Η επιτυχία του αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία για τον Ισπανό καθώς όχι μόνο μείωσε τη διαφορά του από τον Λορένθο στους 33 βαθμούς αλλά έφυγε θριαμβευτής μέσα στην πατρίδα του, στην Αραγκον.
Επτά γύρους χρειάστηκε ο αναβάτης Repsol Honda για να πιέσει και προσπεράσει τον Λορένθο, παίρνοντας την πρωτοπορία στον αγώνα, την οποία δεν έχασε μέχρι το τέλος. Αντιθέτως, εκμεταλλευμένος ένα λάθος του συμπατριώτη του στον ένατο γύρο, άρχιζε να χτίζει διαφορά για να τερματίσει τελικά έξι δευτερόλεπτα μπροστά από τον δεύτερο Λορένθο.
Η μάχη που όλοι περίμεναν μεταξύ των δύο διεκδικητών του τίτλου δεν ήρθε αλλά όσοι παρακολούθησαν τον αγώνα αποζημιώθηκαν από μία άλλη μονομαχία, μεταξύ Κρούτσλοου και Ντοβιτσιόζο, για την τελευταία θέση στο βάθρο των νικητών. Μία... διένεξη που είναι πλέον συνηθισμένη φέτος καθώς ο καθένας για διαφορετικούς λόγους θέλει να αποδείξει κάτι. Ο μεν Ντοβιτζιόζο ότι δίκαια προτιμήθηκε από την Ducati για του χρόνου και ο Κρούτσλοου ότι ήταν λάθος η μη προαγωγή του σε μία εργοστασιακή ομάδα.
Τελικός νικητής ήταν ο Ιταλός που είχε να βρεθεί στο πόντιουμ από τις 15 Ιουλίου και τον αγώνα στο Μουτζέλο. Ο Κρούτσλοου έμεινε πίσω του ενώ στην πέμπτη θέση τερμάτισε ο Μπεν Σπις. Ο Αμερικανός ήταν τρίτος μέχρι τον 15ο γύρο όταν δέχθηκε την επίθεση του Ντοβιτσιόζο αρχικά και του Κρούτσλοου στη συνέχεια.
Ο Αλβάρο Μπαουτίστα αν και ξεκίνησε από πολύ πίσω τον αγώνα αναρριχήθηκε μέχρι την έκτη θέση, έχοντας πίσω τον Τζόναθαν Ρέι. Ο αντικαταστάτης του Κέισι Στόνερ στην αρχή του αγώνα έγινε άθελα του η αιτία να χάσει ο Βαλεντίνο Ρόσι πολύτιμο χρόνο καθώς ακούμπησε τον πίσω τροχό της μοτοσικλέτας του και βγήκε εκτός πίστας για να επιστρέψει τελευταίος. Τελικά, ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής έβαλε το κεφάλι κάτι και κατάφερε να σώσει κάπως την παρτίδα τερματίζοντας όγδοος.
Ούτε όμως και η δεύτερη Ducati του Νίκι Χέιντεν τα πήγε καλά. Ο Αμερικανός αναβάτης έχασε τον έλεγχο της μοτοσικλέτας του, βγήκε εκτός πίστας και στην προσπάθειά του να αποσοβήσει την πτώση έπεσε με ταχύτητα στις διαφημιστικές πινακίδες στην στροφή 16. Αμέσως διεκομίσθει στο ιατρείο της πίστας όπου αποδείχθηκε ότι δεν είχε τραυματιστεί, αλλά για προληπτικούς λόγους φόρεσε κολάρο και επρόκειτο να υποβληθεί σε σε περαιτέρω εξετάσεις.
Σε ό,τι αφορά στον αγώνα, ο Κάρελ Αμπραχαμ τερμάτισε ένατος ενώ την δεκάδα συμπλήρωσε ο Αλειξ Εσπαργκάρο με την πρώτη CRT.
Το ραντεβού της οικογένειας του MotoGP δόθηκε σε δύο εβδομάδες στην Ιαπωνία και το Μοτέγκι.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα
1. Ντάνι Πεντρόζα Respol Honda 42:10.444
2. Χόρχε Λορένθο Yamaha Factory Racing + 6.472
3. Αντρέα Ντοβιτσιόζο Monster Yamaha Tech 3 + 11.047
4. Καλ Κρούτσλοου Monster Yamaha Tech 3 + 11.184
5. Μπεν Σπις Yamaha Factory Racing + 13.786
6. Αλβάρο Μπαουτίστα San Carlo Honda Gresini + 28.166
7. Τζόναθαν Ρέι Respol Honda + 32.290
8. Βαλεντίνο Ρόσι Ducati + 44.432
9. Κάρελ Αμπραχαμ AB Cardion + 57.417
10. Αλειξ Εσπαργκάρο Power Electronics Aspar + 58.525
11. Ράντι ντε Πουνιέ Power Electronics Aspar + 59.863
12. Χέκτορ Μπαρμπερά Pramac Racing + 1:14.561
13. Γιόνι Ερνάντεθ Avintia Blusens + 1:16.159
14. Τζέιμς Ελισον Paul Bird Motorsport + 1:16.580
15. Μισέλ Πίρο San Carlo Honda Gresini + 1:25.815
16. Ματιά Παζίνι Speed Master + 1:31.801
17. Ντανίλο Πετρούτσι Came IodaRacing Project + 1:42.300
18. Κόλιν Εντουαρντς NGM Mobile Forward + 1 γύρος
Βαθμολοφία αναβατών
1. X. Λορένθο 290
2. Ντ. Πεντρόζα 257
3. Κ. Στόνερ 186
4. Α. Ντοβιτσιόζο 179
5. Κ. Κρούτσλοου 135
6. Β. Ρόσι 128
7. Αλ. Μπαουτίστα 128
8. Στ. Μπραντλ 115
9. Ν. Χέιντεν 93
10. Μπ. Σπις 88
11. Χ. Μπαρμπερά 64
12. Ρ. Ντε Πουνιέτ 53
13. Α. Εσπαργκάρο 51
14. Κ. Άμπραχαμ 32
15. Γ. Ερνάντεθ 28
16. Μ. Πίρο 25
17. Κ. Έντουαρντς 22
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]