Η είδηση έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία στο WRC καθώς η εταιρεία μετράει πολλά χρόνια στο θεσμό, σημειώνοντας αρκετές επιτυχίες. Με μία λιτή ανακοίνωση η Ford δημοσιοποίησε την απόφασή της μέσω του κ. Ρέλαντ ντε Βαρτ, αντιπροέδρου μάρκετινγκ, πωλήσεων και σέρβις της Ford Europe. «Η Ford έχει μία μεγάλη και περήφανη ιστορία στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι και αυτή δεν ήταν μία εύκολη απόφαση. Αυτή τη στιγμή όμως είμαστε αποφασισμένοι ότι αυτό ήταν το καλύτερο για την εταιρεία να ελαττώσει την εμπλοκή της στο WRC και να διαθέσει τους πόρους της σε άλλους τομείς».
Το θέμα που ανέκυψε έπειτα από αυτή την εξέλιξη είναι ποια θα είναι η τύχη των δύο εργοστασιακών οδηγών της υπάρχουσας ομάδας. Για τον Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα τα πράγματα είναι εύκολα καθώς ανοίγει πλέον διάπλατα ο δρόμος για την Volkswagen. Ο Πέτερ Σόλμπεργκ από την άλλη πλευρά θα αναγκαστεί να αναζητήσει νέα επαγγελματική στέγη.
Σε στάση αναμονής η M-Sport
Η απόφαση απόσυρσης της Ford έχει επιπτώσεις όχι μόνο στο WRC αλλά και στις ομάδες που υποστηρίζονταν από την εταιρεία, όπως την M-Sport. Ο επικεφαλής της Μάλκομ Γουΐλοσν αποκάλυψε ότι θα επανεκτιμήσει τις επιλογές του και στη συνέχεια θα αποφασίσει.
Η M-Sport είχε την υποστήριξη της Ford από το 1997, έχει καταφέρει να αποσπάσει 52 νίκες και να κατακτήσει δύο παγκόσμια πρωταθλήματα, το 2006 και το 2007, αντίστοιχα.
Προς το παρόν γίνονται συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών έτσι ώστε η Ford να συνεχίσει να υποστηρίζει την ομάδα σε ό,τι αφορά στο μηχανικό κομμάτι και το αυτοκίνητο. Το πρόγραμμα άλλωστε εξέλιξης του Fiesta γαι το 2013 έχει ξεκινήσει από τον περασμένο Μάρτιο, για την συνέχεια του οποίου δεσμεύτηκε ο Γουΐλσον, υποστηρίζοντας παράλληλα ότι θα πρέπει να επανεξεταστούν τα σχέδια της ομάδας.