WRC: Περιπέτεια στο Μεξικό

Τετάρτη, 06 Μαρτίου 2013 23:50
UPD:06/04/2013 22:02
EPA/JOSE MENDEZ

Θα καταφέρουν ο Μίκο Χίρβονεν και η Citroen να ανέβουν για πρώτη φορά φέτος στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου στο ράλι του Μεξικού;

A- A A+

Η οικογένεια του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι συναντάται και πάλι. Αυτή τη φορά αφήνει την παγωμένη Σουηδία, περνάει τον Ατλαντικό και δίνει ραντεβού στο Μεξικό, όπου θα διεξαχθεί ο τρίτος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος.

Το Μεξικό είναι ο πρώτος χωμάτινος αγώνας της χρονιάς και ο ένας από τους δύο που θα διεξαχθούν φέτος στην Αμερική. Επιπλέον, αποτελεί το πρώτο ράλι στο χώμα από τις έξι συνεχόμενες που ακολουθούν στο καλεντάρι της FIA.

Διαθέτει υψηλό βαθμό δυσκολίας λόγω της σκόνης, των ιδιαίτερα υψηλών θερμοκρασιών αλλά και του εφιαλτικού υψομέτρου. Η ζέστη είναι υπερβολική με το θερμόμετρο να σκαρφαλώνει μέχρι και τους 40 βαθμούς Κελσίου υπό σκιά, γεγονός που ταλαιπωρεί ιδιαίτερα τα πληρώματα. Δεν φαίνεται όμως να τους προβληματίζει τόσο αυτό το στοιχείο όσο το μεγάλο υψόμετρο που διεξάγεται το ράλι.

Και αυτό γιατί ο μεγαλύτερος αριθμός των ειδικών διαδρομών γίνεται στα βουνά Sierra Los Lobos και Sierra de Guanajuato, με το υψόμετρο να φτάνει τα 2.600 μέτρα. Αυτό έχει ως αποτελέσμα η πυκνότητα του αέρα να είναι πολύ αραιή σε οξυγόνο και οι κινητήρες να χάνουν μέχρι και το 30% της δύναμής τους. Πλην των μοτέρ, το μεγάλο υψόμετρο επιδρά και στον ανθρώπινο οργανισμό, προκαλώντας κόπωση και έλλειψη συγκέντρωσης. Επομένως, τα πληρώματα καλούνται να βρίσκονται σε εγρήγορση παρά τις αντίξοες συνθήκες.

Οπως είναι γνωστό ο αγώνας διεξάγεται στην πλειονότητά του στο χώμα. Αρα είναι φυσικό οι πέτρες να έχουν την... τιμητική τους. Πολλές φορές αποτελούν τον αστάθμητο παράγοντα και έχουν γίνει η αιτία να σταματήσει άδοξα η προσπάθεια ενός οδηγού πριν καλά-καλά ξεκινήσει. Το Μεξικό φέτος γιορτάζει δέκα χρόνια στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. Ετσι, οι διοργανωτές αποφάσισαν να κάνουν μερικές αλλαγές.

Επομένως, προστέθηκαν δύο νέες ειδικές διαδρομές. Η πρώτη έχει μήκος 2,16 χιλιόμετρα, θα είναι νυχτερινή και θα διεξαχθεί αμέσως μετά την πρώτη στους δρόμους του Guanajuato. Η δεύτερη θα είναι η μεγαλύτερη σε μήκος της Παρασκευής, φτάνει τα 30,57 χιλιόμετρα και θα ονομάζεται El Chocolate. Οι πληροφορίες ωστόσο αναφέρουν ότι δεν θα αφήσει γλυκιά γεύση στους αγωνιζόμενους.

Ο αγώνας αποτελείται από 23 ειδικές διαδρομές που φτάνουν τα 397 χιλιόμετρα στο σύνολο. Από αυτές τέσσερις ξεπερνούν τα 30 χιλιόμετρα, δύο φτάνουν τα 42 χιλιόμετρα και μία καλύπτει τα 54 χιλιόμετρα. Ολα αυτά συνθέτουν την εικόνα ενός ιδιαίτερα απαιτητικού αγώνα για τα πληρώματα από την άποψη της φυσικής κατάστασης.

Κέντρο του ράλι θα είναι ως είθισται, η πόλη Λεόν με τη φαντασμαγορική εκκίνηση να δίνεται στην πόλη Guanajuato, η οποία φημίζονταν στο παρελθόν για τα ορυχεία ασημιού. Πλέον δεν υπάρχουν και η πόλη έχει ανακηρυχθεί «μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς» από την UNESCO. H  πρώτη ειδική διαδρομή που διεξάγεται αμέσως μετά την εντυπωσιακή εκκίνηση, περνάει από τις υπόγειες στοές των ορυχείων, οι οποίες έχουν γίνει πλέον δρόμοι.

Ο νικητής θα βγει μετά από τέσσερις ημέρες περιπέτειας στα εδάφη του Μεξικού (7-10 Μαρτίου). Μιας περιπέτειας από την οποία για πρώτη φορά στα τελευταία δέκα χρόνια θα απουσιάζει ο Σεμπάστιαν Λεμπ. Μετά την παρουσία του σε Μόντε Κάρλο και Σουηδία, ο Αλσατός δεν θα τρέξει εδώ αφού το Μεξικό δε συγκαταλέγεται στα τέσσερα ράλι που επέλεξε να αγωνιστεί φέτος. Επομένως, οι περίπου 80.000 θεατές που παρακολουθούν τον αγώνα κάθε χρόνο θα πρέπει να αρχίσουν να συνηθίζουν στην απουσία του. Αλλωστε, ως γνωστόν, διανούουμε τη «μετά Λεμπ» εποχή στο WRC και βρισκόμαστε στην αναζήτηση του επόμενου παγκόσμιου πρωταθλητή, του επόμενου οδηγού που θα είναι ο απόλυτος πρωταγωνιστής.

Οι μνηστήρες σίγουρα πολλοί. Πρώτος εξ’ αυτών ο Σεμπαστιέν Οζιέ. Ο συμπατριώτης του Λεμπ έχει δείξει μέχρι στιγμής πως έχει το ταλέντο και πολύ περισσότερο το αυτοκίνητο για να κυριαρχήσει στο χώρο. Το VW μέχρι στιγμής τα έχει πάει περίφημα, έχοντας μία δεύτερη θέση στο Μόντε Κάρλο και μία πρώτη στη Σουηδία. Στο Μεξικό το Polo R WRC θα δείξει αν μπορεί στο χώμα να τα καταφέρει εξίσου καλά όσο στην άσφαλτο και στον πάγο.

Πέραν του Οζιέ, ο αγώνας έχει ιδιαίτερη σημασία και για τον Λάτβαλα. Ο Φινλανδός δεν στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων στη Σουηδία και θέλει να δώσει απαντήσεις στο Μεξικό. Προς το παρόν, όμως, δείχνει πως χρειάζεται χρόνο για να εξοικειωθεί με το νέο του αυτοκίνητο. Το θέμα είναι πόσο θα του στοιχίσει αυτό σε βαθμούς.

Απόντος του Λεμπ, η Citroen στηρίζεται πλέον στους Μίκο Χίρβονεν και Ντάνι Σορντό. Και οι δύο έχουν κάνει «μουδιασμένο» ξεκίνημα και κινδυνεύουν αν δεν ανακάμψουν σύντομα να χάσουν το τρένο του πρωταθλήματος.

Η δεύτερη ομάδα της Citroen, Αbu Dhabi Citroen Total WRT θα εκπροσωπηθεί μόνο από τον Κρις Ατκινσον, απόντος του Χαλίντ Αλ Κασίμι. Ο Αυστραλός θα δοκιμάσει το DS3 WRC για δεύτερη φορά μετά το ράλι Φινλανδίας πέρυσι.

Η Qatar M-Sport έρχεται στο Μεξικό πάνοπλη. Ο Μαντς Οστμπεργκ θα προσπαθήσει να διεκδικήσει μία καλή θέση στον αγώνα, όπως και ο Ευγκένι Νόβικοφ που ευελπιστεί να μη φανεί άτυχος όπως στη Σουηδία. «Nτεμπούτο» στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι με τo Fiesta RS WRC θα κάνει ο Νάσερ Αλ-Ατίγια που θα ηγείται της Qatar WRT με teammate τον Τιερί Νουβίλ.

Με Fiesta θα τρέξει και ο Κεν Μπλοκ, ο οποίος επιστρέφει στο WRC ενώ παρών θα είναι και ο Μάρτιν Πρόκοπ. Στο Μεξικό θα εκπροσωπηθεί και η Mini με τον Michal Koszciusko που θα τρέξει με το Mini JCW της Lotos Team. Συνολικά στον αγώνα έχουν δηλώσει συμμετοχή μόλις 27 πληρώματα.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]

Προτεινόμενα για εσάς



Αθλητικές Μεταδόσεις