Η Marussia ολοκλήρωσε τον κύκλο των παρουσιάσεων μονοθεσίων του 2013. Η ρωσική ομάδα ήταν η τελευταία που αποκάλυψε τον δικό της εκπρόσωπο στις πίστες για φέτος. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην πίστα της Χερέθ, λίγο πριν την έναρξη των τετραήμερων πρώτων χειμερινών δοκιμών.
Το νέο μονοθέσιο φέρει την κωδική ονομασία MR02 και αποτελεί ίσως την πιο ολοκληρωμένη πρόταση της εταιρείας στα τρία χρόνια παρουσίας της στην Formula 1.
Αποτελεί το πρώτο... τέκνο του Πατ Σίμοντς και είναι το μοναδικό μέχρι στιγμής μονοθέσιο της Marussia που εξελίχθηκε σε αεροδυναμική σήραγγα και όχι σε οθόνη υπολογιστή και προσομοιωτές.
To νέο όπλο της ρωσικής ομάδας, μπορεί να βασίζεται στην προκάτοχό του, MR01, αλλά διαθέτει κάποιες πολύ σημαντικές αλλαγές, όπως το KERS. Η MR02 είναι το πρώτο μονοθέσιο της Marussia που φέρει το Σύστημα Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας (KERS), το οποίο προέρχεται από την Williams Advanced Engineering. Για την ενσωμάτωσή του χρειάστηκε να μειωθεί το βάρος του πλαισίου.
MARUSSIA F1
Το νέο μονοθέσιο έχει ευθύ ρύγχος, κάτι που σημαίνει πως δεν υπάρχει το «σκαλοπάτι» και χαρακτηρίζεται από καθαρές γραμμές. Διαθέτει επίσης νέα sidepods και πιο επιθετικές εξατμίσεις τύπου Coanda.
Η Marussia συνεχίζει τη συνεργασία της με την Cosworth κι έτσι ο κινητήρας της MR02 θα είναι ο CA2013K της γνωστής εταιρείας ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων θα προέρχεται και πάλι από την Xtrac.
Ο επικεφαλής της ομάδας Τζον Μπουθ δηλώνει αισιόδοξος για το νέο μονοθέσιο και για τη νέα αγωνιστική χρονιά. «Ξεκινήσαμε τις πρώτες χειμερινές δοκιμές του 2013 με πολύ θετικό συναίσθημα για το νέο μονοθέσιο, την MR02, και ό,τι επιφυλάσσει το επόμενο, σημαντικό κεφάλαιο στην εξέλιξη της ομάδας της Marussia. Κατά την διάρκεια του χειμώνα κάναμε πολλές αλλαγές. Η σχεδίαση του μονοθεσίου μας έχει γίνει υπό την επίβλεψη του Πατ Σίμοντς.
Είμαστε βέβαιοι ότι η MR02 είναι το αποτέλεσμα των στοιχείων του περυσινού πακέτου που έχουν εξελιχθεί ενώ ενσωματώνει και το KERS. Eίχαμε πει πολλές φορές κατά τη διάρκεια του 2012, ότι παρά τα εντυπωσιακά βήματα στην εξέλιξή μας, το KERS ή η έλλειψή του ήταν ο καθοριστικός παράγοντας για τον καθορισμό της θέση μας σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας. Το KERS ήταν όντως μια στρατηγική παράλειψη μέχρι στιγμής», σημείωσε ο Τζον Μπουθ.