Το 65% των Ευρωπαίων, δηλαδή 426 εκατ. άνθρωποι, χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο περνώντας 14,8 ώρες την εβδομάδα online, όπως προκύπτει από την πανευρωπαϊκή έρευνα κατανάλωσης μέσων Mediascope Europe που παρουσιάζει το Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe).
Η έρευνα μετρά το πώς εξελίσσονται τα πρότυπα κατανάλωσης media στο Διαδίκτυο, το ραδιόφωνο, την τηλεόραση, τις εφημερίδες και τα περιοδικά.
Σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας, το 37% των Ευρωπαίων έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο χρησιμοποιώντας περισσότερες από μία συσκευές. Το 64% συνδέεται μέσω υπολογιστή (415,7 εκ.) και το 21% μέσω κινητού τηλεφώνου (139,2 εκ.). Η χρήση του Διαδικτύου μέσω υπολογιστή είναι πιο δημοφιλής στη Νορβηγία και την Ελβετία (89%) ενώ μέσω κινητού τηλεφώνου είναι πιο δημοφιλής στη Μεγάλη Βρετανία, τη Νορβηγία και τη Σουηδία, όπου περισσότεροι από 4 στους 10 χρήστες συνδέονται μέσω κινητού.
Ένα ακόμη στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα είναι ότι οι Ευρωπαίοι (48%) χρησιμοποιούν το Ίντερνετ παρακολουθώντας ταυτόχρονα τηλεόραση. Οι πιο έντονοι Ευρωπαίοι TV/online multi-taskers είναι οι Νορβηγοί (70%) ακολουθούμενοι από τους Γάλλους (68%) και τους Βρετανούς (62%).
Ο χρόνος που δαπανάται στο Internet διαφοροποιείται ανάλογα με την συσκευή που χρησιμοποιείται. Εκείνοι που χρησιμοποιούν υπολογιστή καταναλώνουν κατά μέσο όρο 13,3 ώρες online, όσοι συνδέονται μέσω κινητού τηλεφώνου 9,4 ώρες ενώ όσοι συνδέονται μέσω tablets 9,3 ώρες την εβδομάδα. Για όσους συνδέονται μέσω παιχνιδοκονσόλας, οι ώρες ανέρχονται κατά μέσο όρο σε 6,8 την εβδομάδα.
Το 91% των χρηστών Ίντερνετ ενημερώνεται online (388,5 εκ.) με τους άνδρες να είναι πιο πιθανό να διαβάσουν ειδήσεις online από ό,τι οι γυναίκες (93% έναντι 89% αντίστοιχα) ενώ η ηλικιακή ομάδα 35-54 είναι η πλέον πιθανή να διαβάζει ειδήσεις online.
Το 73% των χρηστών Ίντερνετ παρακολουθούν τηλεόραση online (311,6 εκ.) με πιο πιθανές τις ηλικίες 14-24 (83%) και τις ηλικίες 35-44 (81%)
Το 67% των χρηστών Διαδικτύου ακούν online ραδιόφωνο (286 εκ.). Το ποσοστό εκτινάσσεται στο 81% για τις ηλικίες 16-24 ενώ οι άντρες είναι πιο πιθανό να ακούν ραδιόφωνο online από ό,τι οι γυναίκες (68% και 66% αντίστοιχα).
Τέλος, τέσσερις στους δέκα χρήστες του Διαδικτύου δηλώνουν ότι ο τρόπος με τον οποίο το brand επικοινωνεί με αυτούς online είναι πολύ σημαντικός. Το 96% των Ευρωπαίων χρηστών προχωρούν σε έρευνα αγοράς από το Ίντερνετ προτού αγοράσουν κάτι ενώ το 87% online πραγματοποιεί online αγορές.