Με τη δήλωση του Οδυσσέα Τσενάϊ, ότι παραιτείται από το δικαίωμα να είναι, αν και αριστούχος, ο σημαιοφόρος του σχολείου του στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου, έληξε το πρωΐ η κατάληψη του λυκείου Νέας Μηχανιώνας από τους μαθητές, ενώ οι μαθητές του γυμνασίου, που έκαναν αποχή επέστρεψαν στα μαθήματά τους.
Για δεύτερη φορά τη λύση στο πρόβλημα που προκλήθηκε από τον ορισμό του Οδυσσέα Τσενάϊ, ως σημαιοφόρου στην μαθητική παρέλαση, έδωσε ο ίδιος ο Οδυσσέας, που αρνήθηκε του δικαιώματος, ώστε να εκτονωθεί η κρίση και να επιστρέψουν οι μαθητές στα μαθήματά τους.
Πριν τρία χρόνια στις αντιδράσεις των κατοίκων για τον ορισμό του Οδυσσέα ως σημαιοφόρου, αφού και τότε είχε αριστεύσει στην 3η τάξη του γυμνασίου ο αλβανικής καταγωγής μαθητής, είχε δηλώσει ότι δεν θα σηκώσει τη σημαία «για το καλό της κοινωνίας».
Τότε, είχε υπάρξει αντίδραση μόνο από κατοίκους της περιοχής και οι συμμαθητές του είχαν ταχθεί, στην πλειονότητά τους, στο πλευρό του. Φέτος όμως, οι συμμαθητές του Οδυσσέα Τσενάϊ προχώρησαν στην κατάληψη του λυκείου, ενώ οι μαθητές του γυμνασίου απείχαν από τα μαθήματά τους, ζητώντας την απόσυρση της υπουργικής απόφασης, με την οποία δίνεται στους αλλοδαπούς μαθητές, εφ' όσον το επιθυμούν, το δικαίωμα να σηκώνουν την ελληνική σημαία στις εθνικές επετείους.
Η αντίδραση αυτή, προστέθηκε στην κίνηση του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων,οι οποίοι στις αρχές του μήνα σε ψήφισμα που εξέδωσαν, εξέφραζαν την πρόθεσή τους να μην επιτρέψουν στα παιδιά να παρελάσουν, ενώ ταυτόχρονα απαιτούσαν την άμεση τροποποίηση του νόμου, που επιτρέπει σε αλλοδαπούς μαθητές να κρατούν την ελληνική σημαία στις εθνικές επετείους.
Σχετικά με το θέμα, ο υφυπουργός Παιδείας Νίκος Γκεσούλης, δήλωσε ότι ο χώρος του σχολείου δεν μπορεί να είναι χώρος διαφοροποίησης, διαχωρισμού και διακρίσεων, αλλά πρέπει να είναι χώρος αγωγής, μόρφωσης και καλλιέργειας του πνεύματος, όπου οι αρχές και οι αξίες κυριαρχούν πάνω στις διαφορετικότητες, που προέρχονται από κοινωνική προέλευση, οικονομικές δυνατότητες, υπηκοότητα ή άλλες αιτίες.
Παράλληλα επΕσήμανε ότι είναι ορθή η απόφαση της Πολιτείας να επιβραβεύει τον μαθητή, Έλληνα ή αλλοδαπό, ο οποίος συγκεντρώνει την αριστεία στη βαθμολογία και στο ήθος, με το να αντιπροσωπεύει το σχολείο του και να κρατά την ελληνική σημαία στις παρελάσεις των εθνικών επετείων, εφ'όσον ο ίδιος νοιώθει υπερήφανος για αυτό.
Υπενθυμίζεται ότι η ιστορία με τον Οδυσσέα Τσενάϊ και οι αντιδράσεις των κατοίκων ξεκίνησε πριν τρία χρόνια, όταν οι κάτοικοι της Νέας Μηχανιώνας αντιτάχθηκαν στην απόφαση του Συλλόγου των καθηγητών του γυμνασίου Νέας Μηχανιώνας, που όριζε ως σημαιοφόρο τον αλβανικής καταγωγής, αριστούχο μαθητή της 3ης τάξης του γυμνασίου, για την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου του 2000.
Τότε είχε παρέμβει ο υπουργός Παιδείας, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι στις παρελάσεις των εθνικών επετείων οι μαθητές αντιπροσωπεύουν τα σχολεία τους και ότι στην περίπτωση που αλλοδαπός μαθητής συγκεντρώνει την αριστεία στη βαθμολογία και στο ήθος και εφ' όσον ο ίδιος νοιώθει υπερήφανος να κρατήσει την ελληνική σημαία, τότε έχει αυτή τη δυνατότητα. Μάλιστα αυτή η δυνατότητα κατοχυρώθηκε με σχετική υπουργική απόφαση.
Βέβαια και παρά το ότι τότε, ο Οδυσσέας είχε εκφράσει την επιθυμία του να κρατήσει την ελληνική σημαία στην παρέλαση, τελικά «για το καλό της κοινωνίας», όπως είχε δηλώσει δεν θέλησε να κρατήσει τη σημαία.
Μάλιστα η γενική συνέλευση των γονέων του γυμνασίου Νέας Μηχανιώνας, τότε εξέταζε το ενδεχόμενο να αναβάλει την παρέλαση «για ηθικούς λόγους», ενώ ο Σύλλογος των καθηγητών με επιστολή του στο υπουργείο Παιδείας, επέμενε στην απόφασή του, δηλαδή να δοθεί η σημαία στον αριστούχο, αλβανικής καταγωγής, μαθητή του γυμνασίου.
Το 2001 και το 2002, ο Οδυσσέας Τσενάϊ, μαθητής της πρώτης και δευτέρας τάξης του λυκείου αντιστοίχως, συμμετείχε στην παρέλαση ως παραστάτης της ελληνικής σημαίας, καθώς σημαιοφόροι γίνονται μόνο οι μαθητές της 3ης τάξης.
ΠΗΓΗ : Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων