Formula 1: Οι σημαντικότερες απουσίες

Πέμπτη, 14 Μαρτίου 2013 22:30
EPA/JENS BUETTNER

Οριστικό αντίο στη Formula 1 είπε στα τέλη του 2012 ο Μίκαελ Σουμάχερ.

A- A A+

Η αγωνιστική σεζόν του 2013 θα ξεκινήσει σε λίγα 24ωρα και το ταξίδι για την ανάδειξη του φετινού παγκόσμιου πρωταθλητή θα αρχίσει. Μετά την αποχώρηση της HRT λόγω οικονομικών προβλημάτων, οι ομάδες είναι πλέον έντεκα και οι οδηγοί που θα τις εκπροσωπήσουν στο γκριντ 22. Από αυτούς οι πέντε θα αγωνιστούν για πρώτη φορά στο θεσμό.

Είναι κατανοητό ότι οι θέσεις που έμειναν ανοιχτές φέτος ήταν πολύ λίγες και οι «μνηστήρες» πολλοί. Κάποιοι στάθηκαν τυχεροί κάποιοι άλλοι όμως θα χρειαστεί να περιμένουν μία ακόμη χρονιά για να προσπαθήσουν να επιστρέψουν στο χώρο.

Ας δούμε όμως ποιοί είναι οι πιλότοι που αγωνίστηκαν πέρυσι, αλλά φέτος δεν θα βρίσκονται στη σειρά εκκίνησης είτε γιατί αποχώρησαν είτε γιατί δεν κατάφεραν να βρουν μία ομάδα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Πρώτος και καλύτερος ο Μίκαελ Σουμάχερ. Ο πιλότος-θρύλος που έχει γράψει με χρυσά γράμματα τη δική του σελίδα στην Formula 1, αποφάσισε στο τέλος του 2012 να αποχωρήσει για δεύτερη φορά. Η απόφαση του επτά φορές παγκόσμιου πρωταθλητή είναι οριστική και αμετάκλητη. Η επάνοδος του το 2010 με τη Mercedes στην αγωνιστική δράση και τα τρία χρόνια συνεργασίας με την γερμανική ομάδα δε στέφθηκαν από επιτυχία, μάλλον το αντίθετο. Ετσι, ο πιλότος με τις 91 νίκες, τις 155 παρουσίες στο βάθρο των νικητών και τους 1.566 βαθμούς αποφάσισε πως ήταν καιρός να αποσυρθεί και να αφοσιωθεί στην οικογένειά του.

Η περυσινή χρονιά άφησε γλυκόπικρη γεύση στον Καμούι Κομπαγιάσι. Γλυκιά γιατί στο GP της πατρίδας του κατάφερε για πρώτη φορά στην καριέρα του να βρεθεί στο βάθρο των νικητών (δεύτερος), αλλά πικρή γιατί στο τέλος της χρονιάς έμεινε χωρίς ομάδα. Η συνεργασία του με τη Sauber λύθηκε με την ελβετική ομάδα να επιλέγει τον Εστεμπάν Γκουτιέρες. Ο μοναδικός εκπρόσωπος της Ιαπωνίας στην F1 προσπάθησε με τη βοήθεια του διαδικτύου να συγκεντρώσει χρήματα ώστε να συνεργαστεί με κάποια άλλη ομάδα, αλλά, όπως παραδέχθηκε, δεν είχε αρκετό χρόνο με αποτέλεσμα να μείνει εκτός για φέτος.

Η συνεργασία του Μπρούνο Σένα με τη Williams ξεκίνησε πέρυσι με τις καλύτερες περγαμηνές. Η συνέχεια όμως δεν ήταν ανάλογη. Η απόδοση του βραζιλιάνου δεν ήταν η αναμενόμενη αφού τερμάτισε μόλις 16ος στο πρωτάθλημα, έχοντας 31 βαθμούς. Καλύτερη θέση ήταν η έβδομη στην Κίνα και την Ουγγαρία. Ο 29χρονος σίγουρα σκέπτεται μια καριέρα εφάμιλλη του θείου του, αλλά καθώς φαίνεται μάλλον θα αρκεστεί στα όνειρα.

Για πρώτη φορά έπειτα από έξι χρόνια ο Χέικι Κοβαλάινεν μένει εκτός Formula 1. Η αποχώρησή του από την Caterham ήταν μία έκπληξη αφού ήδη είχε συμπληρώσει τρία χρόνια στην ομάδα. O 31χρονος Φινλανδός «θυσιάστηκε» για τα νιάτα αφού η Caterham αποφάσισε να εμπιστευθεί τα μονοθέσια της σε δύο άπειρους σχετικά πιλότους, τους Γκιέντο φαν ντερ Γκάρντε και Τσάρλς Πικ. Ο Κοβαλάινεν δεν έχει ανακοινώσει κάποιο σχέδιο του για την τρέχουσα χρονιά ενώ καλοβλέπει την προοπτική εφεδρικού πιλότου σε κάποια άλλη ομάδα. Αυτή ήταν και η θέση που το 2006 ξεκίνησε την έμπλοκή με την Formula 1.

Την ίδια μοίρα με τον περυσινό teammate του είχε και ο Βιτάλι Πετρόφ. Ο μοναδικός εκπρόσωπος της Ρωσίας στη Formula 1 ακουγόταν ότι θα παραμείνει στη Caterham τη στιγμή που τη βοήθησε να κερδίσει την δέκατη θέση στους κατασκευαστές στον τελευταίο αγώνα του 2012. Τελικά, αυτό δεν ήταν αρκετό για να του χαρίσει μία θέση βασικού πιλότου στην ομάδα. Τώρα πλέον ελπίζει ότι θα μπορούσε να σώσει την αγωνιστική του καριέρα του χρόνου, όταν η Formula 1 θα φιλοξενηθεί για πρώτη φορά στη Ρωσία.

Τυχερός μέσα στην ατυχία του ήταν ο Πέδρο ντε λα Ρόσα. Τα οικονομικά προβλήματα και η αποχώρηση της HRT από την Formula 1 άφησαν άνεργο τον Ισπανό. Οχι όμως για πολύ αφού ο έμπειρος πιλότος συμφώνησε με τη Ferrari ως οδηγός εξέλιξης της Scuderia με ιδιαίτερη έμφαση στην προσομοίωση. O 42χρονος πιλότος διαθέτει σημαντική εμπειρία στο χώρο αφού έχει συνεργαστεί με πέντε διαφορετικές ομάδες (Arrows, Jaguar, McLaren, Sauber και HRT).

Ατυχος ήταν και ο μέχρι πέρυσι teammate του Ντε Λα Ρόσα, Ναράιν Καρθικέγιαν. Ο 36χρονος Ινδός έμεινε χωρίς επαγγελματική στέγη και εκτός F1, παρά το γεγονός ότι είναι ο μοναδικός εκπρόσωπος της χώρας του στο άθλημα. Παράλληλα, μην ξεχνάμε ότι η Ινδία φιλοξενεί με ιδιαίτερη επιτυχία αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Μία ακόμη ηχηρή απουσία θα είναι αυτή του Τίμο Γκλοκ από τη Marussia. Η λήξη της συνεργασίας ήταν απρόσμενη αφού οι δύο πλευρές είχαν συμβόλαιο εν ισχύ μέχρι το 2014. Αποφασίστηκε όμως να το λύσουν επειτα από κοινή απόφαση και οι λόγοι ήταν οικονομικοί. Ο Γκλοκ μετρούσε τρία χρόνια παρουσίας στην ομάδα και 55 εκκινήσεις με το μονοθέσιο της, με καλύτερη θέση την δωδέκατη φέτος στη Σιγκαπούρη. Ο Γερμανός ωστόσο δεν έμεινε άνεργος αφού θα αγωνιστεί στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού (DTM).

Προτεινόμενα για εσάς



Αθλητικές Μεταδόσεις