Αντιπαράθεση στη Βουλή επί της τροπολογίας για τα λιμάνια

Τετάρτη, 19 Σεπτεμβρίου 2012 19:45

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κώστας Μουσουρούλης σημείωσε ότι η τροπολογία για τα λιμάνια αποσκοπεί στο να προσδώσει νομική βεβαιότητα σε αποφάσεις που έχουν ήδη ληφθεί την περίοδο 2002-2012, «οπότε πολλοί από μας ασκήσαμε διοίκηση και ο κ. Καμμένος ήταν και υπουργός στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας».

A- A A+

Η αντιπαράθεση επί της τροπολογίας για τα σχέδια ανάπτυξης των λιμένων κυριάρχησε στην επί των άρθρων συζήτηση του νομοσχεδίου για την περικοπή των δημοσίων δαπανών. Η τύχη της τροπολογίας θα κριθεί αύριο με ονομαστική ψηφοφορία που ζήτησε ο ΣΥΡΙΖΑ.

Με παρέμβασή του στην Ολομέλεια ο πρόεδρος των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, Πάνος Καμμένος, εκτίμησε ότι η νομοθετική κάλυψη των σχεδίων ανάπτυξης της δεκαετίας 2002-2012, αποσκοπεί στο να γίνει η Βουλή «κολυμβήθρα του Σιλωάμ για παρανομίες και ρουσφέτια».

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Βουλή: Ομιλία Π. Καμμένου στη συζήτηση του σ/ν για την περιστολή δημοσίων δαπανών

Βουλή: Ομιλία Π. Καμμένου στη συζήτηση του σ/ν για την περιστολή δημοσίων δαπανών

Όπως είπε, με μία μόνο νομοτεχνική βελτίωση του σχεδίου νόμου, παραχωρείται όλος ο Αγιος Κοσμάς. Πώς είναι δυνατόν να αποτελεί νομοτεχνική βελτίωση η παραχώρηση στην εταιρεία Ελληνικό Α.Ε. και εν συνεχεία σε ιδιώτες - που φοβούμαι πολύ ότι τους ξέρετε - του συνόλου της λεγόμενης «ελληνικής Ριβιέρας», από το Σούνιο μέχρι το Κερατσίνι;, αναρωτήθηκε.

Η ένταση της κριτικής είναι αντιστρόφως ανάλογη της ορθότητας, απάντησε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου Κώστας Μουσουρούλης.

Μάλιστα ο υπουργός πρόσθεσε ότι η ρύθμιση αποσκοπεί στο να προσδώσει νομική βεβαιότητα σε αποφάσεις που έχουν ήδη ληφθεί από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων την περίοδο 2002-2012, «οπότε πολλοί από μας ασκήσαμε διοίκηση και ο κ. Καμμένος ήταν και υπουργός στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας».

Επί της ουσίας της τροπολογίας, ο κ. Μουσουρούλης τόνισε ότι οι άνω των 400 σελίδων αποφάσεις, αφορούν τεχνικές μελέτες που δεν θα πρέπει να είναι αρμοδιότητα της Βουλής η αναλυτική εξέτασή τους.

Τέλος, επεσήμανε ότι η ανάπτυξη των λιμένων δεν μπορεί να γίνει μέσω ΕΣΠΑ και για τον λόγο αυτό ακριβώς είναι απαραίτητες οι συμπράξεις με τον ιδιωτικό τομέα ή οι παραχωρήσεις τμημάτων των λιμένων σε ιδιώτες.

Από την πλευρά του ο Νίκος Καραθανασόπουλος από το ΚΚΕ, υποστήριξε ότι τα αναπτυξιακά σχέδια εντάσσονται στη γενικότερη φιλοσοφία της ιδιωτικοποίησης και της παράδοσης των λιμενικών υποδομών στις ανάγκες του μεγάλου κεφαλαίου. «Ό,τι περιέχει μέσα - φωτογραφικές διατάξεις που εξυπηρετούν συγκεκριμένες ανάγκες και όχι τις ανάγκες εξυπηρέτησης του λαού - να το αποσύρετε να συζητηθεί ολοκληρωμένα», ζήτησε ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ.

Τέλος, η τροπολογία για το πλωτό «Μουσείο Νεράιδα» του Ιδρύματος Γιάννη Λάτση, υπερψηφίστηκε από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας, κατόπιν των διαβεβαιώσεων του Κ. Μουσουρούλη ότι οι προβλεπόμενες από το νομοσχέδιο φοροαπαλλαγές του μουσείου, δεν ξεπερνούν το μισό ευρώ ημερησίως.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή