Σε μία εντυπωσιακή τελετή στις εγκαταστάσεις της στο Μαρανέλο, η Ferrari παρουσίασε το νέο της μονοθέσιο με το οποίο θα συμμετάσχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2013. Η F-138 αποτελεί, όπως ανέφερε η ιταλική εταιρεία, εξέλιξη της προκατόχου της, F2012, σε ό,τι αφορά στο σχεδιασμό της.
Η πρώτη φωτογράφηση της νέας Ferrari.
Το 59ο μονοθέσιο της Ferrari (F-138) στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 πήρε την ονομασία του από το τρέχον έτος, σε ό,τι αφορά στα δύο πρώτα ψηφία ενώ το «8» συμβολίζει τους V8 κινητήρες που χρησιμοποιούνται για τελευταία χρονιά στη Formula 1.
Με μια πρώτη ματιά, η νέα Ferrari έχει απαλλαγεί από το «σκαλοπάτι» στο ρύγχος, το οποίο πλέον, έχει αντικατασταθεί από ένα «κάλυμμα», όπως ορίζουν οι νέοι κανονισμοί. Σύμφωνα με τη Scuderia, οι αλλαγές που έχουν γίνει στο τεχνικό κομμάτι είναι αρκετές και σημαντικές. Στόχος είναι να βελτιωθεί η απόδοση του μονοθεσίου, ένα σημείο όπου η περυσινή F2012 έπασχε και παράλληλα να διατηρηθεί η αξιοπιστία, η οποία χαρακτήρισε πέρυσι τη Ferrari.
Δηλώσεις του Νικόλα Τομπάζη, αρχισχεδιαστή της Ferrari κατά την παρουσίαση της F-138
Σε ό,τι αφορά στην ανάρτηση, ακολουθείται η περυσινή φιλοσοφία των pull-rods μπροστά και πίσω, με μικρές αναβαθμίσεις έτσι ώστε να υπάρξει το μέγιστο αεροδυναμικό πλεονέκτημα, ιδίως στο πίσω τμήμα του μονοθεσίου. Αλλαγές έχουν γίνει επίσης, στη διάταξη και το σχεδιασμό των εξατμίσεων. Παράλληλα, η εισαγωγή αέρα πάνω από το κόκπιτ έχει ανασχεδιαστεί όπως και οι εισαγωγές στα side pods.
To πίσω μέρος της F-138 είναι πιο στενό και πιο κωνικό στο κάτω μέρος. Το DRS έχει δεχθεί επεμβάσεις προκειμένου να συμμορφωθεί με τους νέους κανονισμούς. Αλλαγές έχουν γίνει και στο σύστημα των φρένων σε συνεργασία με τη Brembo.
Η Ferrari υποστηρίζει ότι κατά την διάρκεια των δοκιμών στη Χερέθ θα υπάρξουν σημαντικές αεροδυναμικές αναβαθμίσεις, οι οποίες έχουν ήδη δρομολογηθεί.
Η τοποθέτηση των αυτοκόλλητων στο νέο μονοθέσιο της Scuderia.
H F-138 είναι το πρώτο μονοθέσιο που κατασκευάστηκε μετά τις σαρωτικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της Scuderia. Στα τέλη του προηγούμενου μήνα ανακοινώθηκε ότι θα υπάρχουν δύο ομάδες, η μία που θα ασχολείται με το φετινό μονοθέσιο και μία δεύτερη, η οποία θα αναλάβει εκείνο του 2014. Αξίζει να σημειωθεί ότι η F-138 εξελίχθηκε αεροδυναμικά στη σήραγγα της Toyota στην Κολωνία, αφού η Ferrari έχει κλείσει τη δίκη της για να την επισκευάσει.
«Το σημείο-κλειδί είναι ότι θα πρέπει άμεσα να έχουμε ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο για τους πιλότους μας. Δυστυχώς τα προηγούμενα χρόνια δε μπορούσαμε να βρισκόμαστε στην κορυφή από την αρχή. Προσπαθήσαμε να φροντίσουμε την οργανωτική μας δομή για να είμαστε πιο αποτελεσματικοί στην προετοιμασία για τις επικείμενες εβδομάδες», δήλωσε ο επικεφαλής της Ferrari, Στέφανο Ντομενικάλι.