Τα δαχτυλίδια ανέκαθεν θεωρούνταν πιο «δυναμικά» σε σχέση με άλλα κοσμήματα, καθώς συνδέονταν με έννοιες όπως η δύναμη και η αναγνώριση: ενδεικτικά παραδείγματα είναι των δαχτυλιδιών του Φρόντο και του Γύγη, των βερών του γάμου λλά και το γνωστό μοτίβο των δαχτυλιδιών- «διακριτικών», που χρησιμοποιούνται ως ένδειξη αναγνώρισης από αδελφότητες, ή του «δαχτυλιδιού του Ψαρά», συμβόλου της παπικής ισχύος.
Κατά κάποιον τρόπο η Google φιλοδοξεί να συνεχίσει αυτή την πανάρχαια παράδοση, εργαζόμενη πάνω στην ανάπτυξη ενός δαχτυλιδιού που μπορεί να χρησιμοποιείται ως μέσο ταυτοποίησης/ αναγνώρισης για χρήστες ψηφιακών συσκευών και υπηρεσιών, που θα μπορούν να το χρησιμοποιούν για να «ξεκλειδώνουν» τα μηχανήματα και τους λογαριασμούς τους.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του MIT Technology Review, η εταιρεία παρουσίασε για πρώτη φορά τα σχέδιά της τον Ιανουάριο, δημοσιοποιώντας ένα ακαδημαϊκό paper που πραγματευόταν τις προσπάθειες ανάπτυξης ενός μικρού «κλειδιού» USB, που θα παρέχει σε έναν υπολογιστή τα στοιχεία του χρήστη, «ανοίγοντας» έτσι τους λογαριασμούς που είναι εξουσιοδοτημένος να χρησιμοποιεί.
Το ενδεχόμενο χρήσης του κλειδιού αυτού εν είδει κοσμήματος είχε αναφερθεί ήδη από τότε. Και πρόσφατα, ο Μαγιάνκ Ουπαντχιέι, μηχανικός της εταιρείας με ειδίκευση σε θέματα ασφαλείας, μιλώντας σε συνδιάσκεψη με θέμα την ασφάλεια στο Σαν Φρανσίσκο, έγινε το πρώτο στέλεχος της Google που αναφέρθηκε σε αυτές τις έρευνες. Κατά τα λεγόμενά του, η χρήση τέτοιων προσωπικών συσκευών θα εξαφανίσει την ανάγκη να θυμάται κανείς κωδικούς (και τον κίνδυνο που προκύπτει από την απώλειά τους). Όπως είπε επίσης, είναι μία εμπειρία που δεν είναι άγνωστη στο ευρύ κοινό, καθώς όλοι χρησιμοποιούν τα ΑΤΜ, οπότε δεν θα είναι δύσκολο να κάνουν κάτι αντίστοιχο με έναν υπολογιστή.
Η έρευνα της Google επικεντρώνεται στην ανάπτυξη ενός λεπτού δαχτυλιδιού- «κλειδιού» USB, που προβαίνει σε κρυπτογραφημένη επικοινωνία με μία online υπηρεσία για να αποδείξει την αυθεντικότητά του. Επίσης, θεωρείται πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί και μέσω ασυρμάτων συσκευών. Το πλεονέκτημά του είναι ότι δεν θα περιέχει έναν σταθερό κωδικό που μπορεί να υποκλαπεί, αλλά ένα μοναδικό κρυπτογραφικό «κλειδί» που δεν μεταδίδεται ποτέ, καθώς αυτό που κάνει είναι να «απαντά» σε μία διαδικασία «αναγνώρισης» από πλευράς της online υπηρεσίας, λύνοντας ένα μαθηματικό πρόβλημα.
Όπως είπε ο Ουπαντχιέι, η εταιρεία έχει κατασκευάσει ήδη ένα πρωτότυπο δαχτυλίδι, ενώ συνεργάζεται με άλλες εταιρείες για να εξασφαλίσει πως η εν λόγω τεχνολογία θα μπορεί να δουλέψει με μία ποικιλία υπηρεσιών και ιστοσελίδων.