ΜοτοGP: Στη «φωλιά» της Honda

Πέμπτη, 11 Οκτωβρίου 2012 18:44

A- A A+

Ο πρώτος από αυτούς θα διεξαχθεί το προσεχές τριήμερο 12-14 Οκτωβρίου στην πίστα του Μοτέγκι. Στην έδρα δηλαδή της Honda καθώς η συγκεκριμένη πίστα που κατασκευάστηκε το 1997 αποτελούσε αρχικά πεδίο δοκιμών του HRC.

Από το 2000 και έπειτα ωστόσο έχει ενταχθεί στο καλεντάρι του παγκοσμίου πρωταθλήματος, φιλοξενώντας τις ομάδες και τους αναβάτες. Πρόκειται μία πολύ τεχνική πίστα με γεωμετρική σχεδίαση και επιφάνεια που προσφέρει υψηλά επίπεδα πρόσφυσης. Θεωρείται από τις πιο απαιτητικές του πρωταθλήματος όπου κυριαρχούν τα δυνατά φρεναρίσματα και οι άμεσες επιταχύνσεις.

Το όνομά της το έχει πάρει από την ομώνυμη πόλη στην οποία βρίσκεται δίπλα. Το μήκος της φτάνει τα 4.801 χλμ. και το πλάτος τα 15 μέτρα. Αποτελείται από 14 στροφές από τις οποίες οι οκτώ έχουν δεξιά φορά και οι έξι αριστερή, αντίστοιχα. Η μεγαλύτερη της ευθεία φτάνει τα 762 μέτρα. Χαρακτηρίζεται επίσης από τις μεγάλες και αργές στροφές όπου μόνο η δεύτερη ταχύτητα είναι η μοναδική επιλογή στο κιβώτιο για τους αναβάτες.

Για την Ιαπωνική πίστα η Bridgestone επέλεξε τη μαλακή, τη μεσαία και την σκληρή γόμα για το εμπρός ελαστικό ενώ για πίσω θα προσφέρονται επίσης η μαλακή (ασύμμετρη) και η μεσαία, αντίστοιχα. Η περίοδος ωστόσο που διεξάγεται ο αγώνας και οι σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες αναμένεται να αποτελέσουν σημαντικό σύμμαχο των αναβατών στην προσπάθεια συντήρησης των ελαστικών τους.

Ο αγώνας στο Μοτέγκι αναμένεται να έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς η Honda θα έχει την τιμητική της και σίγουρα θα θέλει να κυριαρχήσει «εντός έδρας». Στο κυνήγι του φετινού τίτλου ο Λορένθο έχει έναν «αέρα» 33 βαθμών από τον δεύτερο Πεντρόζα.

Ο Ισπανός αναβάτης της Honda, μετά τη νίκη του στην Αραγκον δείχνει να βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση. Αλλωστε, αυτή την πίστα την γνωρίζει καλά καθώς είναι ο μοναδικός αναβάτης που έχει κερδίσει εδώ και στις τρεις κατηγορίες του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Στόχος, του θα είναι να επαναλάβει την περυσινή του επιτυχία και να ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου για πέμπτη φορά φέτος, «ψαλιδίζοντας» ακόμη περισσότερο την απόστασή του από τον πρωτοπόρο Λορένθο.

Προς το παρόν άλλωστε τα πηγαίνει αρκετά καλά καθώς έχει μέχρι στιγμής την μεγαλύτερη συγκομιδή βαθμών στην καριέρα του στο MotoGP, φτάνοντας τους 257. Παράλληλα, με τη νίκη του στην Ισπανία έφτασε τις 19 στην κορυφαία κατηγορία του παγκοσμίου πρωταθλήματος, ισοφαρίζοντας τον Μπάρι Σιν, ενώ πλέον κυνηγάει τον Φρέντι Σπένσερ. Θα καταφέρει να τον φτάσει αν κερδίσει στην Ιαπωνία.

Και ο Λορένθο όμως θα κυνηγήσει τη νίκη. Μόνο αυτή όπως είπε, έχει μόνο στο μυαλό του και όχι το πρωτάθλημα, όπως πολλοί πιστεύουν. Ο Ισπανός θέλει να επιστρέψει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου και να «ρεφάρει» την αποτυχία μέσα στην πατρίδα του πριν από δύο εβδομάδες.

Πέραν όμως της μονομαχία των δύο πρωτοπόρων, το ενδιαφέρον συγκεντρώνει και η επιστροφή του Κέισι Στόνερ στην ενεργό δράση. Μετά από έξι εβδομάδες αγωνιστικής απραξίας ο Αυστραλός επιστρέφει στις πίστες χωρίς ωστόσο αν είναι σε θέση να γνωρίζει την κατάσταση που βρίσκεται. Αυτό όπως είπε, θα φανεί από την πρώτη κιόλας ημέρα, στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Αναμένεται πάντως η συμμετοχή του να δυσκολέψει τους δύο μονομάχους του φετινού τίτλου.

Ο έτερος αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Yamaha, Μπεν Σπις ελπίζει σε έναν ακόμη αγώνα προβλήματα που θα του επιτρέψει να ανέβει επιτέλους στο βάθρο των νικητών. Μια χαρά που δεν έχει καταφέρει να γευτεί φέτος.

Μεγάλοι του αντίπαλοι σε αυτή την προσπάθεια το δίδυμο της Monster Yamaha Tech 3, Αντρέα Ντοβιτσιόζο και Καλ Κρούτσλοου. Οι μάχες τους μέσα στις πίστες φέτος ήταν συναρπαστικές με τον Ιταλό να έχει πάρει «κεφάλι» 44 βαθμών στο πρωτάθλημα από τον teammate του. Σε αυτό έχουν συμβάλλει καταλυτικά οι έξι μέχρι στιγμής, παρουσίες του στο βάθρο των νικητών έναντι μίας του Βρετανού.

Ο Αλβάρο Μπαουτίστα ελπίζει στην Ιαπωνία να βρει λύσεις στο πρόβλημα με το στήσιμο της μοτοσικλέτας του και να βρεθεί για δεύτερη φορά εφέτος στο πόντιουμ.

Στην έτερη «δορυφορική» ομάδα της Honda ο Στέφαν Μπραντλ έχει ήδη ξεχάσει το λάθος του στον αγώνα στην Αραγκον που του στοίχισε μία πτώση-εγκατάλειψη και θέλει να έχει καλή παρουσία μέσα στους βαθμούς.

Τα ίδια συναισθήματα κατακλύζουν και το στρατόπεδο της Ducati. Ο Βαλεντίνο Ρόσι ξορκίζει την άσχημη περυσινή εμφάνισή του στην Ιαπωνία, όπου είχε μία έξοδο στον πρώτο γύρο. Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής τόνισε ότι η Ducati θα είναι ανταγωνιστική στο Μοτέγκι. Ο teammate του Νίκι Χέιντεν ταλαιπωρείται από κάταγμα στο δεξί του χέρι, κληρονομιά από την άσχημη πτώση του στην Ισπανία. Ο Αμερικανός δήλωσε ωστόσο ότι θα συμμετάσχει κανονικά στον Ιαπωνικό αγώνα, προσπαθώντας να μην επιβαρύνει την κατάστασή του.

Στις «δορυφορικές» ομάδες της Ducati, ο Κάρελ Αμπραχαμ σίγουρα θέλει να επαναλάβει την απόδοσή του στην Αραγκον και να βρεθεί για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα μέσα στους βαθμούς. Αντιθέτως, ο Χέκτορ Μπαρμπερά έχει ήδη ξεχάσει την Ισπανία και προσανατολίζεται σε μία καλή εμφάνιση στο Μοτέγκι.

Στις CRT μοτοσικλέτες, το ενδιαφέρον μονοπωλεί η εσωτερική μονομαχία των Ράντι ντε Πουνιέ και Αλειξ Εσπαργκαρό, των δύο αναβατών δηλαδή της Power Electronics Aspar. Στον προηγούμενο αγώνα νικητής ήταν ο Ισπανός με τον Γάλλο όμως να προηγείται με δύο βαθμούς διαφορά στη γενική κατάταξη και χωρίς να έχει πει την τελευταία του λέξη. Το κίνητρο και δύο άλλωστε είναι ισχυρό καθώς έχουν ήδη ανανεώσει τη συνεργασία τους με την ομάδα και θέλουν σίγουρα να δώσουν τον καλύτερο τους εαυτό.

Οι ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής θα ξεκινήσουν στις 4:10 και 8:10 το πρωΐ (ώρα Ελλάδας). Το Σάββατο οι ελεύθερες δοκιμές θα διεξαχθούν και πάλι στις 4:10 το πρωΐ (ώρα Ελλάδα) και οι κατατακτήριες στις 07:55 (ώρα Ελλάδας). Ο αγώνας τις Κυριακής θα ξεκινήσει στις 09:10 το πρωΐ (ώρα Ελλάδας).

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΦΟΥΣΙΑΝΗ - [email protected]

Προτεινόμενα για εσάς



Αθλητικές Μεταδόσεις