Αποζημίωση επιβατών κατόχων κάρτας πολλαπλών διαδρομών (μηνιαίας και ετήσιας) και εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού με προσωπικό ασφαλείας κατά τη διάρκεια των απεργιών στις αστικές συγκοινωνίες, προτείνει ο Συνήγορος του Πολίτη με επιστολή του προς τον υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ).
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, εξαιτίας των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων στις εταιρείες του ΟΑΣΑ, οι πολίτες διαμαρτυρήθηκαν τόσο για την ταλαιπωρία που υφίστανται κατά τη διάρκεια των απεργιών όσο και για την οικονομική τους απώλεια αφού δεν μπόρεσαν να χρησιμοποιήσουν τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών τις ημέρες τις απεργίας.
Κατόπιν τούτου, δεδομένου ότι σε περίπτωση απεργίας υφίσταται ήδη υποχρέωση διάθεσης προσωπικού ασφαλείας, ενώ δεν προβλέπεται διαδικασία αποζημίωσης, ο Συνήγορος του Πολίτη προτείνει:
- Την ενιαία αντιμετώπιση σε όλους τους «Χάρτες Υποχρεώσεων προς τους Καταναλωτές» (των αστικών και λοιπών συγκοινωνιών) του θέματος της αποζημίωσης των επιβατών κατά τη διάρκεια απεργίας.
- Την αναπροσαρμογή του Χάρτη Υποχρεώσεων προς τους Καταναλωτές του ΟΑΣΑ ώστε να προβλέπεται διαδικασία αποζημίωσης σε περίπτωση απεργιακών κινητοποιήσεων, υπό τη μορφή ενδεχομένως παροχής εισιτηρίων για κάθε ημέρα απεργίας στους κατόχους κάρτας πολλαπλών διαδρομών.
- Τη δυνατότητα εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού μερικώς, με προσωπικό ασφαλείας (π.χ. λειτουργία συγκεκριμένων δρομολογίων με μεγάλη επιβατική κίνηση, μόνο σε ώρες αιχμής).