MotoGP: Και τώρα η Γερμανία

Παρασκευή, 06 Ιουλίου 2012 10:00
UPD:19:56

A- A A+

Είναι το δεύτερο συνεχόμενο Σαββατοκύριακο που η οικογένεια του MotoGP θα κληθεί να αγωνιστεί ενώ έπεται κι έναν ακόμη (το επόμενο) στην Ιταλία.

Το Σάχσενρινγκ έχει μεγάλη παράδοση σε αγώνες τόσο αυτοκινήτου όσο και μοτοσικλέτας. Από το 1927 φιλοξενεί τους δύο τροχούς στους δρόμους γύρω από την πόλη Chemnitz. Από το 1996 κατασκευάστηκε μία σύγχρονη πίστα εντός των συνόρων της παλαιάς διαδρομής, στα δάση που περιβάλλουν την πόλη Hihenstein-Ernstthal, ανάμεσα στων πόλεων Chemnitz και Zwickau, αντίστοιχα. Και οι δύο πόλεις φέρουν ιδιάζουσα σημασία στην αυτοκινητιστική κληρονομιά της Γερμανίας καθώς η πρώτη ήταν η βάση της Auto Union, η οποία στη συνέχεια μετονομάστηκε σε Audi ενώ η δεύτερη από το 1957 μέχρι το 1990 ήταν η έδρα της VEB Sachsenring Automobilwerke, της αυτοκινητοβιομηχανίας που κατασκεύαζε το θρυλικό Trabant.

Η πίστα στο Σάχσενρινγκ κατασκευάστηκε το 1996 και αρχικά αξιοποιήθηκε ως κέντρο εκπαίδευσης οδηγών. Το 1998 φιλοξένησε τον πρώτο αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος MotoGP και έκτοτε δέχθηκε κάποιες τροποποιήσεις για να πάρει το 2003 την τελική της μορφή.

Κύριο χαρακτηριστικό της πίστας είναι η «σφιχτές» στροφές, οι οποίες είναι 13 στο σύνολο τους. Από αυτές οι δέκα είναι αριστερόστροφες και μόλις οι τρεις δεξιόστροφες. Το μήκος της πίστας φτάνει στα 3.671 μέτρα και το πλάτος της τα 12 μέτρα. Η μεγαλύτερη ευθεία είναι εκείνη της εκκίνησης/τερματισμού που φτάνει στα 700 μέτρα. Το Σάχσενρινγκ δεν συγκαταλέγεται μεταξύ των γρήγορων πιστών, το αντίθετο μάλιστα, αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι στερείται θεάματος.

Για αυτόν τον αγώνα η Bridgestone έχει επιλέξει για εμπρός τη μαλακή, τη μεσαία και την πολύ σκληρή γόμα ενώ για πίσω θα υπάρχει η μεσαία και η σκληρή (ασύμμετρη).

Στα αγωνιστικά τώρα, το πρωτάθλημα έχει πάρει φωτιά και στην ουσία ξαναρχίζει από την αρχή. Με τη νίκη του Κέισι Στόνερ στο Ασεν και την εγκατάλειψη του Χόρχε Λορένθο, ο Αυστραλός περυσινός παγκόσμιος πρωταθλητής «έπιασε» στην κορυφή ης γενικής κατάταξης τον Ισπανό αναβάτη της εργοστασιακής ομάδας της Yamaha αφού και οι έχουν από 140 βαθμούς. Τέσσερις δηλαδή περισσότεροι από αυτούς που είχε ο Στόνερ πέρυσι την αντίστοιχη χρονική περίοδο στην προσπάθειά του για κατάκτηση του τίτλου (κάτι που τελικά κατάφερε).

Η επικράτηση του Στόνερ στην Ολλανδία σήμανε παράλληλα και την 43 νίκη στην καριέρα του, επίδοση που τον φέρνει στην όγδοη θέση στην ιστορία των νικητών GP, έχοντας μάλιστα μία καρό σημαία περισσότερη από τους Χόρχε Λορένθο, Μαξ Μπιάτζι και Τόνι Μανγλ.

Τα ρεκόρ δεν έχουν σταματημό για τον αναβάτη της Repsol Honda αφού μετά το Ασεν κατάφερε για 22ο συνεχόμενο αγώνα να τερματίσει μέσα στους τέσσερις πρώτους στην κορυφαία κατηγορία του Παγκοσμίου πρωταθλήματος, ισοφαρίζοντας παράλληλα τον Τζιάκομο Αγκοστίνι. Από το 1949 που ξεκίνησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα μόλις δύο αναβάτες έχουν καταφέρει να τερματίσουν στην πρώτη τετράδα περισσότερες φορές από τον Στόνερ στα «μεγάλα σαλόνια». Ο ένας είναι ο Βαλεντίνο Ρόσι που αριθμεί 28 συνεχείς παρουσίες και ο δεύτερος είναι ο Χόρχε Λορένθο με 25, αντίστοιχα. Επιδόσεις που μπορεί φέτος ο Στόνερ να κυνηγήσει και να ξεπεράσει.

Ο Αυστραλός αν και στην τελευταία χρονιά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, θέλει να εκμεταλλευτεί τη φόρα που έχει από το Ασσεν και να κερδίσει ένα ακόμη GP, κάνοντας έτσι ένα καλό σερί και φτάνοντας τις τέσσερις νίκες σε οκτώ αγώνες. Αυτό θα τον βοηθήσει να απομακρυνθεί στην βαθμολογία σε μία κρίσιμη καμπή του πρωταθλήματος.

Σφήνα στη μάχη του με τον Λορένθο θα είναι ο teammate του Ντάνι Πεντρόζα. Ο Ισπανός έχει υπερισχύσει στο Σάχσενρινγκ τα δύο τελευταία χρόνια και ελπίζει ότι θα τα καταφέρει και φέτος, κατακτώντας την πρώτη του εφετινή νίκη στο θεσμό. Ηδη, τον χωρίζουν από την κορυφή 29 βαθμοί και σίγουρα θέλει να φύγει από την Γερμανία με το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι από την χρήση των τετράχρονων κινητήρων στα MotoGP το 2002, η Honda είναι αυτή που μετράει τις περισσότερες νίκες στην Γερμανική πίστα καθώς έχει έξι με την Yamaha να έχει φτάσει τις τρεις και την Ducati μόλις τη μία (το 2008).

Το άγχος αυτή τη φορά βρίσκεται στο στρατόπεδο της Yamaha που είδε τη διαφορά των 25 βαθμών, την οποία είχε χτίσει με κόπο ο Χόρχε Λορένθο να εξανεμίζεται σε μόλις έναν αγώνα. Η εγκατάλειψη του Ισπανού από την απροσεξία του Μπαουτίστα στην πρώτη στροφή της πίστας μετά την εκκίνηση, κατέληξε καταστροφική. Και αυτό γιατί η νίκη του Στόνερ, τον ανέβασε στην κορυφή, την οποία μοιράζεται με τον Λορένθο.

Παράλληλα, ο αναβάτης της Yamaha έχει να αντιμετωπίσει κι το πρόβλημα με τον πρησμένο του αστράγαλο που αποκόμισε από την πτώση του στην Ολλανδία. Ο ίδιος πάντως δηλώνει έτοιμος για μία νέα αρχή και ελπίζει σε μία καλή θέση ακόμη και διεκδίκηση της πρώτης θέσης, την οποία ποτέ δεν έχει κατακτήσει στη συγκεκριμένη πίστα.

Ο teammate του Μπεν Σπις θέλει να συνεχίσει την καλή του εμφάνιση στο Ασσεν και να καταφέρει-γιατί όχι- μία θέση στο βάθρο, για πρώτη φορά εφέτος.

Η μάχη για το δίδυμο της Monster Yamaha Tech 3 καλά κρατεί καθώς οι Καλ Κρούτσλοου και Αντρέα Ντοβιτσιόζο απέχουν μόλις έναν βαθμό στην γενική κατάταξη. Ο δεύτερος έρχεται στην Γερμανία με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση μετά την παρουσία του στο βάθρο των νικητών στην Ολλανδία. Ο Βρετανός αναβάτης ωστόσο δείχνει ότι έχει ρυθμό παρά το κάταγμα στον αστράγαλό του που τον ταλαιπωρεί.

Οι «δορυφορικές» ομάδες της Honda σίγουρα θέλουν να ξεχάσουν τον αγώνα στο Ασσεν. Ο Στέφαν Μπραντλ επιθυμεί διακαώς να παρουσιάσει κάτι θετικό μπροστά στους χιλιάδες συμπατριώτες του. Ιδίως μάλιστα μετά την εγκατάλειψη του επί Ολλανδικού εδάφους.

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Αλβάρο Μπαουτίστα της San Sarlo Honda Gresini. Αλλιως είχε ξεκινήσει για εκείνον το Ολλανδικό GP και τελικά κατέληξε με τον χειρότερο τρόπο. Μία πτώση και έξοδο στην πρώτη στροφή μετά την εκκίνηση, παρασύροντας παράλληλα και τον Χόρχε Λορένθο. Περιστατικό για το οποίο θεωρήθηκε υπεύθυνος από τους αγωνοδίκες και τιμωρήθηκε με εκκίνηση από την τελευταία θέση στο γκριντ στο Σάχσενρινγκ.

Η Ducati εξακολουθεί να παλεύει με την Desmosedici και προσπαθεί να βρει λύσεις για τη φθορά του πίσω ελαστικού. Ένα φαινόμενο που παρουσιάστηκε στην Ολλανδία και απασχόλησε κι άλλες ομάδες. Σε ότι αφορά στις «δορυφορικές» ομάδες της Ιταλικής εταιρείας, ο Χέκτορ Μπαρμπερά ψάχνει για ένα καλό αποτέλεσμα ενώ ο Κάρελ Αμπαρχαμ δεν θα συμμετάσχει στον αγώνα λόγω του τραυματισμένου του χεριού. Τη θέση του αναμένεται να πάρει ο δοκιμαστής της Ducati, Φράνκο Μπαταΐνι.

Στις CRT μοτοσικλέτες, όπως δείχνουν οι εξελίξεις, το πρωτάθλημα εξελίσσεται σε μονόλογο της Power Electronics Aspar και μονομαχία των δύο αναβατών της Ράντι ντε Πουνιέ και Αλειξ Εσπαργκάρο.

Πέραν των κατατακτήριων, ο αγώνας θα διεξαχθεί στις 14:00 ώρα Ελλάδας και όλοι ελπίζουν σε άφθονο θέαμα.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]

Προτεινόμενα για εσάς



Αθλητικές Μεταδόσεις