Αύξηση των προ φόρων κερδών κατά 61% πραγματοποίησε η εταιρεία Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη Α.Ε. στο εννεάμηνο του 2003 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο της χρήσης 2002.
Τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας ανήλθαν σε 6.522 χιλ. ευρώ έναντι 4.047 χιλ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο, παρά τη σημαντική μείωση των εκτάκτων κερδών από 2.425 χιλ. ευρώ το 9μηνο του 2002 σε 525 χιλ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2003.
Σύμφωνα με τη διοίκηση, η σημαντική άνοδος της κερδοφορίας οφείλεται κυρίως στη συνεχιζόμενη βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων της εταιρείας, δεδομένου ότι τα ολικά αποτελέσματα εκμετάλλευσης του 9μηνου 2003 υπερτριπλασιάστηκαν συγκριτικά με τα αντίστοιχα του 9μηνου της χρήσης 2002 και διαμορφώθηκαν σε 5.997 χιλ. ευρώ έναντι 1.622 χιλ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξεως του 270%.
Ειδικότερα τα λειτουργικά αποτελέσματα προ χρηματοοικονομικών διαμορφώθηκαν σε κέρδη ύψους 4.097 χιλ. ευρώ έναντι ζημιών 299 χιλ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2002, ως συνέπεια αφενός της αύξησης των πωλήσεων κατά 5,3% αφετέρου δε της συνεχιζόμενης βελτίωσης των περιθωρίων μικτού και λειτουργικού κέρδους που οφείλεται στη βελτίωση κόστους πωληθέντων και την καθαρή μείωση των γενικών εξόδων διοίκησης και διάθεσης.
Τέλος βελτίωση παρουσίασαν και τα διαρθρωτικά οικονομικά μεγέθη της εταιρείας. Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση της εταιρείας, ενδεικτικά της βελτίωσης της χρηματοοικονομικής διάρθρωσης της εταιρείας είναι η μείωση των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων της εταιρείας και η ενίσχυση των ιδίων κεφαλαίων.
Όσον αφορά τη διάρθρωση των ίδιων κεφαλαίων η εταιρεία επισημαίνει ότι η ληφθείσα έγκριση από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για την παράταση διακράτησης των ιδίων μετοχών της - που απεικονίζονται αρνητικά στην καθαρή της θέση στο συνολικό ιστορικό κόστος κτήσης - παρέχει στην εταιρεία τη δυνατότητα μεγαλύτερης ευχέρειας για το χειρισμό των μετοχών αυτών.
Η συνεχιζόμενη βελτίωση της λειτουργικής και της συνολικής κερδοφορίας της εταιρείας, τονίζεται στην ανακοίνωση, είναι αποτέλεσμα της στρατηγικής που υιοθέτησε η διοίκηση του ΔΟΛ μέσω της ενίσχυσης κυρίως της εκδοτικής δραστηριότητας, με τις εφημερίδες και τα περιοδικά του ΔΟΛ να διατηρούν τις κορυφαίες θέσεις τους και να διευρύνουν τα μερίδιά τους στην αγορά των εκδόσεων αλλά και μέσω της λειτουργικής αναδιάρθρωση της εταιρείας και του οικονομικού ανασχεδιασμού του Ομίλου της, που οδήγησαν στη βελτίωση των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας και την ποιοτική διάρθρωση των στοιχείων του ισολογισμού της και μάλιστα σε μία περίοδο ιδιαίτερα οξυμένου ανταγωνισμού στον χώρο των εκδόσεων.