Υπεγράφη σήμερα η σύμβαση κατασκευής της επέκτασης του τραμ προς τον Πειραιά, ύψους 61,5 εκατ. ευρώ, έργο που χρηματοδοτείται στο πλαίσιο του Ε.Σ.Π.Α. και του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική 2007-2013».
Έτσι, ο Πειραιάς, παράλληλα με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά (Αγ. Μαρίνα – Πειραιάς - 6 σταθμοί 7,6 χλμ), θα αποκτήσει ένα σύγχρονο δίκτυο τραμ (Ν. Φάληρο - Κέντρο – Λιμάνι Πειραιά), που θα εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση 35.000 επιβάτες.
Η επέκταση του τραμ, συνολικού μήκους 5,4 χλμ, με 12 στάσεις ξεκινάει από τον σταθμό ΗΣΑΠ στο γήπεδο Καραϊσκάκη και καταλήγει στο Λιμάνι του Πειραιά με τερματικό σταθμό την «Ακτή Ποσειδώνος».
Η κατασκευή του έργου πρόκειται να ξεκινήσει άμεσα και να ολοκληρωθεί σε 25 μήνες, ενώ παράλληλα η Αττικό Μετρό Α.Ε. θα προμηθευθεί, με διεθνή διαγωνισμό, 25 νέα οχήματα τραμ προκειμένου να υποστηρίξουν την νέα επέκταση.
Τη σύμβαση υπέγραψαν ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε. κ. Χρήστος Τσίτουρας και ο κ. Δημήτριος Ντινόπουλος εκπρόσωπος της αναδόχου εταιρείας Θεμέλη Α.Ε.
Οι επόμενες επεκτάσεις που προωθούνται
- Β’ στάδιο επέκτασης προς Καλλίπολη
- Γ’ στάδιο επέκτασης προς Κερατσίνι και Πέραμα
- Επέκταση προς Αργυρούπολη (Ελληνικό - Αμαξοστάσιο – Αργυρούπολη)
- Επέκταση από Σύνταγμα έως Πλατεία Αιγύπτου (Πεδίον του Άρεως)
«Πρόκειται για τη δεύτερη μεγάλη επένδυση που γίνεται στο Πειραιά, ο οποίος σε λίγα χρόνια θα διαθέτει μετρό και τραμ για την εξυπηρέτηση των κατοίκων του και των ταξιδιωτών», δήλωσε ο κ. Τσίτουρας.
Ο ίδιος εκτίμησε πως, εκτός από την συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση, οι περιοχές του Πειραιά θα αναβαθμισθούν σημαντικά, καθώς η Αττικό Μετρό θα συμβάλλει ουσιαστικά στην αναβάθμιση της περιοχής διέλευσης με τη δημιουργία χώρων πρασίνου, όπου προβλέπεται να φυτευτούν 1.200 δένδρα και την ανάπλαση πάρκων καθώς και την εγκατάσταση ενός σύγχρονου συστήματος αποκομιδής των απορριμμάτων με υπόγειους κάδους συλλογής.