WRC: Χίρβονεν με άνεση

Κυριακή, 01 Απριλίου 2012 20:00
UPD:02/04/2012 01:27

A- A A+

Μεγάλος νικητής, αλλά και τυχερός ήταν ο Μίκο Χίρβονεν. Ο Φιλανδός οδηγός απέφυγε τα λάθη, οδήγησε προσεκτικά και εκμεταλλεύτηκε τις κακοτοπιές των υπολοίπων για να ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Ετσι έφτασε στην πρώτη του νίκη με την ομάδα της Citroen και 15η συνολικά στην καριέρα του. Παράλληλα πέρασε στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης, ξεπερνώντας τον teammate του Σεμπάστιαν Λόεμπ, μόλις με εννέα βαθμούς διαφορά.

Ο Γάλλος οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής παρακολούθησε τον αγώνα σα θεατής αφού από την Πέμπτη το βράδυ κατά την διάρκεια της δεύτερης νυχτερινής διαδρομής όταν βγήκε εκτός δρόμου και εγκατέλειψε.

Την ίδια τύχη είχαν και τα δύο Ford των Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα και Πέτερ Σόλμπεργκ, οι οποίοι έχασαν την πρωτοπορία στον αγώνα την Παρασκευή σε δύο διαδοχικές ειδικές διαδρομές. Την τιμή της Ford έσωσε ο Σόλμπεργκ που τελικά κατέλαβε την τέταρτη θέση στον αγώνα ενώ ο Λάτβαλα συμβιβάστηκε μόλις με την 14η θέση αφού τον ταλαιπώρησε ένα πρόβλημα με την πίεση λαδιού, χάνοντας περισσότερα από 12 λεπτά. Ο Φινλανδός αρκέστηκε τουλάχιστον στους δύο βαθμούς από την δεύτερη θέση στην Powerstage.

Επειτα από αυτές τις εξελίξεις, ο Χίρβονεν από το απόγευμα της Παρασκευής βρέθηκε στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης. Μια θέση που κράτησε μέχρι το τέλος του αγώνα, κάνοντας αυτό που ξέρει καλύτερα από τον καθένα. Οδηγούσε προσεκτικά, χωρίς λάθη, τόσο όσο έπρεπε για να διατηρηθεί πρώτος. Ταυτόχρονα κατέφερε να διευρύνει την διαφορά από τον δεύτερο Μαντς Οστμπεργκ στο 1:51,8 λεπτά.

«Είμαι ανακουφισμένος περισσότερο από καθετί, γιατί ήταν ένας πολύ δύσκολος αγώνας. Οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες, επομένως είναι υπέροχο που τις ξεπέρασα χωρίς προβλήματα και κέρδισα για την Citroen», δήλωσε ο Μίκο Χίρβονεν.

Ανακούφιση αισθάνθηκε σίγουρα και ο Μαντς Οστμπεργκ. Ο Νορβηγός οδηγός της Adapta Ford αντιμετώπισε προβλήματα με τον κινητήρα του Fiesta την Κυριακή. Ωστόσο κατάφερε να διατηρήσει την δεύτερη θέση και να πάρει τους πολύτιμους βαθμούς.

Την τελευταία ημέρα του ράλι καρδιοχτύπησε και ο Εβγκένι Νόβικοφ που λίγο έλειψε να χάσει την τρίτη θέση. Ο 21χρονος Ρώσος οδηγός της M-Sport Ford οδηγούσε από την20ή ειδική διαδρομή χωρίς πεντάλ γκαζιού. Δεν φάνηκε να πτοήθηκε αφού κατάφερε να ανέβει για πρώτη φορά στην καριέρα του βάθρο των νικητών. «Περίμενα αυτή τη στιγμή εδώ και καιρό. Είμαι πολύ χαρούμενος με αυτό το αποτέλεσμα», δήλωσε ο νεαρός Ρώσος πιλότος. Για τον συνοδηγό του Ντένις Γκιραουντέτ ήταν η πρώτη παρουσία το πόντιουμ μετά το 2002 και το ράλι Σαφάρι, όταν συνεργαζόταν με τον Τόμας Ράντστρομ. Ο 56χρονος Γκιραουντέτ είναι ο μεγαλύτερος σε ηλικία συνοδηγός που ανέβηκε στο βάθρο των νικητών του WRC.

Ο Νάσερ Αλ-Ατίγια ήταν ο νικητής της μάχης για την πέμπτη θέση, αφού επικράτησε μόλις στην τελευταία ειδική διαδρομή του Μάτριν Πρόκοπ. Αυτή ήταν η καλύτερη μέχρι στιγμής θέση για τον οδηγό από τον Κατάρ.

Στην επιστροφή του στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα Ράλι μετά το Ράλι της Μεγάλης Βρετανίας τον περασμένο Νοέμβριο, ο Ντένις Κουΐπερς τερμάτισε στην έβδομη θέση. Πίσω κατέληξε ο Σεμπαστιέν Οζιέ με την Skoda Fabia S2000.

O Τιερί Νουβίλ της Citroen Junior World Rally Team ήταν ένατος, κερδίζοντας έτσι τους πρώτους του βαθμούς στο Παγκόσμιος πρωτάθλημα ράλι. Ο Βέλγος αναγκάστηκε να τρέξει στην Powerstage με ξεφουσκωμένο ελαστικό αφού είχε ξεμείνει λόγω κλαταρίσματος νωρίτερα.

Την πρώτη δεκάδα ολοκλήρωσε ο Γιάτι Κέτομα αφού επιβίωσε από μια σειρά μηχανικά προβλήματα.

Ο Ντάνι Σορντό μπορεί να κέρδισε την Powerstage αλλά αρκέστηκε στην δωδέκατη θέση της γενικής κατάταξης. Οι καθυστερήσεις το βράδυ της Πέμπτης και ένα κλατάρισμα την Κυριακή δεν του επέτρεψαν κάτι καλύτερο.

Το επόμενο ραντεβού ομάδων και πληρωμάτων είναι στις 27-29 Απριλίου στην Αργεντινή για τον πέμπτο γύρο του Παγκοσμίου πρωταθλήματος.

1. Mίκο Χίρβονεν Citroen 4:19m24.3

2. Mαντς Οστμπεργκ Adapta Ford +1:51.8

3. Eβγκένι Νόβικοφ M-Sport Ford +3:25.0

4. Πέτερ Σόλμπεργκ Ford +3:47.4

5. Nάσερ Αλ-Ατίγια Qatar Citroen +7:57.6

6. Mάρτιν Πρόκοπ Czech Ford +8:01.0

7. Ντένις Κουΐπερς M-Sport Ford +8:39.1

8. Σεμπαστιέν Οζιέ VW Skoda +9:00.8

9. Tιερί Νουβίλ Citroen Junior +10:29.7

10. Γιάρι Κέτομα Autotek Ford +11:44.6

Προτεινόμενα για εσάς



Αθλητικές Μεταδόσεις