιτς, συνδράμοντας στην προσπάθεια των πιλότων τους.

Και αυτό φάνηκε από τη σημερινή κατάταξη. Στις δύο πρώτες θέσεις οι «κόκκινοι ταύροι» με τους Φέτελ και Γουέμπερ και στις δυο επόμενες οι Mercedes των Χάμιλτον και Ρόζμπεργκ.

Η διαφορά ήταν ότι στη Red Bull υπήρχε ελευθερία πρωτοβουλιών για τους πιλότους κι αυτό φάνηκε μέσα στην πίστα ενώ στη Mercedes τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Ο Ρόζμπεργκ που κυνηγούσε στο τέλος τον teammate του, αν και τόνισε στον ασύρματο ότι είχε την ταχύτητα να τον περάσει, του δόθηκε εντολή να μην το επιχειρήσει.

REUTERS/STRINGER/MALAYSIA

Δε φάνηκε να επηρεάζονται οι σχέσεις Χάμιλτον (αριστερά) - Ρόζμπεργκ παρά την εντολή που δέχθηκε ο δεύτερος να μείνει πίσω απο τον teammate του.

Ηδη, ο Χάμιλτον περίπου 10 γύρους πριν την καρό σημαία, ακολουθούσε απλά τους δύο πρώτους σε μία προσπάθεια να διατηρήσει τα ελαστικά και το καύσιμο, έτσι ώστε να μη χρειαστεί κι άλλο πιτστόπ.

Ακόμη κι έτσι όμως ο Βρετανός έχει να καυχιέται για το πρώτο του βάθρο στη Mercedes, κάτι που ήρθε αρκετά νωρίς φέτος (από το δεύτερο αγώνα). Αυτό αποδεικνύει ότι η γερμανική ομάδα έχει δουλέψει αρκετά και αυτό φαίνεται ήδη. Αξίζει μόνο να αναλογιστεί κανείς ότι τρία χρόνια με τους Σουμάχερ-Ρόζμπεργκ στο τιμόνι, πανηγύρισε μόνο μία νίκη.

Για τη Ferrari η Μαλαισία άφησε πικρή γεύση. Ο Φελίπε Μάσα έφυγε με τους πολύτιμους βαθμούς της πέμπτης θέσης. Ο Βραζιλιάνος κινδύνευσε στο τέλος να τερματίσει χαμηλότερα στην κατάταξη όταν μπήκε στον 48ο γύρο στα πιτς για την τελευταία αλλαγή ελαστικών, επιλέγοντας τη μεσαία γόμα. Αρχικά, αυτή η επιλογή φάνηκε λανθασμένη, αφού τον έριξε πίσω. Στο τέλος όμως αποδείχθηκε καλή κίνηση αφού με τα φρέσκα ελαστικά «έπιασε» τους υπόλοιπους πιλότους και στο τέλος πέρασε και τον Ρομάν Γκροσεάν, για να κατακτήσει τη θέση που κρατούσε καθόλη τη διάρκεια του αγώνα. Κατά τα άλλα, ο αγώνας του Μάσα ήταν πολύ μοναχικός.

REUTERS/EDGAR SU

Η κατεστραμμένη εμπρός πτέρυγα του Φερνάντο Αλόνσο.

Καταστροφική ήταν η Μαλαισία για τον teammate του Φερνάντο Αλόνσο. Ο Ισπανός έκανε εξαιρετική εκκίνηση αλλά μία επαφή με το μονοθέσιο του Φέτελ στη στροφή 2 της πίστας, πλήγωσε την εμπρός πτέρυγα της F138. Παρά την άσχημη εξέλιξη ο πιλότος της Ferrari παρέμεινε στον αγώνα αλλά στη στροφή 5 εγκατέλειψε. Το ερώτημα είναι γιατί η Ferrari δεν τον κάλεσε αμέσως στα πιτς.

Η Lotus πάλεψε στη Μαλαισία αλλά τελικά δεν τα κατάφερε όπως ήλπιζε. Ο Ρομάν Γκροσεάν έμεινε έκτος, έχοντας πίσω του τον απογοητευμένο Κίμι Ραικόνεν. Ο Φινλανδός έδωσε μάχες σήμερα, αλλά η ποινή των τριών θέσεων στο γκριντ που έλαβε χθες, απέβη μοιραία για αυτόν.

Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ τερμάτισε για πρώτη φορά φέτος μέσα στην πρώτη δεκάδα με την ομάδα της Sauber. Υπήρχαν διαστήματα κατά τη διάρκεια του αγώνα που ο Γερμανός ήταν ταχύτατος. O teammate του Εστεμπάν Γκουτιέρεζ έμεινε δωδέκατος.

REUTERS/BAZUKI MUHAMMAD

Τίποτα δεν πήγε καλά σήμερα για τον Τζένσον Μπάτον.

Eνα είναι σίγουρο για τη McLaren η χρονιά δεν έχει ξεκινήσει θετικά. Τα προσχήματα έσωσε ο νεοεισελθείς Σέρζιο Πέρεθ, τερματίζοντας μόλις ένατος καθώς ο Μπάτον έμεινε 17ος. Ο Βρετανός θέλει σίγουρα να ξεχάσει το σημερινό αγώνα. Οταν έδινε μάχη για την πρώτη θέση, στον 35ο γύρο, με τον Γουέμπερ, είχε ένα καταστροφικό πιτστόπ καθώς από λάθος δεν τοποθετήθηκε σωστά το εμπρός δεξί ελαστικό στην MP4-28 με αποτέλεσμα να επιστρέψει στα πιτς για να το επισκευάσει. Αυτή ήταν η αρχή του τέλος για τον πιλότο της McLaren αφού τον έριξε στην 14η θέση.

Τον τελευταίο βαθμό της δέκατης θέσης κέρδισε ο Ζαν-Ερίκ Βερνιέ με την Toro Rosso, τερματίζοντας 1,4 δευτ. μπροστά από τον Βάλτερι Μπότας με τη Williams. Ο teammate του Παστόρ Μαλντονάτο προστέθηκε στη λίστα εκείνων που εγκατέλειψαν. Ο πιλότος από τη Βενεζουέλα μετά από εξόδους και προβλήματα έμεινε στην άκρη της πίστας στον 47ο γύρο.

Στους άτυχους ανήκει και ο Ντανιέλ Ρικιάρντο με τη δεύτερη Toro Rosso που έμεινε στα πιτς στον 54ο γύρο.

Καταστροφικός ήταν ο αγώνας για τη Force India που είδε και τα δύο μονοθέσια να μένουν εκτός αγώνα! Αρχικά, ο ντι Ρέστα και μετά ο Σούτιλ εγκατέλειψαν, με τον Σκωτσέζο να αντιμετωπίζει πρόβλημα στο πιτστόπ του 21ου γύρου. Την ίδια τύχη είχε και ο Σούτιλ όταν μπήκε στα πιτς στον 23ο γύρο ενώ ήταν έβδομος.

Πολύ καλή επίδοση ήταν η 13η θέση του Ζιλς Μπιανκί με τη Marussia. Ακολούθησαν οι Πικ, Φαν Ντερ Γκάρντε και Τσίλτον.

 

Προτεινόμενα για εσάς



Αθλητικές Μεταδόσεις