Η Γερμανική ομάδα είχε πραγματοποιήσει την περασμένη εβδομάδα μονοήμερη δοκιμή του νέου μονοθέσιου στην Καταλούνια, μετά από έγκριση που της δόθηκε, καθώς είχε συμμετάσχει στις τρεις από τις τέσσερις ημέρες των προηγούμενων δοκιμών.
Χαρακτηριστικό στοιχείο της W03 που διακρίνει τα περισσότερα μονοθέσια της φετινής χρονιάς, είναι το «περίεργο» ρύγχος με το «σκαλοπάτι». Μία σχεδιαστική φιλοσοφία που ούτε η Mercedes μπορούσε να απαρνηθεί για λόγους αεροδυναμικής.
Όπως είχε αποκαλύψει στο Autosport, ο αντιπρόεδρος της Mercedes Motorsport Νόμπερτ Χάουγκ, το… νέο τέκνο της Γερμανικής ομάδας δεν διέθετε κάποια ριζοσπαστική καινοτομία σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Στόχος πάντως της Mercedes είναι φέτος να είναι σε θέση να τερματίσει μέσα στις τρεις πρώτες θέσεις του πρωταθλήματος και να διεκδικήσει σε κάποιους αγώνες το υψηλότερο σκαλί του βάθρου.
Για την επίτευξη αυτού του σκοπού προχώρησε σε ανανέωση του τεχνικού της τμήματος με την προσθήκη σημαντικών στελεχών, όπως του Αλντο Κόστα από την Ferrari, του Μπομπ Μπελ από την Renault και του Γκέοφ Γουΐλις, ο οποίος έχει περάσει από τις BAR, Williams και Red Bull, αντίστοιχα.
Σε ό,τι αφορά στο οδηγικό δίδυμο, η Mercedes επιμένει και αυτή την χρονιά… Γερμανικά καθώς διατήρησε τους Μίκαελ Σουμάχερ και Νίκο Ρόζμπεργκ, αντίστοιχα. Ο δεύτερος ανανέωσε τη συνεργασία του με την ομάδα του Μπράκλεϊ μέσα στο 2011 ενώ ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής διανύει την τελευταία του χρονιά από το τριετές συμβόλαιο που έχει υπογράψει. Οι φήμες ωστόσο αναφέρουν ότι αν τα φετινά αποτελέσματα είναι ικανοποιητικά ίσως παραμένει στην ομάδα μέχρι το 2013.
Σουμάχερ: «Είναι νωρίς για συμπεράσματα
Για το νέο μονοθέσιο ο Μίκαελ Σουμάχερ πιστεύει ότι είναι αρκετά νωρίς για συμπεράσματα. «Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, όταν οδηγήσαμε για πρώτη φορά στην W03, αμέσως μας έδωσε καλά στοιχεία και αίσθηση. Από σήμερα θα δουλέψουμε εντατικά για να την κάνουμε ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Προφανώς μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες θα δούμε πόσο μεγάλο είναι το βήμα που έχουμε κάνει, αλλά ήδη μπορώ να πω ότι τα παιδιά στα εργοστάσια του Μπράκλει και Μπρίξγουρθ έκαναν περίφημη δουλειά».
Το ίδιο θετική αίσθηση για το νέο μονοθέσιο έχει και ο Νίκο Ρόζμπεργκ. «Είχαμε μία καλή αρχή στο πρόγραμμα δοκιμών μας για το 2012, και ήταν υπέροχη η αίσθηση να οδηγείς στους πρώτους γύρους τη νέα W03. Το μονοθέσιο δείχνει καλό, είναι πολύ καλά δομημένο γύρω από το πλαίσιο, όλα τα εξαρτήματα δουλεύουν σωστά, κάτι που αντικατοπτρίζει το πόσο αρμονικά συνεργάστηκαν τα διαφορετικά τμήματα στην ομάδα μας.
Από την αρχή των δοκιμών, εστιάσαμε στο να καταλάβουμε το μονοθέσιο και κάναμε σημαντική πρόοδο».
Μπράουν: «Να πάμε ένα βήμα μπροστά»
Ο επικεφαλής της Mercedes GP, Ρος Μπράουν τόνισε κατά την παρουσίαση της W03, ότι η ομάδα θα πρέπει φέτος να πάει ένα βήμα εμπρός και ότι κανείς δεν θα είναι ευχαριστημένος αν στο τέλος της χρονιάς η Mercedes βρεθεί και πάλι στην τέταρτη θέση.
«θα πρέπει να πάμε μπροστά. Κανείς μας δεν θα είναι ευχαριστημένος αν διατηρήσουμε την τετάρτη θέση. Δεν υπάρχει γιατί. Θα πρέπει να πάμε μπροστά και είμαι πεπεισμένος ότι με τη δύναμη που έχουμε, τις πηγές και την ομάδα που χτίζουμε, ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε.
Νομίζω ότι το σημαντικότερο για εμένα είναι ότι ενδυναμώσαμε την ομάδα. Εχουμε πλέον μεγαλύτερο βάθος στο μηχανικό τμήμα από ότι πριν από δώδεκα μήνες, ιδίως μετά τις αφίξεις των Μπομπ Μπελ, Γκέοφ Γουΐλις και Αλντο Κόστα.
Διαθέτουμε μεγάλους και πολύ έξυπνους μηχανικούς, αλλά η προσθήκη αυτής της ωριμότητας και της δύναμης, με πείθει ότι θα είμαστε σε θέση να αντιδρούμε περισσότερο άμεσα σε ό,τι θα αντιμετωπίσουμε.
Δεν γνωρίζω που θα είμαστε αναφορικά με το μονοθέσιο, νιώθω λογικά άνετα με ό,τι έχουμε κάνει, αλλά σε όποιο σημείο και να είμαστε, είμαι σίγουρος ότι θα έχουμε πολύ πιο δυνατή ανταπόκριση από αυτή που είχαμε στο παρελθόν».
Ο Ρος Μπράουν τόνισε επίσης ότι η Γερμανική ομάδα στοχεύει σε μία θέση στο βάθρο των νικητών για εφέτος, μετά από δύο χρόνια παρουσίας στο άθλημα.
«Σίγουρα είμαστε έτοιμοι για μία θέση στο πόντιουμ. Κάθε ομάδα που δεν έχει κερδίσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα, θα πρέπει να κοιτάξει πως θα βελτιωθεί, πως θα δυναμώσει και πως θα επιτύχει καλύτερα αποτελέσματα. Ακόμη κι αν κερδίσεις το παγκόσμιο πρωτάθλημα, εξακολουθείς να ασχολείσαι με αυτά.
Κι όταν δεν κερδίζεις ούτε αγώνες ούτε πρωταθλήματα, τότε ίσως θα πρέπει να κάνεις ακόμη μεγαλύτερες βελτιώσεις. Το σημείο-κλειδί όμως είναι να μην καταστρέψεις ό,τι έχεις ήδη χτίσει μέχρι στιγμής, για κάτι πιο δυνατό, κι αυτό είναι κάτι στο οποίο εμείς δώσαμε μεγάλη προσοχή.
Ο Μπράουν υπογράμμισε ότι η παρουσία της Mercedes στις πρώτες δοκιμές στην Χερέθ με το περυσινό μονοθέσιο ήταν πολύ σημαντική διότι συλλέχθηκαν σημαντικές πληροφορίες για τα νέα ελαστικά της Pirelli.