Το έγγραφο να το διαβάσουμε όλο όμως και να τα αξιολογήσουμε όλα, εφόσον δεχθείτε εσείς αυτό, διότι καταλήγουμε από τις προανακριτικές απολογίες, απ’ όλες τις διαδικασίες, στη συνέντευξη. Στη συνέντευξη αυτή λοιπόν –και θα παρακαλούσα να το δείτε- στις σελίδες 8-9 αναφέρεται σε εικονικές εκτελέσεις. Αναφέρεται σε επίσκεψη κάποιου ανθρώπου, κορυφαίου στελέχους της κυβέρνησης με πασίγνωστη φωνή, που είπε και κάποια συνθήματα φεύγοντας –να μη σας πω ποιος είναι. Σελίς 11.
Αναφέρεται στα φάρμακα που του έδωσαν και του έκαμψαν κατά τους ισχυρισμούς του την ελεύθερη βούλησή του. Θα τον πιστέψετε; Όχι. αν δεν τον πιστέψετε γι αυτά, γιατί θα τον πιστέψετε για τα άλλα; Πρέπει να το εξηγήσετε αυτό, εφόσον χρησιμοποιείτε τη συνέντευξη. Λέει κι άλλα όμως, εγώ θα σας τα διαβάσω τα στοιχεία όλα γιατί όλα θα τα αξιολογήσετε.
Ρωτά ο δημοσιογράφος: «Πίστεψες ποτέ ότι μπορεί κοντά στον Γιωτόπουλο να υπάρχουν και άλλοι άνθρωποι, να υπάρχουν και άλλα παρακλάδια τα οποία δεν ήταν σε εσάς γνωστά, δεν ήξερες ας πούμε το όνομά του;› Απάντηση: «Όχι. Αυτό φαινόταν καθαρά και αυτά που με έβαλαν να γράψω τα διάφορα περί εκμετάλλευσης κτλ., δεν υπάρχουν›. Τα διαβάζω όπως τα γράφει στη συνέντευξη. «Ούτε μας επέβαλλε ποτέ τη γνώμη του, πάντα μέτραγε η γνώμη όλων. Ο Γιωτόπουλος είχε τη δυνατότητα να συγκεντρώνει απ’ όλους αυτό που θέλαμε να πούμε και να το βάζει σε ένα κείμενο›. Έτσι λέει αυτή η συνέντευξη.
Παρακάτω λέει: «Ποιος έχει την ευθύνη αυτών των αποφάσεων;› «Όλοι› λέει ο Σάββας Ξηρός. «Ο καθένας έχει το μερίδιό του, όλοι›. Στη σελίδα 19 λέει: «Αποκλείεις την περίπτωση ο Γιωτόπουλος να γνώριζε και άλλα πρόσωπα, να είχε επαφές για τις οποίες δεν έχετε ενημερωθεί;› «Όχι, αποκλείεται› απαντά.
Εάν δεν δεχθεί το Δικαστήριό σας τη βασική υπερασπιστική γραμμή του κ. Γιωτόπουλου ότι «εγώ δεν είμαι μέλος› και πει «όχι κύριε, λες ψέματα, τους ξέρεις›, ωραία, και τί έκανε; Είναι αυτονόητο ότι θα δεχθείτε ότι αν δεν δεχθείτε τη βασική υπερασπιστική γραμμή ότι έκανε όλα όσα λέτε εσείς στο κατηγορητήριο; Όσα λέει το κατηγορητήριο για 963 κατηγορίες; Όλες αυτές; Θα δεχθείτε δηλαδή την ηθική αυτουργία όπως τη λέει έτσι ή όπως τη λέει αλλιώς;
Και επειδή κι εγώ ξέρω ότι θα τα σκεφτείτε, γι αυτό σας τα λέω, όταν θα τα σκεφτείτε αυτά, σε περίπτωση που δεν πιστέψετε το πρώτο που σας λέει, αυτό είμαι υποχρεωμένος να κάνω, δεν είμαι υποχρεωμένος να κάνω κάτι διαφορετικό απ’ αυτό που κάνω. Διότι διαφορετικά δε θα σεβόμουν τον ρόλο μου εδώ αν έκανα κάτι διαφορετικό, σας είπα και πριν δεν είμαστε τζουκ μποξ να μας βάζουν ένα τάλιρο και να λέμε αυτό που θέλουν.
Δεν αναπαράγουμε την απολογία του μόνο, κάνουμε εκτίμηση της αποδεικτικής διαδικασίας. Εφόσον η αποδεικτική διαδικασία σας έφερε στοιχεία και θα κάνετε αξιολόγηση θα τα αξιολογήσω κι εγώ κι εσείς θα πείτε μετά. Ένα είναι βέβαιο κ.κ. Δικαστές, ότι δεν περιμένω από το δικό σας Δικαστήριο να γίνει, να πείτε ότι επειδή οι συνήγοροι κατά την ανάπτυξη των επιχειρημάτων τους τοποθετήθηκαν κατ’ αυτόν τον τρόπο άρα προκύπτει εις βάρους του πελάτη τους κάτι. Αυτό δεν το περιμένω από σας. Σε άλλο Δικαστήριο εάν είμαι θα το περίμενα. Μπορεί να το έχω ακούσει κιόλας σε άλλο Δικαστήριο. Σας παρακαλώ λοιπόν γι’ αυτό. Εγώ είδατε ότι δεν τα συζητώ αυτά τα ζητήματα.
Εδώ θα σας την διαβάσω την συνέντευξη. Υπάρχει και άλλη συνέντευξη η οποία λέει ο Σάββας για πράγματα που φανταζόταν. Θα σας την φέρουμε και αυτή την συνέντευξη, μεταγενέστερη. Να διαβάσετε όλες τις συνεντεύξεις, όλες τις ανακολουθίες, όλες τις εκδοχές και αποφασίστε, επιλέξτε.
Τον ρωτά ο δημοσιογράφος: «Τον περιέγραψες αυταρχικό› «Όχι ακριβώς αυταρχικός, αυτά ήταν λόγια της Αντιτρομοκρατικής› αυτό λέει ο Σάββας. «Προσπαθήσανε με κάποιον τρόπο να πείσουν ότι αυτός είναι ο αρχηγός?. για να πουν ότι εξαρθρώθηκε η 17Ν›. Αυτό λέει ο Σάββας Ξηρός «Προσπαθούσαν να με βάλουν να πω ότι είναι ο αρχηγός›, το λέει σε αυτή την συνέντευξη. «Με έβαλαν και είπα αυτό› λέει.
Στη συνέχεια στη σελίδα 22 λέει ο Σάββας Ξηρός: «Εγώ έφτιαξα τις απολογίες των άλλων όλες› έτσι λέει απαντώντας σε ερώτηση ο Σάββας Ξηρός. Στη δε τελευταία σελίδα 25 όταν ερωτάται «ποιος θα μπορούσε να μιλήσει εκ μέρους όλης της ομάδας› απαντά ότι «θα μπορούσαμε να συνεννοηθούμε και να βγάλουμε μαζί συμπέρασμα›. Έτσι λέει ο κ. Σάββας Ξηρός.
Εσείς θα τα αξιολογήσετε αλλά εγώ θα σας κάνω το εξής contrast γι’ αυτό θέλω σας τη διαβάζω την συνέντευξη και πρέπει να αναρωτηθείτε αυτό κ.κ. Δικαστές, αρκεί η γενική αναφορά στην απολογία στον κ. Ζερβομπεάκο στις 9/8/2002 ότι δήθεν «οι επιλογές των στόχων γίνονταν πάντα από τον Λάμπρο›, αυτό λέει. Για να αναπληρώσει αρκεί αυτή η φράση σε μία απολογία στις 9/8/2002 που δεν έχει επιβεβαιωθεί στο ακροατήριό σας για να αναπληρώσει την απουσία πραγματικών γεγονότων ηθικής αυτουργίας ή απλής συνέργιας σε κάθε ενέργεια; Αυτό θα πείτε; Θα δεχθείτε θεμελίωση της ηθικής αυτουργίας από αυτήν την απολογία; Και;
Αν διαβάσετε προσεκτικά τις προανακριτικές απολογίες που τις έχετε διαβάσει, ο Σάββας τον βάζει σε πέντε πράξεις-ενέργειες (και παραπάνω) τον τοποθετεί ως συμμετάσχοντα τον κ. Γιωτόπουλο. Στο ΑΤ Βύρωνα στην οποία τον αναφέρει για πρώτη φορά, Πέτσο, Μπακογιάννη, Στιούαρντ και ΕΛΤΑ Αιγάλεω, Αμερικάνικη Πρεσβεία και Σόντερς.
Εγώ για την κάθε μία από αυτές θα σας πω παρακάτω τι προκύπτει. Υπάρχουν όλες οι υπόλοιπες ενέργειες στις οποίες δεν τον αναφέρει καθόλου, σε κανένα στάδιο της ενέργειας είτε στην απόφαση, είτε στην εκτέλεση. Τι θα δεχθείτε εσείς δηλαδή τότε;
Επίσης στη γενική αναφορά του Σάββα Ξηρού ότι ο συντάκτης των προκηρύξεων ήταν ο Γιωτόπουλος, μία φράση είναι και αυτή στις 9/8/2002. Θα την πιστέψετε επειδή το λέει εκεί ο Σάββας Ξηρός όταν έχετε άλλα στοιχεία από την αποδεικτική διαδικασία; Θα πείτε εσείς ότι ο ένας έβαζε σε χαρτί τη σκέψη όλων, την συναπόφαση όλων, θα πείτε ότι αυτό είναι ηθική αυτουργία που λέει στη συνέντευξη και διαβάστηκε ως τρόπαιο σε αυτήν την αίθουσα; Ότι αποδεικνύει τις κατηγορίες;
Στην απολογία του στις 11/8 λέει ότι ήταν αρχηγός ο Λάμπρος. Στη συνέντευξη λέει ότι δεν ήταν αρχηγός. Στη μία λέει ότι αποφάσιζε μόνος αυτός, στην άλλη λέει όλοι μαζί αποφασίζαμε. Τι θα δεχθείτε κ.κ. Δικαστές, κ.κ. Εφέται για να καταλήξετε στην ηθική αυτουργία έτσι όπως είναι δομημένη και έτσι όπως τροποποιήθηκε και με την εκδοχή; Αν δεχθείτε αυτά τα οποία λέει ο Σάββας, αυτά που λένε οι άλλοι, αν πάτε στην εκδοχή αυτή και δεν δεχθείτε τα υπόλοιπα, ο Σάββας δεν κουβέντιαζε με τον κ. Κουφοντίνα; Αυτό θα πείτε; Δεν είχε συζητήσεις; Δεν μέτραγε η γνώμη του κ. Κουφοντίνα;
Εγώ σας έχω πει την άποψή μου ότι δεν υπάρχουν ηθικοί αυτουργοί. Προεχόντως λέει. Τι θα πείτε λοιπόν; Η άποψή μου είναι γνωστή, ότι δεν υπάρχει κανένας ηθικός αυτουργός. Αλλά θα δεχθείτε εσείς ότι δεν είχε κουβεντιάσει με κανέναν άλλον και ότι του προκαλούσε στο μυαλό την απόφαση πάντα ένας; Αυτό θα πείτε;
Κύριοι Δικαστές, εγώ σε αυτό το κεφάλαιο θέλω να σας πω το εξής: επειδή αναγνώσατε τις προανακριτικές απολογίες αυτές και θέλω να αναλογισθείτε το εξής γιατί για μένα οι απολογίες αυτές ενέχουν κατασκευή, ότι με την έννοια ότι δεν έγινε τίποτα, δεν το υποστηρίζω εγώ. Αλλά δεν είναι υποχρεωτικό η κατασκευή να είναι ολοκληρωτική κ.κ. Δικαστές.
Λέτε ο κ. Διώτης, ο κ. Νασιάκος ή ο κ. Χρυσοχοίδης όταν άρχιζε το ξετύλιγμα του κουβαριού όπως λέχθηκε να έπαιρναν τις καταθέσεις αυτές εν κενώ; Δηλαδή δεν ήξεραν τίποτα αυτοί, δεν είχαν καμία θεωρία για την 17Ν για την λειτουργία της, για την δομή της, για την ύπαρξη μη αρχηγού, τον τρόπο λειτουργίας της αλλά όταν έπαιρναν αυτές τις καταθέσεις έκπληκτοι άκουγαν τους άλλους να τα λένε και αυτοί τα κατέγραφαν, διότι αυτό θα δεχθείτε με αυτές τις προανακριτικές απολογίες και με αυτά που σας έδωσε η διαδικασία.
Για τον ίδιο λόγο εγώ λέω ότι είναι αστείο να το σκεφτόμαστε αυτό, ότι πήραν αυτές τις προανακριτικές απολογίες χωρίς να έχουν στο μυαλό τους τίποτα ακούγοντας εκεί. Για τον ίδιο λόγο πιστεύω ότι η χρονολογική αναφορά μέσω των απολογιών για το τι προέκυψε για τον καθένα είναι κατασκευασμένη κ.κ. Δικαστές. Για να αποδείξει ένα σενάριο της αστυνομίας και η υπόθεση για την οποία σας διάβασα, η υπόθεση για την κάθετη ιεραρχική δομή και για τον αρχηγό είναι σενάριο παλιό, είναι σενάριο που το έχει η αστυνομία και προκύπτει και από άρθρο δημοσιευμένο με απόρρητη έκθεση από το Νοέμβριο 2001 και είναι και παλιό σενάριο και από την Ιταλία, σας τα διάβασα χθες αυτά.
Λέω δηλαδή ότι προσέθεσαν κι αν δεν δεχθείτε όλα τα υπόλοιπα που λένε, έχετε αποφασίσει άλλωστε την ανάγνωση ή έπεισαν να καταθέσει πράγματα τα οποία δεν είναι αλήθεια ειδικά όσο αφορούν τον εντολέα μου. Έτσι εξηγούνται και οι γενικές και αόριστες αναφορές. Όλα τα έκανε ένας άνθρωπος, ο Γιωτόπουλος έχοντας πιστέψει τον μύθο, γιατί περί μύθου πρόκειται. Ότι η Οργάνωση χωρίς αρχηγό δεν είναι δυνατόν να υπάρξει και θέλοντας να αποδείξουν ότι εξαρθρώθηκε το σύνολο της Οργάνωσης έφτιαξαν έναν αρχηγό και σας τον παρέδωσαν. Και σε αυτό έχει δίκιο η υπεράσπισή μας.
Υπάρχει και άλλη μία συνέντευξη του κ. Σάββα Ξηρού, δεν την έχω αυτή την στιγμή, έχει γίνει αναφορά σε άλλη αγόρευση. Θα την δώσω στον κ. Ραχιώτη να την φέρει για το ίδιο θέμα. Θα την βρω δηλαδή. Στη συνέχεια έχουμε κ.κ. Δικαστές μία έκρηξη στον Καβούρι στη Βούλα στις 10/8/87. Σε αυτή κατηγορείται ο κ. Γιωτόπουλος για ηθική αυτουργία στην έκρηξη και σε 11 απόπειρες ανθρωποκτονίας με αυτουργό τον Χριστόδουλο Ξηρό και συνεργούς Κουφοντίνα, Τζωρτζάτο και Σάββα Ξηρό.
Είναι και αυτή μία από τις υποθέσεις που αναφέρεται στο βούλευμα κ.κ. Δικαστές όπου φέρεται ότι ήταν παρών χωρίς να περιγράφεται σε τι συνίστατο η παρουσία. Είναι μία από τις υποθέσεις που αναφέρει το βούλευμα στην κατηγορία. Σε αυτή την υπόθεση λοιπόν που συμμετέχουν αυτοί για τον κ. Κουφοντίνα ισχύουν τα ίδια, ο Σάββας στις 11/7 δεν ξέρει ποια μέλη την έκαναν γιατί ο ίδιος δεν πήρε μέρος, αυτό έχει καταθέσει για την έκρηξη στο Καβούρι. Επίσης ο φερόμενος ως αυτουργός αυτής της πράξης ο κ. Χριστόδουλος Ξηρός περιγράφει μεν την ενέργεια χωρίς να περιγράφει όμως καθόλου περιστατικά της ηθικής αυτουργίας του ενός μέλους στα άλλα.
Το μόνο που λέει, η μόνη αναφορά που υπάρχει στην κατάθεση του κ. Χριστόδουλου Ξηρού είναι και αυτή στις 17/7/2002, ότι «το παγιδευμένο με εκρηκτικά αυτοκίνητο το είχαν τοποθετήσει και προετοιμάσει 3 άτομα, Λάμπρος, Σταμάτης και ο αδελφός μου Σάββας›. Αυτό λέει, δεν λέει τίποτε άλλο αυτή η προανακριτική απολογία. Ότι «μετά την τοποθέτηση του αυτοκινήτου τα εν λόγω άτομα μας περίμεναν στο προκαθορισμένο σημείο επί της παραλιακής με κάποιο κλεμμένο αυτοκίνητο›.
Προσέξτε την αντίφαση. Ο Σάββας λέει δεν συμμετείχε, ο Χριστόδουλος λέει ότι συμμετείχε και ο Σάββας και μας περίμενε. Αυτό προκύπτει από την προσεκτική ανάγνωση των καταθέσεων αυτών. Ο Τζωρτζάτος 18/7/2002 σε αυτήν την απολογία λέει «το καλοκαίρι του ίδιου χρόνου σε μία άλλη συνάντηση αποφασίσαμε μαζί με τον Λουκά και τον Μανόλη να γίνει η ενέργεια σε αμερικανικό λεωφορείο με αμερικανούς αξιωματούχους› Στη συνέχεια δε περιγράφει την ενέργεια χωρίς να αναφέρεται καθόλου στον Γιωτόπουλο ο Τζωρτζάτος, δεν τον αναφέρει καθόλου.
Προσέξτε, ότι στην ίδια κατάθεση αυτή λέει ότι «ενώ εγώ περίμενα στο αυτοκίνητο άκουσα μία έκρηξη και μετά από 5 λεπτά ήρθαν στο αυτοκίνητο ο Λουκάς και ο Μανόλης και απομακρυνθήκαμε αμέσως παίρνοντας την παραλιακή›. Στη δε απολογία του στις 19/7/2002 αναφέρει ότι «απ’ ότι θυμάμαι οι ενέργειες που συμμετείχε ο Λάμπρος ήταν επίσης σε μία έκρηξη 10/8/87 στη Βούλα›. Αυτό λέει αόριστα τελείως χωρίς περιγραφή πράξης, χωρίς περιγραφή τι;
Ακόμα και τα περιστατικά της δήθεν παρουσίας κ.κ. Δικαστές είναι αντιφατικά. Ένας λέει ότι ήταν εδώ στο αυτοκίνητο διαφυγής, ο άλλος όχι. Τι από τα δύο θα πιστέψετε; Έχει γίνει η ανάλυση του 211α, έχουν γίνει όλες οι αναλύσεις αλλά εδώ προκύπτουν αντιφάσεις στη διήγηση των περιστατικών και αυτό θέλω να δείξω, τις αντιφάσεις.
Στην ίδια έχουμε πάλι μία προκήρυξη 20η κατά σειρά, υπάρχουν τα ίδια. Δεν θα σας πω τίποτα περισσότερο. Να σας πω ότι 11/10 και 14/10 υπάρχουν δύο προκηρύξεις για την υπόθεση της γιάφκας Καλαμά. Προκηρύξεις υπάρχουν, τίποτα δεν προκύπτει από εδώ που να συνδέεται με κάποιον και φτάνουμε στη ληστεία μετά από αυτά κατά την κατηγορία 23/12/87 ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ. Είναι αυτή η υπόθεση στη συνέχεια.
Σε αυτή κατηγορείται ως ηθικός αυτουργός Κουφοντίνα, Χριστόδουλου Ξηρού, Σάββα Ξηρού, Τζωρτζάτου και Πάτροκλου Τσελέντη. Έχουν μεσολαβήσει 3 χρόνια, δεν έχει γίνει καμία ενέργεια μεταξύ αυτής και της προηγούμενης. Έχουν περάσει 3 χρόνια και δεν υπάρχει θέμα ληστείας στα 3 χρόνια μεταξύ υπόθεσης Μάτη του ΄84 και ΄87.
Σε αυτή αρνείται ότι συμμετείχε ο Τσελέντης κατηγορηματικά. Για την ληστεία αυτή ο Χριστόδουλος στην γνωστή απολογία του έχει καταθέσει στις 17/7 ότι συμμετείχε χωρίς καμία αναφορά στη λήψη απόφασης αλλά με αναφορά στο ποιοι συμμετείχαν. Ο Σάββας αρνείται ότι συμμετείχε. Ο Τζωρτζάτος επίσης αρνείται ότι συμμετείχε.
Τα περιστατικά της ηθικής αυτουργίας για τη ληστεία που θα δεχθείτε εσείς αν δεχθείτε και τον καταδικάσετε ως ηθικό αυτουργό τον κ. Γιωτόπουλο για την πράξη από πού θα βγουν; Κανένας δεν λέει τίποτα. Απολύτως κανείς δεν λέει τίποτα. Δηλαδή γιατί ένας αποφάσιζε και προκάλεσε την απόφαση και από πού προκύπτουν αυτά; Από ποιες καταθέσεις, από ποια στοιχεία; Πώς θα το πείτε;
Το ΄87 που κλείνουμε τώρα έχουν 13 ενέργειες Οργανώσεων ένοπλης πάλης όπως λέω εγώ σε διάφορους στόχους και απόπειρα κατά Ραυτόπουλου της ΓΣΕΕ, το ΄87 είναι αυτά όλα που σας είπα. Το λέω γενικά. Το λέω για την περίφημη στοχοποίηση ότι ένας τα σκεφτόταν όλα κλπ.
Ακολουθεί η υπόθεση Κάρος 21/1/88, αλλάζουμε χρονιά. Σε αυτή φέρεται ο Γιωτόπουλος ως ηθικός αυτουργός απόπειρα σε έκρηξη και απόπειρας ανθρωποκτονίας με Σάββα Ξηρό, Χριστόδουλο Ξηρό, Τσελέντη και Τζωρτζάτο σαν αυτουργούς. Δεν λέω τα ειδικότερα, δεν χρειάζεται.
Σε αυτήν την υπόθεση το θέμα είναι να αντιληφθείτε και ποιος ήταν υπεύθυνος της ενέργειας. Ο κ. Τσελέντης δεν αναφέρει τίποτε για Λάμπρο στην διήγησή του και στις απολογίες του αλλά επιβεβαιώνει επίσης ότι αυτός πήρε την απόφαση για την ακύρωση της ενέργειας χωρίς να ρωτήσει ή να πάρει εντολή από κανέναν. Αυτό λέει στις απολογίες του. Είναι η μοναδική ως υπόθεση στην οποία δεν κατηγορείται ότι συμμετέχει ο κ. Κουφοντίνας, σας είπα πριν.
Ο κ. Χριστόδουλος Ξηρός στις 17/7/2002 λέει ότι «Στις αρχές του ΄88 είχαμε αποφασίσει ως επόμενο στόχο αμερικανό αξιωματούχο. Με την συνήθη διαδικασία παρατήρησης κατά μήκος της Λεωφόρου Κηφισίας εντοπίστηκε ο στόχος›. Αυτό να το έχετε στο νου σας όταν μιλάτε για την συγκεκριμενοποίηση. «Επιλέξαμε ως χρόνο πραγματοποίησης την στιγμή κατά την οποία επέστρεφε στην οικία του, τοποθετήσαμε τηλεχειριζόμενο εκρηκτικό μηχανισμό στον σκουπιδοτενεκέ δίπλα στην είσοδο της οικίας του. Ενώ περιμέναμε την επιστροφή του κάποιος περίοικος μας είδε τι κάνουμε εκεί και ο Αλέκος που ήταν ο υπεύθυνος της ομάδας αυτής αποφάσισε ότι πρέπει να φύγουμε πράγμα που κάναμε. Στη συνέχεια τηλεφωνήσαμε και υποδείξαμε ως ομάδα την ύπαρξη εκρηκτικού μηχανισμού›. Αυτά λέει ο κύριος. Αυτό ως ομάδα να το προσέξετε. Και βέβαια δεν θα επανέλθω στο άλλο επιχείρημα, ότι εδώ δεν υπάρχει κατηγορία κατά του κυρίου Κουφοντίνα και καλώς δεν υπάρχει.
Αλλά προσέξτε όμως την κατασκευή των απολογιών και την προϊούσα μνήμη για την οποία έχω μιλήσει. Για πρώτη φορά ενώπιόν σας είπε, ότι πήγανε σε ένα σημείο που πιθανόν, προσέξτε πιθανόν, όχι σίγουρα, περίμενε ο Κουφοντίνας, και άρα πιθανόν του είπανε, αφού πιθανόν πήγανε στο σημείο, ότι δεν μπόρεσε να γίνει η δουλειά. Αυτό σας το είπε για πρώτη φορά εδώ, όχι στην προανακριτική του απολογία, ούτε στην ανακριτική, εδώ σας το είπε για πρώτη φορά, αυτό το πιθανόν.
Στην ίδια υπόθεση ο κ. Σάββας Ξηρός έχει πει στην πρώτη απολογία του στις 11.7 ότι ο Τσελέντης Αλέκος του είπε ότι έχει έτοιμο σχέδιο. Και σε ερώτηση του κ. Αναπληρωτού Προέδρου, ο κ. Τσελέντης είπε ότι ο Κουφοντίνας είχε το σχέδιο, όχι αυτός. Σε ερώτηση και δική σας. Αυτά είναι τα γεγονότα που προκύπτουν γι’ αυτή την υπόθεση., για την οποία υπάρχει πρόταση για την απαλλαγή, αλλά εγώ την αναλύω, για να δούμε την ηθική αυτουργία πως έχει δομηθεί και τι προκύπτει εδώ έτσι, γιατί δεν είναι το θέμα τώρα να απαλλαγούμε απ’ αυτό γενικώς.
Εκδόθηκαν δυο προκηρύξεις γι’ αυτή την ενέργεια, στις 25.1 η 23η και η 24η. Η μια στις 15.1.1988 και η άλλη στις 22.1.1988 και κανείς δεν λέει τίποτα γι’ αυτή. Δεν προκύπτει κανένα στοιχείο στη διαδικασία. Συνεχίζω ότι μετά έχουμε την υπόθεση Αθανασιάδη – Μποδοσάκη στις 1.3.1988. Σ’ αυτή κατηγορείται ο Γιωτόπουλος ως ηθικός αυτουργός, του αυτουργού Κουφοντίνα και των συνεργών Τζωρτζάτου και Χριστόδουλου, ο Τσελέντης απουσιάζει.
Ο Χριστόδουλος Ξηρός δεν αναφέρεται καθόλου στην υπόθεση αυτή, στις αμφισβητούμενες απ’ αυτόν προανακριτικές απολογίες. Ο Τζωρτζάτος στην γνωστή του από 18.7.2002 απολογία του, αναφέρεται στην υπόθεση αυτή λέγοντας ότι, την άνοιξη του ’88 σε μια συνάντηση που είχαμε εγώ, ο Λουκάς και ο Λάμπρος αυτό λέει, αποφασίσαμε να κάνουμε την ενέργεια κατά Αθανασιάδη, ύστερα από πρόταση του Λουκά και του Λάμπρου.
Περιγράφει στη συνέχεια την ενέργεια, χωρίς καμία συμμετοχή του Λάμπρου στο σχεδιασμό και την εκτέλεση της ενέργειας. Τοποθετεί δε τον Χριστόδουλο Ξηρό, ως απλό συνεργό, ως έχοντα δηλαδή το ρόλο ειδοποίησης ότι έρχεται στόχος.
Ο κ. Τζωρτζάτος στη συνέχεια αρνήθηκε ενώπιόν σας στην συμμετοχή του στην υπόθεση και στην ενέργεια αυτή. Εκδίδεται και εδώ προκήρυξη είναι η 25η προκήρυξη. Το θέμα είναι από πού συνάγεται η ηθική αυτουργία.
Πώς προκάλεσε κάποιος και δη ο συγκεκριμένος, την απόφαση στον φυσικό αυτουργό αυτής της πράξης, ο οποίος σημειωτέον, θα το πω γιατί είμαι υποχρεωμένος να το πω, ότι έχει συμπληρώσει ήδη πέντε χρόνια δράσης. Πού είναι τα γεγονότα της ηθικής αυτουργίας; Ή δέχεται ένα μέλος και κάποια μέλη που έχουν κάποιο χρόνο μέσα, έχει πέντε χρόνια εκεί.
Και ξέρετε ποιο είναι το σημαδιακό κ. Δικαστές, επειδή μιλάμε για την ηθική αυτουργία και αυτό μου βγαίνει στην χρονική σειρά. Μετά την υπόθεση Αθανασιάδη – Μποδοσάκη, εγώ σας τα είπα αυτά όπως τα λένε οι προανακριτικές απολογίες. Βγαίνει η 26η προκήρυξη κατά σειρά στις 14.3.1988, είναι αυτή η γνωστή προκήρυξη – απάντηση σε άρθρο του Γιώργου Βότση, που σας έχουμε διαβάσει κατ’ επανάληψη που λέει και αυτή βρέθηκε και δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΕΘΝΟΣ›, είναι τότε 14.3.1988, αμέσως μετά την ενέργεια αυτή, που γίνεται λόγος για ανυπαρξία αρχηγού, ιεραρχίας κέντρου, που θα διατάζει τα μέλη της 17Ν να εκτελέσουν μια επιχείρηση.
Ειλικρινά δεν μπορώ να σκεφθώ πού θα καταλήξετε τελικά, ότι δεν ξέρανε τι λέγανε; Δεν ξέρανε τι θέλανε; Βγήκε μια προκήρυξη τότε που λέει αυτό, 1.3.1988 αμέσως μετά από τόσες ενέργειες και εσείς θα έρθετε να πείτε σήμερα ότι κοιτάξτε να δείτε, μπορεί να μας λέγατε τότε εσείς ότι δεν είχατε αρχηγό, αλλά γιατί να σας πιστέψουμε; Εσείς δεν ξέρατε τι σας γινότανε. Αυτό θα πείτε;
Ακολουθεί αμέσως μετά απ’ αυτή τη προκήρυξη, άλλη προκήρυξη στην εφημερίδα «ΕΘΝΟΣ›, για επιθέσεις σε αυτοκίνητα τούρκων διπλωματών, ενέργεια για την οποία δεν υπάρχει κατηγορία απ’ ότι έχω διαπιστώσει, δεν ξέρω εάν κάνω λάθος, δεν μ’ απασχολεί αυτή, διότι ερχόμαστε στην ενέργεια Νορντίν, την οποία θα την τελειώσω για να κάνουμε το διάλειμμα.
Αυτή είναι 28.6.88, στην ίδια χρονική περίοδο. Σ’ αυτή έχουμε ηθική αυτουργία σε έκρηξη και ανθρωποκτονία με αυτουργό Χριστόδουλο Ξηρό, συνεργούς, Κουφοντίνα, Σάββα Ξηρό, Τζωρτζάτο και Τσελέντη.
Για την υπόθεση αυτή, έχετε την περιγραφή από τον Χριστόδουλο Ξηρό. Λέει ότι η επιλογή και ο εντοπισμός έγινε, με την διαδικασία που προανέφερε σε άλλες ενέργειες. Αυτό λέει στην προανακριτική του απολογία. Δηλαδή με παρακολούθηση στο δρόμο και εντοπισμό του στόχου. Μιλάει για δυο ομάδες, σε καμία από τις οποίες δεν αναφέρει τον κ. Γιωτόπουλο.
Πουθενά, ποια είναι τα γεγονότα της ηθικής αυτουργίας; Δεν αναφέρει κανένα γεγονός για πρόκληση απόφασης. Για την ίδια υπόθεση έχετε περιγραφή στοχοποίησης από τον κ. Τσελέντη. Και αυτό θέλω να προσέξετε. Ο κ. Τσελέντης σας είπε πρώτα για μια μαύρη γυναίκα και πως δεν έγινε η ενέργεια, μετά την διαπίστωση αυτή, είναι σ’ αυτή την υπόθεση που αναφέρεται αυτό το γεγονός.
Και αναγιγνώσκω κατά λέξη, «μετά από λίγο διάστημα όμως, προφανώς αυτοί που πήγαιναν εκεί και είχαν εντοπίσει αυτό το αυτοκίνητο, είδαν λίγο πιο πάνω ένα άλλο αυτοκίνητο με κάποιον αξιωματούχο.› Αυτό είπε ο κ. Τσελέντης. Οι άνθρωποι αυτοί και θέλω αυτό να το έχετε υπόψη σας να το ακούσετε, γιατί προέκυψε στην αποδεικτική διαδικασία. «Οι άνθρωποι αυτοί δεν γνωρίζαμε ακριβώς ποιοι ήταν, προσδιορίζονταν από το αυτοκίνητο που ήταν χαρακτηριστικά αμερικάνικο, με χαρακτηριστικές ελληνικές πινακίδες, παλαιότερα οι αμερικάνοι είχαν πινακίδες ξένης αποστολής, ή αμερικάνικες κάποια στιγμή για να προφυλαχθούν έβαλαν ελληνικές›.
«Έβαλαν όμως συγκεκριμένες πινακίδες, οπότε πάλι προσδιορίζονταν εύκολα, δηλαδή έβαλαν ΙΑΚ.› Αυτά λέει ο κ. Τσελέντης. «Οπότε προσδιορίζονταν εύκολα αμερικάνικο αυτοκίνητο με ΙΑΚ, λίγοι έλληνες είχαν, μπορεί να μην είχε και κανένας. Την πληροφορία για το τι ήταν αυτοί οι άνθρωποι, μερικές φορές την έδιναν οι ίδιοι άθελά τους. Δηλαδή βλέποντας ένα τέτοιο αυτοκίνητο να φεύγει από την αμερικάνικη πρεσβεία, να πηγαίνει ας πούμε στην Κηφισιά, καθόμαστε σε μια στάση τις επόμενες μέρες το πρωί, για να δούμε πού γυρίζει, πού κατεβαίνει. Μερικές φορές έτυχε να είναι γιορτή και οι άνθρωποι αυτοί φορούσαν την στολή τους. Από εκεί προσδιορίζανε σε ένα μεγάλο βαθμό την ιδιότητά τους και το βαθμό τους.› Αυτά σας τα είπε εδώ ο κ. Τσελέντης κατά την απολογία του.
Πού είναι η ηθική αυτουργία δηλαδή για την στοχοποίηση αυτή; Γιατί λοιπόν ήταν ένας που προκαλούσε με οποιονδήποτε τρόπο την απόφαση σε άλλους, που θεωρούσαν καθήκον τους να χτυπούν αμερικανούς ως ηθικούς αυτουργούς. Γιατί ήταν ένας που έκανε την στοχοποίηση.
Στην ίδια υπόθεση ο Σάββας 20.7 δεν λέει στις γνωστές απολογίες τίποτα για Λάμπρου, ούτε στο στάδιο της απόφασης ούτε στο στάδιο της εκτέλεσης, επίσης ο Τζωρτζάτος στην ίδια απολογία του λέει του ’98 έχει γίνει λάθος, εννοεί του ’88 προφανώς, «είχαμε βρεθεί σε καφενείο στην Κυψέλη, εγώ ο Μανώλης, ο Λουκάς, ο Μιχάλης και αποφασίσαμε με πρόταση του Λουκά, να βάλουμε αυτοκίνητο παγιδευμένο με εκρηκτικά σε ένα δρόμο κάθετο στην Κηφισίας στο Κεφαλάρι.› Κανένας Λάμπρος στην διήγηση, αυτά είναι τα γεγονότα που βγήκαν στην διαδικασία γι’ αυτή την υπόθεση.
Βέβαια γι’ αυτή την υπόθεση έχουμε έναν μάρτυρα τον κ. Κεσάρη, είναι ο μάρτυς του 5% κ. Πρόεδρε. Εμφανίστηκε λοιπόν στις 27.3 ο κ. Κεσάρης ο οποίος, παρά το ότι είχε δώσει κατάθεση στον Ανακριτή στις 24.9 μετά δηλαδή την σύλληψη του κ. Γιωτόπουλου και την δημοσιότητα που υπήρξε και είχε πει ότι είχε δει ένα Land Rover την ημέρα του συμβάντος, το οποίο είχε απομακρυνθεί με κανονική ταχύτητα, αλλά δεν είχε συγκρατήσει κανένα χαρακτηριστικό του οδηγού του τζιπ. Στις πιεστικές ερωτήσεις του κ. Τακτικού Εισαγγελέως, είπε ότι ο οδηγός ίσως ήταν ο Γιωτόπουλος. Βέβαια αμέσως το διόρθωσε λέγοντας ότι, αυτό το ίσως σημαίνει 5% ότι μπορεί να ήταν αυτός και βεβαίως και σε δικές μας ερωτήσεις, χωρίς την λογική των ποσοστών, την οποία δεν θεωρούσαμε σωστό?
Απήντησε, προσέξτε να δείτε κ. Δικαστές, εγώ αυτό θέλω να σας θυμίσω, απήντησε, όχι ότι αναγνωρίζει τον άνθρωπο, αλλά ότι τον συνάγει ηλικιακά. Εγώ αυτό θέλω να θυμίσω στο Δικαστήριό σας. Το οποίο βέβαια 5% δεν το συζητώ. Και γιατί το λέω; Γιατί πρέπει να αξιολογήσετε το ότι έρχονται μάρτυρες και καταθέτουν εδώ, έτσι. Πρέπει να το αξιολογήσετε αυτό, με το 5%.
Γιατί για μένα είναι ενδεικτική του επηρεασμού των μαρτύρων από την επικοινωνιακή καταιγίδα κ. Πρόεδρε, για την οποία σας μίλησα και στην αρχή της αγόρευσής μου, δεν είναι απόδειξη άλλων γεγονότων αυτοί οι μάρτυρες. Είναι ένδειξη του επηρεασμού τους. Και εδώ εκδόθηκε πάλι προκήρυξη που αναφέρονται και οι ελληνικές πινακίδες, χωρίς τίποτα άλλο. Σ’ αυτή την υπόθεση Νορντίν όπου δεν περιγράφεται κανένα γεγονός ηθικής αυτουργίας, έχουμε πάλι το σχήμα, αλυσιδωτή ηθική αυτουργία εδώ, χωρίς να προκύπτει τίποτα, καμία διήγηση, έρχεται η αλυσιδωτή, σε άγνωστο τόπο και χρόνο, και μας δίνει την λύση. Να σταματήσω κ. Πρόεδρε για το διάλειμμα.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Διακόπτουμε για μισή ώρα.
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Επαναλαμβάνεται η συνεδρίαση που έχει διακοπεί.
Φ. ΡΑΓΚΟΥΣΗΣ: Ήθελα να ενημερώσω το Δικαστήριό σας και τους κ. Εισαγγελείς ειδικά που είχαν ενδιαφερθεί για κάποια στοιχεία, ότι εμάς μαγνητική δεν πρόκειται ποτέ να μας πάνε να κάνουμε, όπως αποδεικνύεται, δεν την θέλουν. Δεν θέλουν να αποδείξουν το έγκλημα του «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ› και τα στοιχεία τα οποία ζήτησε ο κ. Λάμπρου, οπωσδήποτε ίσως δεν φθάσουν. Κάποια μέρα θα φθάσουν όμως, εμείς θα το προσπαθήσουμε.
Εκείνο που θέλω να αναφέρω στο Δικαστήριό σας, για ενημέρωση του Δικαστηρίου σας και των κ. Εισαγγελέων, είναι ότι μας κοινοποιήθηκε αγωγή από τον «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ› που παραδέχονται μέσα ότι μέχρι τις 3 Σεπτεμβρίου, ο Σάββας Ξηρός ευρίσκετο στην Εντατική. Υπάρχουν 6 αξονικές τομογραφίες που του είχαν κάνει, που δεν υπάρχουν στο φάκελό του μέσα, απ’ ότι ερευνήσαμε, τώρα βαπτίζονται αξονικές, πού υπάρχουν δεν ξέρουμε. Και του χρεώνουν φάρμακα 5.900 ευρώ. Είναι τα δυο depon που έλεγε ο κ. Ρούσος ότι του χορηγήθηκαν. Αυτά για την ιστορική γνώση του Δικαστηρίου σας και θα το καταθέσουμε να υπάρχει για την ενημέρωση και των κ. Εισαγγελέων. Σας ευχαριστώ πολύ που μ’ ακούσατε.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Σας ευχαριστούμε. Νομίζω ότι έχετε σειρά.
Κ. ΧΡΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ: Να μην σας πω κ. Εφέται τι λέει η εμπειρία μου εμένα, γιατί ξέρετε η χαρά μου είναι όταν πηγαίνω και τελειώνω, όταν έρχεται η ώρα να αγορεύσω, να μου λέει ο προεδρεύων, μα έχουν προκύψει τα θέματα, δεν χρειάζεται να μιλήσετε πολύ. Αυτό λέει η εμπειρία του δικηγόρου. Όταν σας λέει ο προεδρεύων μιλήστε πολύ και μιλάτε όσο θέλετε, ξέρετε?
ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Ακούτε να δείτε, και σε μερικούς που έλεγα να μην μιλήσουν κερδίσαμε τίποτα; Τσακωνόμαστε κιόλας.
Κ. ΧΡΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ: Θα το δούμε στην απόφαση κ. Πρόεδρε. Νομίζω ότι δεν υπάρχει τέτοιο θέμα.
ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Τέλος πάντων, η δικονομία τα θεωρεί αυτονόητα, αλλά εδώ είχαμε εχθροπραξίες πολλές από μερικούς.
Κ. ΧΡΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ: Να συνεχίσω κ. Πρόεδρε, γιατί κάνω μια προσπάθεια να τελειώσω σήμερα, αλλά δεν το βλέπω δυστυχώς. Δεν το βλέπω να τελειώνω σήμερα. Μου λείπουν δυο ώρες που μου έφαγε ο κ. Βλάχος χθες εγώ είχα υπολογίσει δυο μέρες ακριβώς.
Να συνεχίσουμε κ. Πρόεδρε με το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο που είναι υπόθεση ληστείας στα 13.7.1988, είναι αμέσως μετά την προηγούμενη υπόθεση. Σε αυτή φέρεται ο κ. Γιωτόπουλος ως ηθικός αυτουργός Κουφοντίνα, Τζωρτζάτου, Ψαραδέλλη, Τσελέντη και συνεργού Σάββα Ξηρού, για ληστεία και ως ηθικός αυτουργός σε απόπειρα ανθρωποκτονίας, αυτή που είπατε, με δράστη αυτουργό φερόμενο στην υπόθεση αυτή τον κ. Κουφοντίνα.
Θέλω να υπογραμμίσω κ. Δικαστές, ότι συμμετέχει σ’ αυτή την ληστεία κατά την ομολογία του ο κ. Τσελέντης και είναι ληστεία για την οποία πρώτη φορά είπε στο ακροατήριό σας εδώ, ότι συμμετείχε και ο κ. Γιωτόπουλος, χωρίς να το έχει αναφέρει σε καμία προηγούμενη απολογία του, απ’ όσες είχε δώσει στην προανάκριση και στον κ. Ανακριτή.
Θα ήθελα επίσης να υπενθυμίσω στο Δικαστήριό σας, ότι σύμφωνα με τη σειρά των ομολογιών, τις οποίες έχει κάνει ο κ. Τσελέντης και μάλλον αυτά τα οποία παραδέχεται ο ίδιος ότι έχει συμμετάσχει, στην χρονική περίοδο που παραδέχεται επίσης ο ίδιος ότι συμμετέχει στην δράση της οργάνωσης, η μόνη περίπτωση ληστείας ως κατηγορία, στην οποία θα μπορούσε να τοποθετήσει ως συμμέτοχο τον κ. Γιωτόπουλο είναι αυτή, δεδομένου ότι, στις δυο προηγούμενες, στην μεν πρώτη στην οποία είχαμε την ανθρωποκτονία Μάτη είχε πει στις καταθέσεις του, ότι δεν είχε γνωρίσει τον κ. Γιωτόπουλο. Στην δε δεύτερη Μαρινόπουλου ληστεία που έχει μεσολαβήσει, λέει ο ίδιος ότι δεν συμμετέχει, αρνείται ότι συμμετέχει στον Μαρινόπουλο, δεν έχει γνωρίσει τον κ. Γιωτόπουλο. Είναι πριν τον Μομφεράτο η υπόθεση αυτή, άρα δεν υπήρχε άλλη υπόθεση που θα μπορούσε να τοποθετηθεί.
Πιστεύω κ. Δικαστές ότι, είναι κατ’ εξοχήν παράδειγμα αυτή η υπόθεση όπου θα πρέπει να εφαρμόσετε το 211Α. Είναι υποδειγματική υπόθεση στην οποία πρέπει να εφαρμόσετε το 211Α. Διότι ο κ. Σάββας Ξηρός στην κατάθεσή του 20.7.2002, που την έχει ανακαλέσει να μην επαναλάβουμε τα γνωστά, δεν λέει τίποτα για συμμετοχή για οιουδήποτε άλλου μέλους Λάμπρου στην ενέργεια αυτή, σε αντίθεση με όσα καθυστερημένα σας έχει πει ο κ. Τσελέντης.
Στην υπόθεση αυτή κ. Δικαστές, αυτός που λέει στην ίδια κατάθεση ο κ. Ξηρός, ότι αυτός έκατσε έξω από την τράπεζα έχοντας τον ρόλο της ειδοποίησης. Αν έρθει δηλαδή κάποιος αστυνομικός και περιγράφει στη κατάθεση αυτή πώς έφυγαν με το ίδιο αυτοκίνητο. Τώρα το πώς προέκυψε δεύτερος για την ίδια δουλειά, να παρακολουθεί απέξω δηλαδή, αυτό θα έπρεπε να μας το είχαν εξηγήσει, μάλλον οι κ. Εισαγγελείς που πρότειναν την ενοχή για την πράξη αυτή, του κ. Γιωτόπουλου.
Διότι πρέπει να εξηγηθεί δηλαδή, γιατί χρειαζόταν και δεύτερος απέξω. Στην ίδια υπόθεση ο Τζωρτζάτος λέει στην γνωστή απολογία, ότι σε μια συνάντηση που είχε αυτός και ο Λουκάς και άλλοι δυο που δεν θυμάται, αποφασίσανε μετά από πρόταση που έκανε ο Λουκάς, να απαλλοτριώσουμε λέει, το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο Πατησίων για να βγουν τα έξοδα της οργάνωσης. Αυτό λέει ο Τζωρτζάτος.
Από τη διήγηση αυτή απουσιάζει δηλαδή και οποιαδήποτε άλλο μέλος, ή μέλος με το όνομα Λάμπρος. Είτε κατά το στάδιο της απόφασης, είτε κατά το στάδιο της εκτέλεσης. Μάλιστα τα πρόσωπα που συμμετείχαν ήταν 4, επίσης κατά τον Τζωρτζάτο σ’ αυτή την απολογία. Αυτό που μένει δηλαδή μόνο ως στοιχείο για να θεμελιωθεί η ευθύνη του κ. Γιωτόπουλου, είναι αυτή η όψιμη απολογία, με την οποία προστέθηκε στην απολογία του ενώπιόν σας, σε μια ενέργεια και ο κ. Γιωτόπουλος.
Και δεν προκύπτει αυτή του η συμμετοχή, όχι από άλλες απολογίες, για να πείτε ότι έχετε 3, ή 2 να τις συνδυάσετε, αλλά δεν προκύπτει και από τα υπόλοιπα αντικειμενικά ευρήματα της δικογραφίας. Δηλαδή οι μάρτυρες που κατέθεσαν, επιβεβαίωσαν τον αριθμό των συμμετεχόντων για 4 μίλησαν δεν μίλησαν για 5, οι μάρτυρες κατά την διάρκεια της διαδικασίας που εξετάστηκαν εδώ. Για 4 πρόσωπα που συμμετείχαν σ’ αυτή την πράξη, μίλησαν.
Και βέβαια δεν θέλω να πω τίποτα για Ψαραδέλλη γιατί κατά την δική μου γνώμη δεν έχει προκύψει απολύτως τίποτα για τον άνθρωπο αυτό. Και επίσης στην ίδια υπόθεση κ. Δικαστές, ότι έχουμε την απόπειρα αυτή κατά του φρουρού του κ. Παπαπάνου στην οποία αναφερθήκατε, όπου έχουμε πυροβολισμούς που αντηλλάγησαν κατά τη διάρκεια της ληστείας και όταν και αφού αντέδρασε ο αστυνομικός. Αντιλαμβάνεστε ότι υπάρχει και γι’ αυτό κατηγορία για ηθική αυτουργία έτσι; Αντιλαμβάνεστε δηλαδή και αυτό που θέλω να δείξω είναι, τη δομή της κατηγορίας με όλα αυτά έχει όπως έχει αποδοθεί και έτσι όπως φθάνει μέχρι τώρα να κριθεί στο τελικό στάδιο το δικό σας.
Και βεβαίως η διαφοροποίηση μεταξύ υπόθεσης Σεπολίων και υπόθεσης αυτής εγώ δεν την αντιλαμβάνομαι. Εγώ δεν την αντιλαμβάνομαι, μπορεί να σφάλω κιόλας, αλλά δεν την αντιλαμβάνομαι. Εγώ νομίζω ότι η υπόθεση αυτή είναι μια απόδειξη της , δεν θέλω να πω προχειρότητας μόνο και της αβασιμότητας της κατηγορίας έτσι όπως είχε αποδοθεί κατά του κ. Γιωτόπουλου και είναι απόδειξη ότι δεν προκύπτουν γεγονότα σ’ αυτό που επιμένω σ’ αυτό το στάδιο της αγόρευσής μου ηθικής αυτουργίας αυτά που πρέπει να υπάρχουν, για να προχωρήσετε σε κρίση καταδικαστική.
Και στη συνέχεια κ. Δικαστές αμέσως μετά απ’ αυτό 13.7.88, στις 14.8.88 έχουμε την άλλη ληστεία στο Α.Τ. Βύρωνα είναι η αμέσως επόμενη ενέργεια. Σ’ αυτή επίσης φέρεται ως ηθικός αυτουργός ληστείας ο κ. Γιωτόπουλος κατά την κατηγορία Κουφοντίνα, Σάββα, Χριστόδουλο Ξηρό, Τζωρτζάτο, Τσελέντη, Καρατσώλη, Κωστάρη. Και εδώ επίσης υπάρχει θέμα πολλαπλής συμμετοχής που φέρεται ως παρών.
Θα σας πω τι έχει προκύψει για την υπόθεση αυτή, πάλι από τις καταθέσεις. Ο Χριστόδουλος Ξηρός λέει στην κατάθεσή του ότι εκείνη την περίοδο κι θα ήθελα να το προσέξετε αυτό γίνονταν συζητήσεις μεταξύ μας, για τους τρόπους ανεύρεσης όπλων και πυρομαχικών για τις ανάγκες της οργάνωσης.
Αυτά λέει στην πρώτη του κατάθεση, αυτή που έχει ανακαλέσει, την οποία δεν επιβεβαίωσε. Αποφασίστηκε να εισβάλουμε στο Αστυνομικό Τμήμα του Βύρωνα, γιατί κρίθηκε, προφανώς από την ομάδα συζητήσεις λέω εγώ και όχι από έναν άνθρωπο, πιο ευάλωτο. Επίσης ο κ. Χριστόδουλος Ξηρός λέει ότι, επιλέχθηκε ο χρόνος αυτός, γιατί θα είχε μειωμένη κίνηση το τμήμα. Το ερώτημα είναι, γιατί την επιλογή αυτή την σκέφθηκε ένα μόνο πρόσωπο και την είπε στους άλλους; Δηλαδή τι είδους ιδιαίτερη ευφυϊα χρειάζεται για να τα σκεφθεί κάποιος αυτά και να τα πει και να τους προκαλέσει την απόφαση και να τους πείσει;
Θα ήθελα όμως να προσέξετε ότι, για το ίδιο θέμα ο κ. Τσελέντης ενώπιόν σας, στην κατάθεσή του ενώπιόν σας είπε, «κοιτάζαμε και άλλα αστυνομικά τμήματα όπου λόγου χάρη του Λαυρίου, αλλά απορρίφθηκε η εισβολή στο Λαύριο, γιατί η διαφυγή δεν ήταν ασφαλής από αυτό›. Αυτή ήταν απάντηση σε ερώτηση του αξιοτίμου κ. Αναπληρωτή Προέδρου κ. Γεωργαντόπουλου. Απορρίφθηκε γι’ αυτό το λόγο.