Ένα νέο μέλος πρόσθεσε στην «οικογένεια» του iPad η Αpple την Τρίτη: πρόκειται για μία συσκευή με οθόνη retina των 9,7 ιντσών, και αποθηκευτικό χώρο 128 gigabytes, δηλαδή το διπλάσιο της προηγούμενης έκδοσης.
Σε όλα τα άλλα επίπεδα, το νέο iPad διατηρεί τα ίδια χαρακτηριστικά: επεξεργαστής dual-core A6X, μνήμη RAM των 2 GB και μπαταρία με «ζωή» 10 ωρών. Το κόστος του (128 GB Wi-Fi) θα ανέρχεται στα 799 δολάρια (το μοντέλο με LTE στα 929).
Η «γκάμα» των iPad ξεκινά από τα 329 δολάρια, με το iPad mini. Με το νέο μοντέλο η Apple στοχεύει κυρίως αυτούς που επιζητούν κάτι για επαγγελματική/εταιρική χρήση, και χρειάζονται μεγάλο αποθηκευτικό χώρο για την αποθήκευση μεγάλων αρχείων, χωρίς ωστόσο τα 128 GB να μην είναι ελκυστικά και για απλούς χρήστες που θέλουν περισσότερες ταινίες, παιχνίδια και μουσική.
Η Apple φαίνεται να αλλάζει τη γενικότερη στρατηγική της όσον αφορά το δημοφιλές tablet, καθώς αντί να εμφανίζει «εντελώς» νέα μοντέλα μία φορά το χρόνο προτιμά να κυκλοφορεί συχνότερα αναβαθμισμένες εκδόσεις των υπαρχόντων μοντέλων της. Κατά τα τέλη του 2012, η Apple κυκλοφόρησε το iPad τέταρτης γενιάς, με νέο επεξεργαστή, μόλις έξι μήνες μετά την κυκλοφορία του iPad τρίτης γενιάς. Η νέα συσκευή θα αρχίσει να κυκλοφορεί την Τρίτη, 5 Φεβρουαρίου.
Ο ειδικός Τύπος κρατά επιφυλακτική στάση απέναντι στο νέο μοντέλο της Apple, καθώς, από τη στιγμή που τα tablets είναι καταναλωτικές συσκευές με κύριο προσανατολισμό την ψυχαγωγία (μουσική, ταινίες, τηλεοπτικές σειρές, παιχνίδια, περιοδικά, βιβλία), ο αποθηκευτικός χώρος θεωρείται μάλλον πολύ μεγάλος, ειδικά σε σχέση με την τιμή του- και ειδικά από τη στιγμή που, πέρα από αυτόν, δεν υπάρχει κάποια διαφορά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.
Επίσης, ένα μειονέκτημα για το θέμα του έξτρα αποθηκευτικού χώρου είναι η άνοδος των υπηρεσιών cloud, που επιτρέπουν την αποθήκευση υλικού online, στο «υπολογιστικό νέφος». Ακόμη, το νέο iPad εκτιμάται πως θα παρουσιάσει ενδιαφέρον για ένα τμήμα του ήδη υπάρχοντος καταναλωτικού κοινού της εταιρείας: τους χρήστες του MacBook Air, που μπορεί να στραφούν προς τη νέα, ελαφριά συσκευή.
Ωστόσο, σε επίπεδο ανταγωνισμού, ο «εταιρικός» προσανατολισμός της νέας συσκευής θεωρείται ότι ενδεχομένως να λειτουργήσει ως «εμπροσθοφυλακή» για την «επίθεση» της Apple κατά των δημοφιλών ultrabooks, ενώ μπορεί να εκληφθεί και σαν «προληπτικό πλήγμα» κατά του επερχόμενου Surface Pro της Microsoft, επίσης στα 128 GB (αναμένεται στις αρχές του Φεβρουαρίου, λίγο μετά την κυκλοφορία του νέου iPad).
Το Surface Pro θα κοστίζει 899 δολάρια (μοντέλο των 64 GB) και 999 (μοντέλο των 128) και στοχεύει επίσης σε «εταιρικούς» χρήστες, οι οποίοι αναμένεται να αποτελέσουν μία ανερχόμενη νέα αγορά για τους κατασκευαστές tablets μέσα στο 2013.