«Εχασα χρόνια και χρόνια από τη ζωή μου, παλεύοντας για το δικαίωμα να σκέφτομαι με το δικό μου τρόπο και το μεγαλύτερο μέρος αυτής της πάλης ήταν ίσως χωρίς κέρδος. Σπατάλησα χρόνια γράφοντας σενάρια, που κανένας παραγωγός δεν τα δέχτηκε. Απ' όσες ταινίες έχω γυρίσει, μπορώ να αναγνωρίσω και να πάρω πλήρη ευθύνη μόνο για μία, το «Πολίτης Κέιν». Σε όλες τις άλλες έχω φιμωθεί λίγο-πολύ...». Τάδε έφη, Ορσον Γουέλς.
Το επίχρυσο αγαλματίδιο Οσκαρ, με το οποίο είχε βραβευθεί ο ιδιοφυής σηνοθέτης, το 1941 από κοινού με τον Χέρμαν Μάνκιεβιτς, για την ταινία «Πολίτης Κέιν» πωλείται σε δημοπρασία την ερχόμενη εβδομάδα από τον οίκο Κρίστις.
Η τιμή του αναμένεται να φθάσει τα 300.000 με 400.000 δολάρια.
Το Οσκαρ καλύτερου σεναρίου του 1941 θα είναι το πιο σημαντικό αντικείμενο μιας σειράς ενθυμημάτων από το χώρο του θεάματος που πρόκειται να διατεθούν προς πώληση.
Ο Ορσον Γουέλς ήταν μόλις 25 χρόνων όταν γύρισε τη συγκεκριμένη ταινία, η οποία θεωρείται μια από τις κορυφαίες δημιουργίες του παγκόσμιου κινηματογράφου. Η ταινία που άλλαξε την κινηματογραφική ιστορία, γνώρισε τις διθυραμβικές κριτικές των ειδικών και την αδιαφορία των θεατών, την εποχή που προβλήθηκε.
Εξήντα χρόνια μετά, συνεχίζει να κατακτά με τη δύναμή της, και τη γλώσσα της αλήθειας τις νέες γενιές των απανταχού σινεφίλ, που βλέπουν σ' αυτήν μια θαρραλέα σάτιρα της ίδιας της ζωής.
Ο βασικός ήρωας της ταινίας ήταν το alter-ego του μεγιστάνα των media της εποχής, Γουίλιαμ Χιρστ, ο οποίος είχε προκαλέσει την κοινή γνώμη με τη φιλοναζιστική συμπεριφορά του και τις ακροδεξιές αντιλήψεις του. Αλλωστε, η άνοδος και η πτώση -όπως παρουσιάζονται στα έργα των μεγάλων τραγικών ποιητών- η ύβρις και η κάθαρση, υπήρξαν για τον Γουέλς οι μόνιμες πηγές έμπνευσης για όλες του τις ταινίες.