WRC: Η σειρά της Πορτογαλίας

Τετάρτη, 28 Μαρτίου 2012 13:13

A- A A+

Ο αγώνας χαρακτηρίζεται από τις απαιτητικές χωμάτινες διαδρομές που αναμένεται να προκαλέσουν σημαντική φθορά στα ελαστικά των αυτοκινήτων.

Το Πορτογαλικό ράλι έχει μερικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με πέρυσι. Σημαντικότερη είναι η προσθήκη τριών νυχτερινών διαδρομών την πρώτη κιόλας ημέρα. Η κάθε ειδική έχει μήκος κατά μέσο 12 χιλιόμετρα, γεγονός που αύξησε τη συνολική διαδρομή του αγώνα στα 434.77 χιλιόμετρα από τα 385.31 χλμ. το 2011.

Ετσι, μετά την Υπερειδική στις 29 Μαρτίου που θα διεξαχθεί στην πρωτεύουσα της Πορτογαλίας, Λισαβόνα, τα πληρώματα δεν θα έχουν χρόνο για ξεκούραση καθώς θα κληθούν να τρέξουν στις τρεις νυχτερινές διαδρομές ώστε να φτάσουν στο Algarve που είναι η έδρα του ράλι. Η προσπάθειά τους θα είναι ωστόσο, αρκετά δύσκολη αφού η ορατότητα θα είναι πολύ περιορισμένη λόγω της σκόνης. Ο βαθμός δυσκολίας αυξήθηκε ακόμη περισσότερο τις τελευταίες ημέρες καθώς στην περιοχή δεν έχει βρέξει καθόλου. Για αυτόν τον λόγο οι διοργανωτές αποφάσισαν να βρέξουν εκείνοι τις τρεις αυτές ειδικές ώστε να περιορίσουν όσον είναι δυνατόν το πρόβλημα της σκόνης.

Μετά την πρώτη και ιδιαίτερη απαιτητική ημέρα, την Παρασκευή τα πληρώματα θα κινηθούν σε εδάφη που είχαν επισκεφθεί το 2007 για να τρέξουν τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές. Το Σάββατο ο αγώνας δεν έχει αλλάξει σχεδιασμό σε σχέση με πέρυσι, με επίσης τρεις επαναλαμβανόμενες ΕΔ ενώ την Κυριακή, τελευταία ημέρα, έχει απομείνει η Powerstage, η οποία έχει επιμηκυνθεί λίγο για λόγους αύξησης του θεάματος σε όσους θα την παρακολουθήσουν από τους τηλεοπτικούς τους δέκτες.

Στην Πορτογαλία επιστρέφει ο θεσμός του qualifying stage στο shakedown όπου δηλαδή τα πληρώματα θα τρέξουν μια χρονομετρημένη διαδρομή που θα διεξαχθεί σήμερα, χωρισμένα σε δύο κατηγορίες P1 και P2, ανάλογα με τη θέση τους στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Το πλήρωμα με τον καλύτερο χρόνο στη συγκεκριμένη διαδρομή έχει το δικαίωμα μετά το τέλος της, να αποφασίσει τη θέση που επιθυμεί να εκκινήσει την επόμενη, πρώτη ημέρα του αγώνα. Το ίδιο ισχύει και για το πλήρωμα που θα σημειώσει τον δεύτερο καλύτερο χρόνο και έπεται συνέχεια μέχρι να ολοκληρωθούν οι πρώτες θέσεις.

Τις περισσότερες ωστόσο φορές το ταχύτερο πλήρωμα στη διαδικασία του qualifying stage δεν διαλέγει να ξεκινήσει από την πρώτη θέση τον αγώνα κυρίως λόγο της σκόνης και του χώματος. Για αυτόν τον λόγο επιλέγουν όσο το δυνατόν τις πιο πίσω θέσεις, έτσι ώστε να έχει «καθαρίσει» η ειδική.

Επί πορτογαλικού εδάφους αναμένεται πάντως να δοθεί μάχη. Η Citroen θέλει να πετύχει ένα ακόμη 1-2 μετά το Μεξικό ενώ η Ford να βρεθεί για μία ακόμη φορά στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Ο Λόεμπ που ήδη προηγείται στην βαθμολογία με αέρα 16 βαθμών από τον teammate του Χίρβονεν, φαίνεται ότι είναι αποφασισμένος να σπάσει ένα ακόμη δικό του ρεκόρ και να φτάσει στον ένατο συνεχόμενο τίτλο του. Αλλά και ο Μίκο Χίρβονεν δείχνει να προσαρμόζεται αρκετά καλά στο DS3 WRC και να σημειώνει θετικές εμφανίσεις από την πρώτη του κιόλας χρονιά στην Γαλλική ομάδα, δημιουργώντας έτσι ένα δυνατό φετινό δίδυμο για την Citroen. Αυτό αποδεικνύεται και από την βαθμολογία στους κατασκευαστές όπου η περυσινή παγκόσμια πρωταθλήτρια προηγείται 38 βαθμούς της Ford.

Η τελευταία αν και τα πήγε εξαιρετικά στη Σουηδία με τον Λάτβαλα να κερδίζει, στη συνέχεια δεν είχε τα ανάλογα αποτελέσματα. Τα πολλά προβλήματα που αντιμετώπισε ο Φινλανδός τον ανάγκασαν να παρακολουθήσει απλά τον επόμενο αγώνα, αφού εγκατέλειψε. Ο μόνος που διέσωσε την «τιμή» της Ford ήταν ο Πέτερ Σόλμπεργκ που είχε καλά πλασαρίσματα. Για αυτόν άλλωστε τον λόγο βρίσκεται στην τρίτη θέση της κατάταξης των οδηγών με 47 βαθμούς, μετά από τρία ράλι.

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται τα Mini στην Πορτογαλία. H ομάδα της Prodrive που δεν συμμετείχε στο Μεξικό, θα τρέξει με δύο αυτοκίνητα με οδηγούς τους Ντάνι Σορντό και Πατρίκ Σαντέλ, αντίστοιχα. Τα Mini JCW WRC έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα για αυτόν τον αγώνα και αναμένεται να φέρουν βελτιώσεις που αφορούν στον κινητήρα. Παράλληλα, θα υπάρχει και η εργοστασιακή ομάδα της Mini, η WRC Mini Team Portugal. Τα δύο εργοστασιακά Mini θα οδηγήσουν οι Αρμίντο Αραούχο και Πάουλο Νόμπρε.

Προτεινόμενα για εσάς



Αθλητικές Μεταδόσεις