Μνημόνιο συνεργασίας που επισφραγίζει τη βούληση του Ελληνικού Δικτύου για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (Δίκτυο ΕΚΕ) και της Εταιρείας Ανωτάτων Στελεχών Επιχειρήσεων (ΕΑΣΕ) να συμπράξουν στη προσπάθεια ενίσχυσης των πρωτοβουλιών Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) στις επιχειρήσεις, υπεγράφη στο πλαίσιο της ημερίδας που συνδιοργάνωσαν οι δύο φορείς, την Τετάρτη 20 Μαρτίου, με θέμα: «Υπεύθυνοι Ηγέτες & Κοινωνία – Κρίσιμες σχέσεις εμπιστοσύνης και προοπτικής».
Kατά τη διάρκεια της ημερίδας παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα έρευνας που διενήργησε η ΕΑΣΕ στα μέλη της – ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 74% των CEOs δήλωσε ότι οι εταιρείες που διοικούν έχουν ενσωματώσει την ΕΚΕ στις αρχές και πρακτικές τους ενώ ποσοστό 64% ανέφερε ότι υλοποιεί σχετικά προγράμματα δράσης.
Πιο συγκεκριμένα, τα πέντε τελευταία χρόνια σχεδόν τα 2/3 των εταιρειών έχουν δραστηριοποιηθεί σε ενέργειες ΕΚΕ που αφορούν στην προστασία του περιβάλλοντος και ποσοστό 47,7% έχει συνεργαστεί με ΜΚΟ και εθελοντικές οργανώσεις, ενώ δράσεις εταιρικού εθελοντισμού για τους υπαλλήλους τους έχουν αναπτύξει σχεδόν οι μισές (48,5%).
Επιπλέον, αν και το 56,6% των ερωτηθέντων εμφανίζονται αρκετά έως πολύ ικανοποιημένοι από τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα της εταιρείας τους σε θέματα ΕΚΕ, ποσοστό 92,4% πιστεύει ότι το έργο αυτό θα πρέπει να βελτιωθεί περαιτέρω. Σύμφωνα με τους CEOs, μεγαλύτερη έμφαση θα πρέπει να δοθεί, με σειρά προτεραιότητας, α) στην αντιμετώπιση της ανεργίας των νέων, β) σε θέματα εξοικονόμησης και ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, γ) στην κλιματική αλλαγή και την προστασία του περιβάλλοντος καθώς και δ) στην υγεία, την περίθαλψη και την κοινωνική πρόνοια.
Τέλος την προσωπική δέσμευση των μελών της ΕΑΣΕ στις αρχές και στα προγράμματα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης καταδεικνύει το γεγονός ότι το 64,3% των ερωτηθέντων CEOs συμμετέχουν προσωπικά από πολύ έως αρκετά ενεργά στην καθοδήγηση για την υλοποίηση της στρατηγικής ΕΚΕ στις εταιρείες που διοικούν, καθώς πιστεύουν ότι η δέσμευση των εταιρειών τους σε τέτοιου είδους δράσεις συμβάλλει (με σειρά προτεραιότητας): α) στην αύξηση της ικανοποίησης και της δέσμευσης των εργαζομένων, β) στη βελτίωση της εικόνας και της φήμης της επιχείρησης, γ) στην αύξηση της ικανοποίησης των πελατών και στην επέκταση της αγοραστικής προτίμησης καθώς και δ) στη βελτίωση των σχέσεων με τους stakeholders συνολικά.