Σε αυτά τα δύο στοιχεία στάθηκαν και οι περισσότερες ομάδες που συνέχισαν κανονικά ωστόσο τις δοκιμές τους ενόψει της επερχόμενης έναρξης του παγκοσμίου πρωταθλήματος MotoGP.
H ομάδα της Respol-Honda ξεκίνησε στην ουσία τις δοκιμές από εκεί που σταμάτησαν οι προηγούμενες καθώς ο Κέισι Στόνερ ήταν και πάλι ο ταχύτερος όλων. Ο Αυστραλός παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν ο μοναδικός που έριξε τον χρόνο του κάτω από το 2:02, αν και συμπλήρωσε πολύ λίγους γύρους (μόλις 16).
Η δυνατή βροχή που έπεσε λίγο μετά το μεσημέρι οδήγησε τον Στόνερ στην απόφαση να παραμείνει στο γκαράζ και να μην βγει στην πίστα ακόμη και όταν η βροχή είχε σταματήσει. Αντ’αυτού προτίμησε να εστιάσει το ενδιαφέρον του στην χάραξη της σωστής στρατηγικής για την αυριανή δεύτερη ημέρα των δοκιμών. Μέχρι το μεσημέρι ο αναβάτης της Respol-Honda προέβη σε αρκετές ρυθμίσεις πάνω στην RC213V.
Θεωρεί ότι η δουλειά και η πρόοδος που έγινε σήμερα ήταν αρκετά σημαντικές παρά τους λίγους γύρους που διένυσε μέσα στην πίστα.
«Ηταν πραγματικά πολύ δύσκολο να φύγω από την Ελεβτία. Η Αλι (σ.σ. η γυναίκα του) ξύπνησε για να ταϊσει το μωρό και την ίδια στιγμή εγώ έφευγα για το αεροδρόμιο, χωρίς να θέλω πραγματικά να φύγω!
Η πρώτη ημέρα δοκιμών εξελίχθηκε καλά. Ξεκινήσαμε από εκεί που το αφήσαμε αλλά οι συνθήκες στην πίστα ήταν χειρότερες. Εχουμε ακόμη λίγη δουλειά να κάνουμε. Σήμερα το πρωΐ καταφέραμε να συγκρίνουμε μερικά πράγματα, δοκιμάσαμε νέα δισκόφρενα ώστε να μειώσουμε την εξασθένηση στα φρένα που αντιμετώπισα στις προηγούμενες δοκιμές, επομένως υπήρξε μία βελτίωση.
Δοκιμάσαμε κάποιες άλλες λεπτομέρειες στο στήσιμο, να μειώσουμε το μεταξόνιο. Εχουμε μερικά πράγματα που θα μπορούσαμε να δοκιμάσουμε για να αλλάξουμε την ακαμψία και να αναπροσαρμόσουμε το βάρος λιγάκι ώστε να αντιμετωπίσουμε τις ταλαντώσεις (chattering) και να μειώσουμε τη συχνότητά τους.
Αυτό το απόγευμα δεν έχω καμία αμφιβολία ότι θα ήμασταν 1 με 1,5 δευτερόλεπτο πιο γρήγοροι, αλλά εμφανίστηκε όμως η βροχή και η πίστα δεν στέγνωσε αρκετά καλά ώστε να υπάρχει εγγύηση για να βγούμε έξω. Επομένως ήταν καλύτερα να περιμένουμε μέχρι αύριο», τόνισε ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2011.
Πεντρόζα: Ηταν μια καλή ημέρα
Ο Ντάνι Πεντρόζα ήταν περίπου τρία δέκατα πιο αργός από τον Στόνερ με αποτέλεσμα να τερματίσει σήμερα στην δεύτερη θέση. Ο αναβάτης της Repsol Honda στάθηκε κι αυτός στην άσχημη κατάσταση της επιφάνειας της πίστας ενώ σημείωσε ότι στον τελευταίο του γύρο είδε μία ένδειξη στην RC213V που τον ανάγκασε να σταματήσει.
Όπως ο Στόνερ έτσι και ο Πεντρόζα αναλώθηκε σήμερα κάνοντας μια σειρά από δοκιμές σε διάφορα κομμάτια της μοτοσικλέτας όπως στη γεωμετρία του πλαισίου, την θέση οδήγησης και την μετάδοση ισχύος του κινητήρα.
«Ηταν μια καλή δοκιμή για εμάς. Είχαμε μερικούς καλούς γύρους. Η πίστα ήταν πολύ βρώμικη στην αρχή της διαδικασίας και ένιωθες ότι το επίπεδο πρόσφυσης δεν ήταν τόσο καλό. Σιγά-σιγά όμως, κατά την διάρκεια της ημέρας, βελτιωνόταν με αποτέλεσμα να μπορέσουμε να δουλέψουμε πάνω στο πρόγραμμα δοκιμών που είχαμε.
Οι καιρικές συνθήκες ήταν πολύ πιο ζεστές από την προηγούμενη φορά, μετά τον πρώτο γύρο είχα ιδρώσει περισσότερο από ότι και τις τρεις ημέρες που είχαμε βρεθεί εδώ!
Σήμερα κάναμε μερικές δοκιμές πάνω στον κινητήρα για να δούμε πως μπορούμε να διαχειριστούμε τη μεταφορά της ισχύος ενώ παράλληλα δουλέψαμε και πάνω στο πλαίσιο.
Επίσης η δουλειά που κάναμε πάνω στην θέση οδήγησης και την ισορροπία ήταν πολύ θετική.
Το απόγευμα έκανα μερικούς γύρους στην βροχή, αλλά σταματήσαμε αρκετά νωρίτερα.
Στον τελευταίο μου γύρο είχα ένα μικρό θέμα καθώς είδα ένα κόκκινο φως στον πίνακα οργάνων, επομένως σταμάτησα. Θα πρέπει τώρα να αναλύσουμε τι ήταν αυτό», δήλωσε ο Ντάνι Πεντρόζα μετά το τέλος της σημερινής πρώτης ημέρας των δοκιμών στη Μαλαισία.
Πρόκληση ο καιρός για την Yamaha
Ως μεγάλη πρόκληση χαρακτήρισε η Yamaha τη δυνατή βροχή που έπεσε λίγο μετά το μεσημέρι στην πίστα της Σεπάνγκ. Και οι δύο αναβάτες της, ο Χόρχε Λορένθο και ο Μπεν Σπις, επικεντρώθηκαν σε διάφορες ρυθμίσεις πάνω στην YZR-M1 προκειμένου να βρουν το σωστό στήσιμο για το πρωτάθλημα που θα ξεκινήσει. Ένα πρόβλημα που κλήθηκε η Yamaha, όπως και οι περισσότερες ομάδες, να αντιμετωπίσει αφορά στις ταλαντώσεις.
Ο Χόρχε Λορένθο δεν έφυγε ικανοποιημένος από την πίστα καθώς όπως υπογράμμισε η κακή κατάσταση της επιφάνειας της και η βροχή δεν του άφησαν πολλά περιθώρια για να ολοκληρώσει όλα αυτά που ήθελε να κάνει.
«Σήμερα ξεκινήσαμε με διαφορετικά στοιχεία στον κινητήρα από τις τελευταίες δοκιμές. Ηταν όμως πολύ δύσκολο να κάνουμε οποιεσδήποτε συγκρίσεις αφού η πίστα ήταν σε πολύ χειρότερη κατάσταση από την τελευταία φορά και οι χρόνοι ανά γύρο ήταν πολύ πιο αργοί. Επιπλέον, η βροχή σήμαινε ότι δεν μπορούσαμε να τελειώσουμε όλα όσα θέλαμε σήμερα στην πίστα. Επομένως θα δούμε τι μπορούμε να κάνουμε αύριο.
Δεν ήθελα να τρέξω στην βροχή διότι έχουμε τόσες πολλές δοκιμές να κάνουμε αύριο και δεν ήθελα να ρισκάρω», δήλωσε ο Λορένθο, ο οποίος τερμάτισε τρίτος πίσω από τις δύο εργοστασιακές Honda, ξεκαθαρίζοντας παράλληλα ποια θεωρεί τα δυνατά και ποια τα αρνητικά σημεία της νέας YZR-M1.
«Το δυνατό σημείο της μοτοσικλέτας είναι η ταχύτητα στην στροφή, η οποία είναι αρκετά υψηλή, αλλά και στην είσοδο. Ακόμη δεν έχουμε την τέλεια έξοδο από την στροφή και θα πρέπει να δουλέψουμε πάνω σε αυτό σε συνάρτηση με τον κινητήρα, τα ηλεκτρικά και το πλαίσιο. Χρειαζόμαστε μία πιο σταθερή μοτοσικλέτα στην επιτάχυνση.
Σήμερα είχα λιγότερες ταλαντώσεις, ίσως επειδή η πρόσφυση ήταν μικρότερη. Θα προτιμούσα ωστόσο να είχα τις ταλαντώσεις, αλλά να πήγαινα δύο δευτερόλεπτα πιο γρήγορα!».
Πιο αισιόδοξος φάνηκε ο έτερος αναβάτης της Yamaha, Μπεν Σπις ο οποίος τόνισε ότι αύριο χρειάζεται να γίνει αρκετή δουλειά.
«Όλα πήγαιναν καλά το πρωΐ και περιμέναμε απλά να βελτιωθεί ο καιρός το απόγευμα. Οι μηχανικοί της Yamaha μας ετοίμασαν αρκετά για να δοκιμάσουμε και είναι πολύ σημαντικό να βρίσκεσαι στο σωστό δρόμο με τα εξαρτήματα χωρίς να ανησυχείς για το τι κάνουν οι υπόλοιποι. Εμείς θα πρέπει να επικεντρωθούμε στη δουλειά που κάνουμε, κάτι το οποίο γίνεται και να κάνουμε μεθοδικά όλες τις αναβαθμίσεις. Θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε, ελπίζοντας ότι θα έχουμε καλό καιρό τις δύο επόμενες ημέρες», δήλωσε ο Αμερικανός αναβάτης.
Θετικά τα στοιχεία για την Ducati παρά την βροχή
Όπως σε όλες τις ομάδες, η βροχή και η κακή κατάσταση της επιφάνειας της πίστας ανάγκασε την Ducati να επισπεύσει για σήμερα το πρόγραμμα δοκιμών της. Παρά τις δύσκολες συνθήκες οι δύο αναβάτες της έφυγαν από την πίστα αποκομίζοντας αρκετά θετικά στοιχεία.
Ευχαριστημένος με την απόδοσή του ήταν ο Νίκι Χέιντεν καθώς ολοκλήρωσε την ημέρα έχοντας την καλύτερη δυνατή επίδοση για την Ducati (έκτος). O Αμερικανός που αναρρώνει από τον πρόσφατο τραυματισμό του, δούλεψε αρκετά με τη νέα GP12, κάνοντας πολλές αλλαγές και βελτιώνοντας παράλληλα την έξοδό του στις στροφές.
«Προφανώς δεν είμαι 100% έτοιμος, τα πήγα όμως αρκετά καλά λαμβάνοντας υπόψη ότι βγήκα από το χειρουργείο πριν από τρεις εβδομάδες. Ενιωσα πολύ καλύτερα σε σχέση με τις προηγούμενες δοκιμές και μπόρεσα να δώσω αρκετές πληροφορίες στην ομάδα. Ετσι οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Δρ. Τινγκ και την ομάδα του.
Αυτή ήταν η πρώτη φορά που μπόρεσα να οδηγήσω τη μοτοσικλέτα αρκετά καλά και το ευχαριστήθηκα. Το πλαίσιο σου δίνει αρκετές πληροφορίες και είναι πιο εύκολο να καταλάβεις το όριο. Κάναμε κατά την διάρκεια της ημέρας κάποιες αλλαγές και κατάφερα να έχω ταχύτερες εξόδους. Θα ήταν ωραία να οδηγήσω στη βροχή, αλλά δεν ήθελα να κάνω κάτι ριψοκίνδυνο και να χτυπήσω στον ώμο. Ελπίζω ότι αύριο όταν θα ξυπνήσω, δεν θα είναι πολύ πρησμένος για να μπορέσω να τρέξω τη μισή ή ολόκληρη την ημέρα», δήλωσε ο Νίκι Χέιντεν.
Δοκιμές στη βροχή για τον Ρόσι
Παρά το γεγονός ότι η σημερινή ημέρα δεν ήταν και τόσο θετική, ο Βαλεντίνο Ρόσι άδραξε την ευκαιρία που του δόθηκε από την βροχή, δοκιμάζοντας τη νέα GP12 στις συγκεκριμένες καιρικές συνθήκες. Αλλωστε ήταν από τους λίγους αναβάτες που επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν τα βρόχινα ελαστικά και να βγουν στην πίστα.
Ο «γιατρός» ξεκίνησε αρκετά νωρίς σήμερα την προσπάθειά του, βγαίνοντας πρώτος από όλους τους αναβάτες καθώς το πρόγραμμα του ήταν βεβαρημένο. Στόχος του, όπως είχε πει άλλωστε και στις προηγούμενες, πρώτες δοκιμές, είναι να κάνει όσα πιο πολλά τεστ μπορεί και να συλλέξει όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες ώστε η νέα GP12 να είναι έτοιμη μέχρι την έναρξη του Παγκοσμίου πρωταθλήματος.
«Παραδόξως ξεκινήσαμε αρκετά νωρίς σήμερα το πρωΐ! Θα ήταν καλύτερα να αρχίζαμε κατά τις 11 όπως οι υπόλοιποι, διότι νωρίτερα η άσφαλτος ήταν αρκετά βρώμικη και μέχρι τη στιγμή που οι συνθήκες άρχισαν να βελτιώνονται, τα ελαστικά μας είχαν φτάσει τους 15 γύρους.
Αποφασίσαμε να αφήσουμε τα δεύτερα ελαστικά για το απόγευμα, αλλά άρχισε να βρέχει μετά το μεσημεριανό. Ως εκ τούτου, δεν κάναμε πολλά σήμερα. Δεν ξεκινήσαμε άλλωστε να δουλεύουμε πάνω στο νέο λογισμικό που είχαμε στη διάθεσή μας για αυτές τις δοκιμές.
Από την άλλη πλευρά, ήμαστε σε θέση να επιβεβαιώσουμε ότι η αίσθηση της GP12 στη βροχή εξακολουθεί να είναι αρκετά καλή.
Καιρού επιτρέποντος και με μερικά ελαστικά επιπλέον στη διάθεσή μας, πιστεύω ότι αύριο θα μπορέσουμε να δουλέψουμε λίγο περισσότερο και να καταλάβουμε τα πράγματα λίγο καλύτερα».
Δυσκολεύτηκε ο Μπαουτίστα
Ο νέος αναβάτης της san Carlo Honda Gresini, Αλβάρο Μπαουτίστα προσπαθεί κατά την διάρκεια των επίσημων δοκιμών να συνηθίσει τη νέα RC213V. Η «δορυφορική» ομάδα της Honda επικεντρώθηκε σε αλλαγές που αφορούσαν στο ήδη έτοιμο σύνολο που υπάρχει για τον Ισπανό αναβάτη. Η βροχή ωστόσο χάλασε τα οποία σχέδια υπήρχαν και υποχρέωσε τον Μπαουτίστα να περιοριστεί σε μόλις 24 γύρους μέσα στην πίστα. Εντούτοις, κατάφερε στον 15ο γύρο του να σημειώσει την πέμπτη καλύτερη σημερινή επίδοση.
«Η επιφάνεια της πίστας ήταν σε πολύ κακή κατάσταση και ήταν πολύ δύσκολο να πιέσεις. Επομένως επικεντρωθήκαμε στο να πειραματιστούμε πάνω σε διαφορετικά στησίματα προκειμένου να αυξηθεί η εμπιστοσύνη μου για την 1000άρα μοτοσικλέτα. Η βροχή ολοκλήρωσε την ημέρα μας αρκετά νωρίς, διότι με τις ήδη αβέβαιες συνθήκες που υπήρχαν, ήταν καλύτερο να αφήσουμε όλα όσα είχαμε σχεδιάσει για αύριο. Το πρωΐ γλύτωσα από θαύμα την πτώση στην στροφή πέντε, όταν κατά κύριο λόγο έπεσα αλλά κατάφερα να συγκρατήσω τη μοτοσικλέτα με τον αγκώνα μου!», δήλωσε ο 27χρονος Iσπανός αναβάτης.